مسابقه 24 ساعته لمانز 2017

مسابقه 24 ساعته لمانز 2017 (LeMans 2017)؛ یک قهرمانی دیگر در تالار افتخارات پورشه

مسابقه 24 ساعته لمانز 2017 (LeMans 2017) برگزار شد و خودروی پورشه 919 هیبریدی در یک مسابقه سنگین و استقامتی، قهرمانی دیگری را به تالار افتخارات این غول خودروسازی اضافه کرد.

لمانز (LeMans) یکی از سخت‌ترین و بزرگ‌ترین رقابت‌های اتومبیلرانی جهان است که در جریان آن، رانندگان و تیم‌های بزرگ جهان به مدت 24 ساعت مداوم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این رویداد مهم‌ طرفداران زیادی در سطح جهان دارد و رانندگان بزرگ و مطرحی در آن شرکت می‌کنند. این مسابقه در پیست لاسارته با طول 13.7 کیلومتر برگزار می‌شود که بیش از 6 کیلومتر آن به صورت مسیر مستقیم بوده و سرعت خودروها در این بخش حتی به بیشتر از 320 کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد. رقابت بین خودروها شامل چند کلاس مختلف می‌شود که به صورت همزمان با هم مسابقه می‌دهند اما در نهایت برندگان هر کلاس به صورت جداگانه معرفی خواهد شد. سریع‌ترین خودروهای مسابقه لمانز، کلاس LMP1 و LMP2 هستند و کلاس GTE Pro و GTE AM در رده‌های بعدی قرار دارند. پورشه با 18 عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم این مسابقه است و این تیم در سال جاری نیز به تعداد قهرمانی‌های خود افزود.

مسابقه 24 ساعته لمانز 2017

 

در سال گذشته، تویوتا تا دقایق پایانی، پیشتاز مسابقه 24 ساعته LeMans بود اما در نهایت نقص فنی باعث شد تا این تیم نتواند به اولین برد تاریخی خود در این مسابقه سنگین و استقامتی دست پیدا کند. امسال نیز تویوتا با سه خودرو به صورت جدی‌تری در این رقابت شرکت کرد و در همان ابتدای مسابقه در رده‌های نخست جای گرفت. خودروهای هیبریدی تویوتا با شماره‌های 7 و 8 جلوتر از پورشه شماره 1 رهبری مسابقه را در اختیار داشتند. خودروی پورشه در حالی که 4 ساعت از مسابقه گذشته بود دچار نقص فنی در موتور الکتریکی خود شد و این مشکل در هشتمین ساعت مسابقه، دامن‌گیر خودروی شماره 8 تویوتا نیز شد؛ البته این خودروها با رفع مشکل به وجود آمده، به خوبی به راه خود ادامه دادند.

مسابقه 24 ساعته لمانز 2017

در نیمه‌های شب، خودوی شماره 7 تویوتا با یک مشکل اساسی در کلاچ مواجه شد، توان پیشرانه بنزینی از دست رفت و کوبایاشی، راننده مشهور فرمول یکی این خودرو حتی در رساندن آن با توان موتور الکتریکی به گاراژ نیز ناموفق بود. تویوتا شماره 9 هم که در تعقیب و گریز با پورشه شماره 1 قرار داشت در همین زمان با بروز مشکل در قسمت پشتی خودرو، در چند صد متری پیت لن توقف کرد.

مسابقه 24 ساعته لمانز 2017

کابوس تویوتا در مسابقه 24 ساعته لمانز 2017 ادامه داشت و آن‌ها تنها شاهد حضور بی رقیب پورشه در تمام طول شب بودند. پورشه شماره 1 تنها خودروی کلاس LMP1 در صدر رقابت بود و خودروهای کلاس LMP2 با 10 دور اختلاف در پشت سر او قرار داشتند. ضربه نابودکننده بعدی در چهار ساعت مانده به انتهای مسابقه 24 ساعته لمانز 2017 اتفاق افتاد؛ جایی که افت فشار روغن و لرزش ایجاد شده در خودروی پورشه باعث شد تا قبل از توقف کامل به پیت برود. در همین زمان، خودروهای کلاس LMP2 به صدرنشینی رسیدند. خودروی شماره 38 از تیم جدید جکی چان DC ریسینگ به لطف مجموعه‌ای از بدشانسی‌ها برای رقبا، رهبری مسابقه را در اختیار خود گرفت. پورشه شماره 2 هم با اختلاف 5 دور، در پشت سر جکی چان DC ریسینگ شماره 38 قرار داشت اما در هر دور، 10 ثانیه سریع‌تر از نفر اول مسیر را طی می‌کرد. این دورهای سریع همین‌طور ادامه داشت تا این که در نهایت پورشه شماره 2 در فاصله یک ساعت مانده به پایان مسابقه 24 ساعته لمانز 2017 به رده نخست برسد.

