تایید پروژه سیستم اتومبیل خودران اپل توسط تیم کوک

تیم کوک پروژه سیستم اتومبیل خودران اپل را رسما تایید کرد

تیم کوک (Tim Cook) مدیرعامل اپل در یک مصاحبه با بلومبرگ، پروژه سیستم اتومبیل خودران اپل را تایید کرده است، اما هیچ اطلاعات دیگری در مورد ساخت یک اتومبیل مستقل نداده است.

هرچند این یک واقعیت است که پروژه سیستم اتومبیل خودران اپل برای سالیانیست که به یک راز عمومی تبدیل شده است، اما هیچگاه اهالی کوپرتینو سختی در این مورد به زبان نیاورده بودند. سرانجام امروز، تیم کوک مدیرعامل اپل در مصاحبه‌ای با بلومبرگ رسما تلاش شرکت خود بر روی این پروژه را تایید کرده است.

در حالی که برنامه اصلی اپل موسوم به پروژه‌ای با کدنام «تایتان» بود و همگان این پروژه را مربوط به طراحی سیستم اتومبیل خودران اپل میدانستند، آنها چند ماه پیش هزار نفر از مهندسان خبره را به استخدام خود درآوردند. حال آن چیزی که در مورد این پروژه شنیده میشود، تلاش برای ساخت «سیستم های مستقل» است که اپل به آن، به عنوان «مادر تمامی پروژههای هوش مصنوعی» مینگرد.

اما هیچ یک از این کلمات نشانهای از نزدیکی یک انقلاب رباتیک غریب الوقوع نیست. اصطلاح هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) به عنوان بخشی از فناوری مورد استفاده قرار میگیرد که میتواند معانی بسیار متفاوتی که همگی ریشه در داستانهای علمی تخیلی دواندهاند، داشته باشند. بنابراین، حداقل به عنوان یک پروژه کوتاه مدت، تایتان میتواند مربوط به یک نرم افزار مخصوص اتومبیل های خودران باشد و خود آن، یک خودروی فیزیکی مستقل نخواهد بود.

آیا پروژه سیستم اتومبیل خودران اپل در آینده به خودروهای مستقل می‌انجامد؟

در دراز مدت نیز این پروژه میتواند برای وضعیتهای مختلف دیگری مورد استفاده قرار گیرد که نیازمند سیستم های رانندگی خودران هستند؛ با این حال تیم کوک خیلی در این موضوع وارد نشد و اطلاعات بیشتری را در اختیار بلومبرگ قرار نداد. همچنین این پروژه، یک معامله ناامن برای اپل است؛ چرا که هنوز مشخص نیست اهالی کوپرتینو آیا این پروژه را به یکباره متوقف خواهند کرد و یا همچنان به توسعه آن تا پایان سال جاری ادامه میدهند! هر چه که هست، ما باید منتظر بمانیم تا زمان همه چیز را مشخص کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چیشده از دیروزه یدونه خبرم نزاشتین!؟مشکلی برا سایتتون ب وجود اومده؟?

  2. باز هم یه خبر دیگه از کمپانی قدرتمند (؟!) اپل
    نه توضیحی ارائه میشه و نه کسی سوالی می‌پرسه و نه اپل به سوالی پاسخ میده
    اخبار و کنفرانس‌های یک‌طرفه که به معرفی نصفه و نیمه محصولات و پروژه‌های اپل می‌پردازه و عوام رو در این تصور قرار میده که واااااااایییییی این اپل چیه خدایا؟؟!!!
    همه اون چیزی که اپل رو در مرکز و کانون توجهات قرار میده همین شایعات، میلیون‌ها خبر جعلی و هدفمند که بیشتر مواقع تبلیغ کننده‌هاش نمیدونن دارن چیرو تبلیغ میکنن و دارن به این شرکت دروغ چه کمکی میکنن
    تبلیغات و شایعاتی که این تصور رو ایجاد میکنه که اپل محصولی خارق‌العاده و فوق تصور ارائه خواهد داد و بعد از ارائه می‌بینی چیزی بیشتر از محصولات و اقدامات سایر شرکتها نیست
    سیاست آمریکایی و معرفی آمریکایی همینه
    ارائه چیزی که وجود نداره و صرفا بر پایه تصورات و خیال و توهمه