بازار داغ اولترابوک‌ها / CES2012

 

 بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری دنیا جدید‌ترین محصولات خود را در نمایشگاه CES لاس وگاس عرضه می‌کنند و یکی از این محصولات جدید که در این نمایشگاه حضور پررنگی دارد، اولترابوک است.
 
سایت ZDNET در گزارشی از این نمایشگاه می‌نویسد: بخش اولترابوک یکی از بخش‌های جدید این نمایشگاه است که به معرفی محصولات جدید این بخش اختصاص دارد.
 
کار‌شناسان بر این عقیده هستند که اولترابوک یا‌‌ همان رایانه‌های باریک و قدرتمند تحت فناوری جدید اینتل، به زودی جایگاه خود را در بازار کسب و کار رایانه‌ها پیدا خواهند کرد. در سال ۲۰۱۰ رایانه‌های لوحی بازار بسیار خوبی داشتند اما در سال ۲۰۱۱، بخشی از بازار خود را با اولترابوک‌ها تقسیم کردند.
 
از تولید کنندگانی که همزمان با نمایشگاه لاس وگاس، به معرفی اولترابوک‌هایشان پرداختند، می‌توان به سامسونگ با سری ۵ و ۹ اولترابوک‌هایش، لنوو و ایسر اشاره کرد.
 
اینتل تلاش می‌کند تا قیمت محصولش را یه زیر ۱۰۰۰ دلار برساند، اتفاقی که به عرضه ۶۰ مدل اولترابوک در سال ۲۰۱۲ کمک شایانی خواهد کرد. البته به اعتقاد كارشناسان، تعداد بالای این محصولات لزوماً تنها راهکار فروش بالای آن‌ها نیست و تولید کنندگان باید به راهکارهای دیگری چون افزایش کیفیت نیز فکر کنند.
 
این نسل جدید از خانواده رایانه‌ها که چند سالی است به واسطهٔ مک بوک ایر اپل در بازار حضور دارند، قیمت بسیار بالایی دارند. اینتل قصد دارد برای بهبود کیفیت این محصولات دو فناوری جدید را تولید کند. پیش‌بینی می‌شود با عرضه محصولات جدید اینتل که هنوز زمانش مشخص نیست و عرضه ویندوز ۸ اوضاع فروش اولترابوک‌ها در سال ۲۰۱۲ بهبود یابد. 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*