مسابقه 24 ساعته لمانز 2017

سرانجام پس از 367 دور و طی مسافت بیش از 5 هزار و یک کیلومتر، خودروی 919 هیبریدی شماره 2 پورشه به رانندگی تیمو برنهارد، ارل بامبر و برندون هارتلی موفق شد نوزدهمین قهرمانی لمانز را برای این تیم به ارمغان بیاورد. در رتبه دوم این رقابت نیز برای اولین بار از سال 2005، خودرویی از کلاس LMP2 قرار گرفت و تیم جکی چان DC ریسینگ به رانندگی اولیور جارویس، هو پین تونگ و توماس لورنت، پشت سر پورشه شماره 2، مسابقه را به پایان رساند. رتبه سوم نیز به تیم SUI Vaillante Rebellion Oreca از کلاس LMP2 رسید. خودروی تویوتا شماره 8 به رانندگی بوئمی، دیویدسون و ناکیجیما، دومین خودروی کلاس LMP1 در رده‌بندی کلی بود و تنها به جایگاه نهم قناعت کرد.

مسابقه 24 ساعته لمانز 2017

در کلاس GTE Pro هم استون مارتین ونتیج به رانندگی ترنر، آدام و سرا به مقام اول دست پیدا کرد. این خودرو در رده‌بندی کلی در رتبه 18 قرار گرفته بود. فورد جی تی و شورولت کوروت C7R مقام‌های دوم و سوم این کلاس را به خود اختصاص دادند. شما می‌توانید جدول کامل رده‌بندی مسابقه لمانز 2017 را از اینجا دانلود و مشاهده کنید.

مسابقه 24 ساعته لمانز 2017

در مورد پورشه 919 هیبریدی؛ قهرمان لمانز 2017

خودروی مسابقه‌ای جدید پورشه با نام 919 هیبریدی، مدتی پیش به صورت رسمی در پیست مونزا رونمایی شده بود و از همان زمان به عنوان مدعی جدی قهرمانی مسابقه 24 ساعته لمانز 2017 معرفی شد. این خودرو به موتور 2 لیتری 4 سیلندر وی شکل مجهز شده که با سوخت بنزین کار می‌کند. شرکت پورشه مدعی شده که این مدل از نظر راندمان موتور احتراقی، بهترین خودروی تولیدی پورشه در طول تاریخ است. این موتور احتراق داخلی مانند خودروی مسابقه‌ای LMP1 تویوتا، به سیستم هیبریدی 8MJ اتصال پیدا می‌کند.

مسابقه 24 ساعته لمانز 2017

پورشه 911 هیبریدی

پورشه این خودرو را به صورتی طراحی کرده تا نیروی رو به پایین یا همان داون فورس کمتری داشته باشد. با این که شاسی خودرو به مدت سه سال بدون تغییر مانده، اما مدیر تیم پورشه همیشه تاکید داشت با توجه به تغییر 60 تا 70 درصدی بخش‌های مختلف خودرو، شاسی قدیمی آن تاثیر منفی بر روی عملکرد نخواهد گذاشت که این مساله در مسابقه لمانز به اثبات رسید.

گفتنیست که در مسابقه 24 ساعته لمانز 2017 در پی رسوایی دیزلی فولکس واگن و بروز مشکلات اقتصادی برای این غول صنعت خودروسازی، تیم آئودی پس از سال‌ها حضور در لمانز، از حضور در این مسابقه انصراف داده بود.

گالری عکس های مسابقه 24 ساعته لمانز 2017

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*