کیا پیکانتو جدید

کیا پیکانتو جدید ؛ رقیب قدرتمند هاچ بک های وارداتی در راه بازار ایران

در این مقاله به بررسی خودرو هاچ بک کیا پیکانتو جدید (Kia Picanto 2017) که احتمالا به زودی وارد بازار ایران خواهد شد، همراه با مشخصات فنی و قیمت احتمالی آن در ایران میپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

زمانی که به بازارهای اروپایی می‌نگریم، اتومبیل های هاچ بک شهری بخش A از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند. در ایران این علاقه تا حدودی کمتر است، اما همچنان محصولاتی همچون سایپا 111، ام وی ام 110 و پیشتر اتومبیل‌های پراید نسیم و دوو ماتیز در این کلاس وجود دارند و بسیاری از جوانان و بانوان جزو طرفدارانشان محسوب می‌شوند.

خودروهای هاچ بک این بخش فضای صندوق عقب کوچک و همچنین فضای سر و پای کمی را خصوصا در صندلی‌های ردیف عقب ارائه می‌کنند که می‌تواند آن‌ها را گزینه‌ای نامناسب برای افراد قد بلند تبدیل کند. اما مزیت‌های دیگری که آن‌ها به همراه دارند، مصرف سوخت بسیار کم، ابعاد جمع و جور و همچنین هزینه‌های معمول تعمیرات پایین خواهد بود که می‌تواند این دسته محصولات را به گزینه‌ای مناسب در ترافیک جاده‌های کلانشهرها تبدیل کند.

حال طی سال‌های اخیر، معمولا اتومبیل های هاچ بک وارداتی مشتریان خاص خود را پیدا کرده‌اند و کسانی که علاقه‌مند به خریدشان بوده و قصد دارند بودجه بیشتری را صرف خرید اتومبیل هاچ بک خود کنند، چندین گزینه را معمولا مورد نظر قرار می‌دهند. به طور مثال از این دسته خودروهای وارداتی می‌توان به میتسوبیشی میراژ، کیا پیکانتو و هیوندای i10 اشاره کرد. البته به تازکی کرمان موتور با تجهیز کارخانجات خود، خودرو i10 را به صورت مونتاژ نیز به فروش می‌رساند.

سال گذشته نیز نسخه فیس لیفت میتسوبیشی میراژ در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآمد تا از آن نیز بتوان به عنوان یک رقیب عالی برای هیوندای i10 نام برد. اما حالا پای یک مدل جدید به میان آمده است. کیا پیکانتو جدید با تغییراتی گسترده نسبت به نسل فعلی موجود در بازار، محصولیست که احتمالا در آینده‌ای نزدیک اطلس خودرو آن را به سبد محصولات کیا در ایران اضافه خواهد کرد. به همین بهانه بد نیست نگاه کوتاهی به این اتومبیل داشته باشیم. سال 2004 میلادی نخستین نسل پیکانتو وارد بازار جهانی شد. پس از آن، فیس لیفت هاچ بک شرکت کیا در سال های 2007 و 2010 یک فیس لیفت تازه را دریافت کرد تا سرانجام یک سال بعد، نسل دوم آن وارد بازار جهانی شود. اتومبیلی که از نظر طراحی ظاهری و داخل کابین سوار با موج طراحی جدید کیا همراه شده و نسبت به گذشته بهتر از همیشه شده است.

