کشف اشياء درخشان در مريخ توسط کاوشگر کنجکاوي+عکس و ویدیو

 دستورات برای جمع‌آوری سومین نمونه از خاک سیاره سرخ بزودی برای مریخ نورد «کنجکاوی» ارسال می‌شود.مریخ نورد «کنجکاوی» در حال حاضر در منطقه «راکنست» (Rocknest) حضور دارد و در تصاویر ارسالی چندین شیء درخشان مشاهده شده است.

بر اساس اعلام ناسا، اشیاء درخشانی که در این منطقه مشاهده شده اند، احتمالا بخش‌هایی از بدنه مریخ نورد رباتیک هستند و محققان قصد ندارند نمونه اضافی را به همراه خاک مریخ وارد ابزار تجزیه و تحلیل «کنجکاوی» کنند.به همین دلیل دستور دور ریختن دومین نمونه خاک جمع آوری شده در تاریخ 12 اکتبر برای مریخ نورد ارسال شده است.

محققان مرکز کنترل مأموریت «کنجکاوی» ناسا قصد دارند دستورات جدیدی را به ابزار خاکبرداری رباتیک مریخ نورد برای جمع آوری سومین نمونه خاک ارسال کنند.نخستین نمونه خاک جمع آوری شده توسط یکی از ابزار تجزیه و تحلیل داخلی مریخ نورد، موسوم به «ابزار شیمی و کانی شناسی» (CheMin) مورد بررسی قرار می گیرد؛ پس از تخلیه ابزار خاکبرداری و جمع آوری نمونه خاک جدید، سومین نمونه نیز توسط ابزار «آنالیز نمونه در مریخ» (SAM)‌ مورد ارزیابی قرار می گیرد.

با این حال اشیاء درخشان دیگری بر سطح سیاره سرخ مشاهده شده اند و با توجه به وجود این اشیاء در نزدیکی کلوخ های خاک، از احتمال ماهیت مریخی آنها خبر می دهند. تصاویر بیشتری از اشیاء درخشان توسط مریخ نورد تهیه شده است و بررسی آنها بزودی آغاز می شود.


منابع : en.gadgetnews.net | Nasa

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*