محصولات آینده اپل

اطلاعات تازه‌ای از محصولات آینده اپل منتشر شد: آیفون 8، عینک واقعیت افزوده، اسپیکر سیری و غیره

تنها چند ساعت مانده به آغاز به کار کنفرانس WWDC 2017 ، اطلاعات تازه ای از محصولات آینده اپل نظیر مک بوک ، آیپد ، آیفون و اسپیکر سیری جدید اپل منتشر شده است که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم انداخت.

در یک مطلب ردیت، سه تن از کارمندان کمپانی فاکس کان اطلاعاتی را در خصوص برخی از محصولات آینده اپل نظیر آیفون 7 اس، آیفون 8، اسپیکر قدرت گرفته از سیری، عینک های هوشمند و غیره تنها چند ساعت باقی مانده به کنفرانس توسعه دهندگان اپل موسوم به WWDC را منتشر کردند.

به نقل از این افراد، پوسترهایی وجود دارد که این اسناد و اطلاعات را تایید می‌کنند، اما مشخص نیست چه میزان می‌توان به این اطلاعات منتشر شده اعتماد کرد. وب سایت اپل اینسایدر اشاره می‌کند که با توجه به برخی از نکات ریز این مطالب، می‌توان به دروغ بودن آن‌ها پی برد، اما شاید آن‌ها نیز اشتباه کنند. در ادامه به این موارد که مربوط به محصولات آینده اپل هستند خواهیم پرداخت.

یک جفت عینک واقعیت افزوده

گوگل گلس

یکی از جذاب‌ترین جزئیات، مربوط به عینک های واقعیت افزوده اپل هستند. گزارش هایی از یک دیوایس در پاییز سال گذشته منتشر شد و تیم کوک (Tim Cook) مدیرعامل اپل نیز اخیرا اشاره کرده است که اهالی کوپرتینو علاقه‌مند به فعالیت در حوزه واقعیت افزوده هستند.

به نقل از افراد فعال در شرکت فاکس کان، پروژه‌ای به نام Mirrorshades قرار دارد که می‌تواند به ارائه تجربه واقعیت افزوده برای قشر عظیمی از کاربران بی‌انجامد. این عینک از یک فریم NED Alcelate، لنزهای پولاریزه یا طبی همراه با اپتیک های هوشمند زایس، ماژول میکروفون استخوانی، سنسور شتاب سنج برای گام شماری و تحرکات سر، اپلیکیشن ناوبری مغناطیسی، باتری سرامیکی پاول، چیپست اپل و ماژول شارژ BL5 بهره می‌برد. این عینک در رنگ‌های مشکی، کریستالی و قرمز به فروش خواهند رسید.

حرکت می‌تواند نقش های متعددی را در این عینک ایفا کند. کارمندان فاکس کان اشاره کرده‌اند که به طور مثال در اپلیکیشنی نظیر Tinder، یک کاربر می‌تواند سر خود را به نشانه تایید یا خیر به پایین و بالا تکان دهند. یک نوار خازنی کوچک بر روی دست می‌تواند به کاربران اجازه دهد تماس‌ها را پاسخ دهند و ولوم را کنترل کنند، در حالی که سیری نیز می‌تواند در این امر به کمکشان آید. این دیوایس احتمالا از یک منشور که برای انتقال از تصاویر نمایشگر NED به لنزها استفاده می‌کند که ارائه کننده رزولوشن 428×240 پیکسل هستند.

این افراد اشاره کرده اند که آن‌ها تنها یک لنز شفاف را مشاهده کرده‌اند، ولیکن آن‌ها می‌توانند لنزهایی پولاریزه شده باشند که همراه با قاب های آلومینیومی متفاوتی برای آقایان و بانوان عرضه خواهد شد. طراحی این فریم‌ها از نوع P3 است. همچنین این امکان وجود دارد که اپل به صورت فصلی، طراحی این عینک های واقعیت افزوده را تغییر دهد. هزینه متریال جهت ساخت این دستگاه 150 دلار بوده و احتمالا قیمت نهایی آن نیز به 600 دلار خواهد رسید.

این محصول از طراحی منحصر به فردی برخوردار است، اما همچنان به جهت سخت بودن تولید باتری های آن 65 درصد احتمال لغو پروژه تجاری سازی آن نیز وجود دارد.

آیفون 8

آیفون 8

کارمندان فاکس کان اشاره کرده‌اند تولید آیفون X که مدتیست حرف و حدیث آن به میان آمده، به تاخیر افتاده است. یک کاربر در مورد این رندرهای منتشر شده اینچنین می‌اندیشد که طرح‌های واقعی نیستند و حتی توضیح داده است که آیفون 8 از طراحی مشابه اعضای خانواده آیفون 7 همراه با بدنه‌ای شیشه‌ای و فاقد ماژول کلید تاچ آیدی خازنی عرضه خواهد شد. زمانی که از آن‌ها در مورد آنکه کدام تصویر به بیرون درز پیدا کرده از این گوشی نزدیکتر به واقعیت است پرسیدیم، کارمندان شرکت Foxconn بدون اشاره به تصویر خاصی گفتند که یکی از آن‌ها کاملا مشابه نسخه نهایی آیفون 8 خواهد بود. دوربین پشتی تغییر جهت پیدا کرده و حاشیه‌های گوشی نیز در یک محور عمودی باریک‌تر دیده می‌شوند.

