گوشی های سونی بدون اسکنر اثر انگشت

چرا گوشی های سونی بدون اسکنر اثر انگشت روانه بازار آمریکا می‌شوند؟

آیا برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا گوشی های سونی بدون اسکنر اثر انگشت روانه بازار آمریکا می‌شود؟ در این مقاله به بررسی دلیل این مورد خواهیم پرداخت.

همانطور که می‌دانید، گوشی های جدید سونی همگی از یک اسکنر اثر انگشت در زیر کلید پاور خود برخوردارند. اما شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که چرا گوشی های این غول ژاپنی بدون اسکنر اثر انگشت در بازار ایالات متحده به فروش می‌رسند! جواب این سوال تا به امروز مشخص نبود و سونی نیز دلایلی قانع کننده را هیچگاه در این مورد ارائه نمی‌کرد. حال ما می‌دانیم دلیل این تصمیم گیری چه چیزی بوده است: اپل با زرنگی هرچه تمام پتنت مربوط به اسکنر اثر انگشت درون کلید پاور را زودتر از سونی در آمریکا به نام خود به ثبت رسانده است.

گوشی های سونی بدون اسکنر اثر انگشت

امروز حدود 68 پتنت به ثبت رسیده از سوی اپل یافت شده است که مربوط به اسکنر اثر انگشت داخل کلید پاور هستند و نشان می‌دهد این کمپانی می‌تواند برای استفاده از نمایشگری بزرگتر و پنلی فاقد کلید هوم، از یک اسکنر اثر انگشت درون کلید پاور دستگاه استفاده کند. این پتنت به ثبت رسیده کلید پاور در سه ماهه دوم سال 2015 میلادی به ثبت رسیده است و این درحالبست که سونی اوایل سه ماهه چهارم همان سال، گوشی سونی اکسپریا زد 5 (Sony Xperia Z5) را به عنوان نخستین گوشی مجهز به اسکنر اثر انگشت درون کلید پاور رونمایی کرد. البته سونی به خاطر آنکه با اپل دچار نزاع نشود، محصولات نسخه آمریکایی خود را فاقد اسکنر اثر انگشت روانه بازار می‌کند که در نوع خود اطلاعاتی جالب به نظر می‌رسد.

پتنت اسکنر اثر انگشت زیر کلید پاور اپل

پتنت اسکنر اثر انگشت زیر کلید پاور اپل

همانطور که می‌دانید احتمالا اپل کلید هوم مشهور محصولاتش را از آیفون 8 (Apple iPhone 8) حذف خواهد کرد، پس در این میان تکلیف تاچ آی دی چه می‌شود؟ احتمالا به داخل کلید پاور خواهد رفت.  بنابراین اپل وعده داده است تا با استفاده از یک سیستم به مراتب کوچکتر، می‌توان اسکنر اثر انگشت را در دو سمت چپ یا راست قاب گوشی مورد استفاده قرار داد.

بر اساس شایعات شنیده شده آیفون 8 به جهت مجهز بودن به یک نمایشگر تمام صفحه فاقد کلید هوم است، با این اوصاف اپل قطعا راهی را اندیشیده است تا بتواند تاچ آی دی که به عنوان یکی از امن‌ترین روش‌های ورود بیومتریک است را همچنان به کاربران خود ارائه کند.

البته به جز این ثبت اختراع، پتنت‌های مربوط به سنسور بیومتریک دیگری نیز به نام اپل به ثبت رسیده است که مربوط به حضور پنهانی آن در زیر نمایشگر لمسی گوشی خواهد بود. باید دید تاچ آی دی آیفون 8 در نهایت به زیر کلید پاور خواهد رفت و یا در زیر نمایشگر مخفی خواهد شد؛ یا اصلا حذف کلید هوم از پنل جلویی آیفون جدید اپل شایعه‌ای بیش نخواهد بود. اما آنچه که مسلم است، اپل برای فلج کردن رقبایش در بازار کشور خود بعضا پتنت‌هایی را به ثبت رسانده که تا کنون هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نکرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. عزیزم آیفون با قیمت بالا تونسته بین ماها جا باز کنه.
    حقیقت تلخ این هست که طرفداراش نه حرفه ای هستند و نه عقلانی حرف میزنن.
    آیفون واقعا پیش سامسونگ یا حتی هواوی رده بالا کم میاره..
    دکمه برگشت در بالای آیفون صرفا جهت افتادن گوشی از دست کاربر و در نهایت خرید گوشی دیگر هست..
    حرفه ای بودن در طراحی قاب که پشت آن اپل انداختن و قیمت بالا خیلی از غیر حرفه ای ها رو گول میزنه..
    حرفه ای باشی آیفون نمیخری.‌

  2. از اونجایی که اپل خیلی به خریداران محصولاتش اهمیت نمیده نباید انتظار پیشرفت زیادی رو از این سازنده مغرور داشت . متاسفانه هنوز هم گوشی های های اپل دارای پردازنده ضعیف , باتری 1750 میلی آمپری خنده دار , صفحه نمایش با تکنولوژی قدیمی LCD و التبه با رزولوشن پایین , دوربین فوق العاده ضعیف و قیمت های بالا هستن . پس خیلی دلتون رو صابون نزنید که آیفون ۸ صفحه نمایشی داره که تمام قاب رو میپوشونه و …..
    اگر گوشی میخواین که دارای خلاقیت های فراوانی مثل صفحه نمایش خمیده و باتری هایی با شارژ یک ساعته و صفحه های امولد و حسگر های مختلف باید برید سمت سامسونگ و ال جی و بقیه ی برند ها .

  3. اگه زندگی استیو جابز رو مطعاله کنید ، متوجه میشید که بیشتر نواوریاش ، در واقع دزدی از شرکت های کمتر شناخته شده بوده ، البته این هم نوعی از نبوغه ???

  4. چه بی شرفیه این اپل

  5. این پتنت به ثبت رسیده کلید پاور در سه ماهه دوم سال 2015 میلادی به ثبت رسیده است و این درحالبست که سونی اوایل سه ماهه چهارم همان سال، گوشی سونی اکسپریا زد 5 (Sony Xperia Z5) را به عنوان نخستین گوشی مجهز به اسکنر اثر انگشت درون کلید پاور رونمایی کرد.
    باز هم متعصبین دو آتیشه اپل گلو پاره کنن واسش
    نوکران بی چیره و مواجیب