کیا پیکانتو فعلی بازار ایران

کیا پیکانتو فعلی بازار ایران

پیکانتو موجود در بازار ایران که مدل 2016 آن است، با قیمت نقدی 75 میلیون تومان به فروش خواهد رسید. این محصول از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.25 لیتری با توان 84 اسب بخار و گشتاور 121 نیوتن‌متر قدرت می‌گیرد که همراه با یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک قابل عرضه است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود 5.6 لیتر بوده و در نسخه فول آپشن آن، امکانات رفاهی و ایمنی بسیار زیادی وجود دارد. به طور مثال می‌توان به ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، سانروف، تهویه مطبوع اتوماتیک، بلوتوث، پوشش چرمی در غربیلک فرمان، گرمکن صندلی های ردیف جلو، کیسه  های هوای جلو / جانبی / پرده‌ای و زانویی، ESC، VSM، HAC و همچنین کنترل های سیستم صوتی موجود بر روی فرمان اشاره کرد که همگی در این خودرو موجود هستند. حال دیگر شما را معطل نمیگذاریم و به بررسی پیاکنتو جدید شرکت کیا خواهیم پرداخت.

کیا پیکانتو جدید در راه ایران

طراحی و تجهیزات

کیا پیکانتو جدید از طراحی نونوار شده و جذابی برخوردار است. سومین نسل هاچ بک جدید کیا اینک به بلوغ بصری مناسبی رسیده است و نسبت به نسل های پیشین خود، خطوط حجم پردازی بدنه منظم و چشم نواز‌تر شده است. فاصله بین دو محور اینک 15 میلی‌متر افزایش پیدا کرده و به 2.4 متر رسیده است. این درحالیست که طول خودرو تغییری نداشته و در ابعاد 3.59 متر باقی مانده است.

کیا پیکانتو جدید

کابین آن به لطف فاصله محوری بیشتر، اینک جاداتر از قبل شده است و فضای بار صندوق عقب نیز اینک به 255 لیتر رسیده است که در کلاس خود می‌تواند رقمی بسیار مناسب باشد. کیفیت متریال به کار رفته در جزئیات داخل خودور مثال زدنی است و صندلی‌هایی راحت میزبان سرنشینان خودرو خواهد بود. همچنین کیا ادعا می‌کند عایق بندی و ایزولاسیون کابین این نسل جدید به بهترین شکل ممکن انجام گرفته تا در مقایسه با نسل‌های پیشین، سکوت به مراتب بیشتری در داخل خودرو حکم فرما باشد. یک نمایشگر 7 اینچی همراهبا سیستم چند رسانه ای در قسمت بالای داشبورد جلو که از اپل کار و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند نیز می‌تواند در نوع خود جالب و جذاب باشد. این نسل همچنین مجهز به آپشن ترمز اظطراری خودکار (AEB) نیز خواهد بود که می‌تواند کیا پیاکنتو جدید را نسبت به رقبا جلوتر بی‌اندازد.

کیا پیکانتو جدید

در انتها جالب اینجاست بدانید، یکی از اعضای تیم طراحی کیا پیکانتو جدید نیز مهندسی ایرانی به نام «جواد غفاریان» است.

مشخصات فنی

سومین نسل پیکانتو کره‌ای‌ها با دو قوای محرکه مختلف وارد بازار اروپا شده است که شامل 2 پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی 1 لیتری با توان تولید 66 اسب بخار و گشتاور 96 نیوتن‌متر و یک پیشرانه 1.2 لیتری با توان تولید 94 اسب بخار و گشتاور 122 نیوتن‌متر است. این پیشرانه‌ها قابل عرضه همراه با یک گیربکس 5 سرعته دستی نیز خواهند بود. با این حال به احتمال زیاد پیکانتو‌های وارداتی ایران، از ترکیب پیشرانه 1.25 لیتری و گیربکس 4 سرعته خودکار بهره‌مند باشند.

قیمت

یکی از جذاب‌ترین موارد، در واقع قیمت گذاری بر روی این پیکانتو است. قطعا این محصول نسبت به نسل فعلی خود با قیمتی بالاتر عرضه خواهد شد. به نظر می‌رسد اطلس خودرو برای آنکه بتواند محصولی رقابتی با اتومبیل های هم رده نظیر i10 و میراژ وارد بازار ایران کند، قیمتی در حدود 85 میلیون تومان را برای کیا پیکانتو جدید در نظر بگیرد.

ویدیو معرفی کیا پیکانتو جدید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*