گونه‌ای جدید از اسفنج گوشتخوار توسط دانشمندان کانادایی کشف شد

کشف گونه‌ای جدید از اسفنج گوشتخوار توسط دانشمندان کانادایی

به تازگی، محققین کانادایی توانسته‌اند در اقیانوس آتلانتیک شمالی گونه‌ای جدید از یک اسفنج گوشتخوار را کشف کنند که تعجب همگان را برانگیخته است.

این گونه جدید از اسفنج های دریایی با استفاده از شاخک‌های ترسناک خود -که آن را به موجودی جهنمی تبدیل کرده- از پلانکتون‌ها و موجودات ریز شناور در آب اقیانوس تغذیه می‌کند.

گونه‌ای جدید از اسفنج گوشتخوار توسط دانشمندان کانادایی کشف شد

طول این اسفنج گوشتخوار به 2 متر می‌رسد

طول این اسفنج گوشتخوار -که به یاد الن کنچینگتون (Ellen Kenchington)، دانشمند کانادایی، Cladorhiza kenchingtonae نام نهاده شده-  به حدود 2 متر می‌رسد. بر اساس مطالعات انجام‌شده توسط سازمان شیلات کانادا، سطح این گیاه دریایی عجیب از «خارهای شیشه‌ای و قلاب‌مانند» پوشیده شده و آن را به «موجودی چسبناک» تبدیل کرده است. با اینکه گوشتخوار بودن این گونه جدید از اسفنج دریایی طی چند روز اخیر کشف شده، اما در واقع شناسایی آن به سال 2010 بازمی‌گردد؛ جایی که گروه دیگری از محققین انستیتوی اقیانوس‌شناسی بدفورد، طی سفری که با کشتی کانادایی هادسون (CCGS Hudson) داشتند، برای اولین بار موفق به دیدن این گیاه عجیب شده بودند.

در آن زمان، هدف دانشمندان از این سفر، کشف گونه جدید نبود. اما پس از اینکه آنها ربات اقیانوس‌نورد خود را به زیر آب فرستادند، با گیاهی مواجه شدند که تاکنون مشابه آن را ندیده بودند. پس از نمونه‌برداری از این موجود دریایی، مطالعات بر روی آن آغاز و با انتشار نتایج آن در روزهای اخیر، گونه جدیدی از اسفنج گوشتخوار شناسایی و کشف شد.

گونه‌ای جدید از اسفنج گوشتخوار توسط دانشمندان کانادایی کشف شد

اقیانوس‌های ما پر از گونه‌های مختلفی از اسفنج هاست. آنها معمولا آب اقیانوس را جهت یافتن مواد مغذی در خود جمع کرده و به نوعی، آن را فیلتر می‌کنند. با این حال، برخی از این گیاهان، گوشتخوار هستند؛ در سال 2014، گروهی از دانشمندان در سواحل کالیفرنیا و نزدیک به منافذ آتشفشانی زیر اقیانوس، موفق به کشف چند گونه جدید از اسفنج قاتل شدند. این اسفنج های گوشتخوار با به دام انداختن موجودات سخت‌پوست موجود در آب، از آنها تغذیه می‌کنند.

جدیدترین گونه کشف‌شده از اسفنج گوشتخوار در عمق 3 کیلومتری سطح آب یافت شد. این بدین معناست که شنا کردن در سطح آب، خطری انسان را تهدید نخواهد کرد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*