مریخ نورد مفهومی ناسا

رونمایی از مریخ نورد مفهومی ناسا در پایگاه مرکزی فضایی کندی

هفته گذشته در پایگاه مرکزی فضایی کندی، رسما از مریخ نورد مفهومی ناسا که توسط برادران پارکر ساخته شده رونمایی شد. این خودرو از یک باتری 700 ولتی قدرت میگیرد و به لطف پنل های خورشید شارژ خواهد شد.

اگر بتمن قصد داشت به مریخ سفر کند، آیا از این اتومبیل برای رانندگی استفاده می‌کرد؟ شکل ظاهری عجیب خودرو مریخ نورد ناسا که در تصاویر مشخص است، بیشتر ما را به یاد فیلم‌های علمی تخیلی می‌اندازد!

ناسا اخیرا از طرح مفهومی یک خودرو مریخ نورد همینجا بر روی زمین رونمایی کرده است که امیدوار است الهام بخش جوانان جهت کسب اطلاعاتی بیشتر در مورد تلاش‌های جاری این سازمان برای ارسال فضانوردان به سیاره سرخ باشد. آنطور که گفته می‌شود، حتی برخی از قابلیت های فنی این خودرو نیز احتمالا در یک ماموریت سرنشین دار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ویدیو رونمایی از مریخ نورد مفهومی ناسا

 

مریخ نورد 7 متری ناسا دوشنبه هفته گذشته در بخشی از رویداد “Summer of Mars” یا تابستان مریخ در مرکزی فضایی کندی وابسته به ناسا رسما رودر روی حاضرین قرار گرفت و از آن پرده برداری شد. این خودرو توسط تیم سازنده برادران پارکر که به عنوان مهندس در سازمان فضایی آمریکا مشغول فعالیت هستند ساخته شده است. از مهم‌ترین ساخته‌های این تیم می‌توان به موتورسیکلت عجیب و غریب استفاده شده در فیلم Tron اشاره کرد.

مریخ نورد مفهومی ناسا

موتور الکتریکی مریخ نورد مفهومی ناسا با یک باتری 700 ولت کار خواهد کرد که توسط پنل های خورشیدی داخلی نیز شارژ می‌شود. جی پی اس و رادیو در قسمت جلویی چهار صندلی به چشم می‌خورد و می‌توان بخش عقبی را برای ماموریت‌های جداگانه، از بدنه اصلی جدا کرد. در واقع قسمت عقب مریخ نورد مفهومی ناسا میزبان یک شبه آزمایشگاه است و در حالی که ماباقی وسیله نقلیه خاموش است می‌تواند از خود حمایت کند.

مریخ نورد مفهومی ناسا

شش چرخ نیمه کروی برای ارائه کشش مطلوب در سطوح شنی، ماسه‌ای و سنگی در زیر مریخ نورد مفهومی ناسا تعبیه شده است، درحالی که آنها می‌توانند خودرو را از هرگونه فرو رفتن در سطح شل حفظ کنند. اگر شما هم علاقه‌مند به تماشای این کاوشگر از نزدیک هستید، چند هفته دیگر در امتداد سواحل شرق آمریکا بار دیگر ناسا آن را به نمایش خواهد درآورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. در دولت تحقیر و تخفیف حال حاضر، ما همون ماهواره توقیفی شریف ست رو از ایتالیا (بخوانید اروپا) پس بگیریم و بذاریم سر موشکهای خودمون و پرتاب کنیم، شاهکار کرده ایم!
    برای این دولت حقیر منش، هزینه های تحقیق و توسعه ( بخوانید R & D ) خیلی لقمه بزرگتر از دهنه ؛ پس کی از سفره انقلاب بخوره؟! همه مشکلات هم به گردن دولت محمود احمدی نژاده؛ کلا سیستم پاک پاکه!
    نه برادر من! موضوع خیلی هاته! هات تر از یه قضیه فضایی! کلااینا معتقد به جهان سومی بودن و ماندن و حل شدن ایران اند! توجه کنید وزرای نامحترم و مستر آشن و نیز رئیس مناطق آزاد چه بلغور کرده اند!

    • دوست عزیز حرفت رو کاملا قبول دارم …و متاسفم برای خودمون که همچین مسیولینی داریم ..اما تا وقتی که جیب اکثر مردم خالیه نمی شه این کارو رو کرد ..امریکا و سایر کشور های اروپایی هم فقیر دارند اما نه مثل ایران ….ما تا وقتی اموزش و پرورش رو درست نکنیم نمی تونیم بریم کاوش فضایی کنیم …ایران یک تحول عظیم می خواد تا اون ایران آرمانی که مردمش آرزو دارن بشه

  2. بسیار زیبا ست کاشکی ما هم از این چیز ها میساختیم و بیشتر راجعه فضا و دیگر سیارات کشف شده تحقیق می کردیم