آن‌ها همچنین گزارش داده‌اند که برخی از مدل‌های آزمایشی این گوشی را نیز مشاهده کرده‌اند که در آن‌ها اسکنر اثر انگشت درست در زیر نمایشگر شیشه‌ای جای گرفته بوده، اما عملکرد آن به هیچ عنوان مناسب نبوده است. این افراد توضیح داده‌اند که هیچگاه یک اثر انگشت بر روی قاب پشتی آیفون بعدی ندیده‌اند و هیچ یک از اطلاعات منتشر شده در این مورد صحیح نیست. این گوشی همچنین از سیستم تشخیص چهره و یک اسکنر رتینا که در داخل ماژول دوربین جلو تعبیه شده است مجهز خواهد بود.

از دیگر مشخصات گوشی پرچمدار آینده اپل باید به یک رم 3 گیگابایتی، بدنه‌ای غیرآلومینیومی و متشکل از یک شیشه کامپوزیت که اجازه شارژ بی سیم را خواهد داد اشاره کرد. این آیفون درست همانند اعضای خانواده آیفون 7 ضد آب خواهد بود، اما همچنان خبری از درگاه USB نوع C نیست.

آیفون 7 اس

آیفون 7 پلاس

آیفون 7 اس یک نسخه بهبودیافته‌تر و مشابه نسخه اصلی آیفون 7 است. این آیفون همچنان از بدنه‌ای آلومینیومی برخوردار بوده که به طبع فاقد پشتیبانی از شارژ بی سیم است..

اسپیکر سیری

اسپیکر سیری

ظاهرا اپل قصد دارد از یک اسپیکر قدرت گرفته از سیری رونمایی کند و کارمندان فاکس کان نیز در این مورد اطلاعاتی را در اختیار ما قرار داده‌اند. آنها توضیح داده‌اند که اسپیکر سیری اپل از شکل و شمایلی شبیه به مک پرو (Mac Pro) برخوردار است، اما کمی کوچکتر خواهد بود؛ هرچند ما تا به حال تصویری از آن را ندیده‌ایم. به گفته این افراد، سه طراحی مختلف توسط اپل آزمایش شده است: یکی از آن‌ها بدون دوربین، دیگری بدون نمایشگر و مدل سوم متشکل از هر دو این قابلیت‌ها است. این اسپیکر از چیپ A9 قدرت خواهد گرفت.

به زودی این اسپیکر معرفی می‌شود، اما تا اواخر سال جاری میلادی به فروش نخواهد رسید.

مک بوک

مک بوک پرو 2016

اپل گزارش داده است که مک بوک های رده ابتدایی خود را همراه با یک مک بوک پرو جدید، یک نسخه قدرتمندتر مک بوک 12 اینچی و یک نسخه مدرن شده مک بوک ایر 13 اینچی به روز خواهد کرد. اهالی کوپرتینو ظاهرا به روزرسانی های طراحی مک بوک را آزموده است که ظاهرا متشکل از بدنه‌ای مشکی و استفاده هرچه بیشتر از شیشه است.

کارمندان فاکس کان همچنین توضیح داده‌اند از 12 الی 18 ماه پیش، استفاده از MagSafe را متوقف کرده‌اند. زمانی که از آن‌ها در مورد احتمال حضور لمس سه بعدی / فورس تاچ در مک بوک پرو سوال کردیم، این افراد اشاره کردند که به جز تاچ بار، هیچ لپ تاپ دیگری طی 18 ماه آینده از نمایشگر لمسی برخوردار نخواهد بود.

آی مک، کیبورد هوشمند، آیپد

آی مک

بنا به گزارش‌ها، آی مک یک بروزرسانی افزاینده قدرت و یک بازطراحی اساسی (همراه با کلیدهای هوشمند که به جای تاچ بار بر این محصول تعبیه خواهد شد) را دریافت خواهد کرد که البته این امر تا سال آینده به طول می‌انجامد.

زمانی که از آن‌ها در مورد کیبوردها پرسیدیم، کارمندان فاکس کان اشاره کردند که دو کاغذ الکترونیکی، جوهر الکترونیکی سیاه و سفید و رنگی و همچنین نمایشگر کوالکام را آزمایش کرده‌اند. این کیبوردها از مشخصات پایینی برخوردارند.

ما همچنین باید انتظار یک آیپد جدید را نیز داشته باشیم.

پروژه های لغو شده

هدفون اپل

در انتها این افراد اطلاعاتی را در مورد پنل های تلویزیونی، اپل تی وی که اواخر سال جاری عرضه می‌شوند منتشر کرده‌اند. برخی از پروژه‌ها نظیر دستگاه های اینترنت اشیا، مچبندهای تناسب اندام، هدفون ها، کیبوردهای بزرگتر همراه با نور پس زمینه و غیره نیز وجود دارد که همگی کنسل شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*