پیش فروش پژو 2008

تمامی حاشیه ها و ابهامات پیش فروش پژو 2008 ایران خودرو

پیش فروش پژو 2008 به عنوان اولین خودروی پسابرجامی ایران خودرو، در حالی آغاز شده که حواشی و ابهامات زیادی در مورد قیمت تمام شده خودرو و یا موعد تحویل آن وجود دارد.

شرکت ایران خودرو از صبح روز پنجشنبه اول تیرماه، پیش فروش 8 هزار دستگاه خودروی پژو 2008 را در روز اول آغاز کرد. پیش‌بینی می‌شد با آغاز پیش فروش پژو 2008، ظرفیت ثبت نام این خودرو در همان ساعات اولیه به پایان برسد اما به نظر می‌رسد که مشتریان، استقبال خیلی خوبی از این طرح نکرده‌اند و تا بعد از ظهر روز پنجشنبه، تنها حدود یک سوم از ظرفیت مورد انتظار توسط مشتریان تکمیل شد. این در حالیست که در سال‌های اخیر، پیش فروش محصولات جدید خودروسازان همواره با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه می‌شد. به عنوان مثال، ظرفیت ثبت نام ساندرو و ساندرو استپ وی در مدت کوتاهی به پایان رسید.

پیش فروش پژو 2008

چند دلیل اصلی در شیب کند ثبت نام مشتریان تاثیرگذار بوده است. اولین دلیل به قیمت بالای خودرو و نامشخص بودن قیمت تمام شده مربوط می‌شود. پیش از این گفته می‌شد قیمت قطعی پژو 2008 معادل 98 میلیون و 900 هزار تومان خواهد بود اما در طرح فروش ایران خودرو، مبلغ 60 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت تعیین شده که با در نظر گرفتن این پیش پرداخت و طبق قوانین، شایعه قیمت 120 میلیونی پژو 2008 بر سر زبان‌ها افتاد. همین موضوع، بسیاری از مشتریان را از خرید منصرف یا مردد کرده است. دلیل دوم در عدم استقبال مشتریان از پیش فروش پژو 2008 ، طولانی بودن مدت زمان تحویل خودرو است. ایران خودرو، بازه زمانی 12 ماهه (از ابتدای شهریور 96 تا انتهای مرداد 97) را برای تحویل شاسی بلند جدید خود در نظر گرفته و قطعا بسیاری از مشتریان تحمل انتظار کشیدن در این مدت طولانی را نخواهند داشت.

علت سوم، محدودیتی است که ایران خودرو در طرح فروش پژو 2008 اعلام کرده و طبق برنامه، متقاضیان با شماره کد ملی زوج در یک روز و با شماره کد ملی فرد در روز دیگر می‌توانند ثبت نام کنند. این موضوع نیز به همراه سرعت پایین اینترنت و اختلالات سایت فروش از دیگر دلایل کندی شیب استقبال مشتریان از پیش فروش پژو 2008 به شمار می‌روند.

پیش فروش پژو 2008

ابهام در تیراژ تولید پژو 2008

طبق برنامه شرکت ایران خودرو، مقرر شد که در دو روز، 16 هزار دستگاه از شاسی بلند فرانسوی پژو 2008 به فروش برسد و این خودروها را در بازه زمانی 12 ماهه از شهریور 96 تا مرداد 97 به مشتریان تحویل بدهد. با این حساب، این شرکت باید به طور متوسط در هر ماه حدود یک هزار و 350 دستگاه از این خودرو را تولید کند و به طور میانگین، روزی 44 دستگاه از این محصول جدید را به دست مشتریان برساند. با در نظر گرفتن این آمار، ایران خودرو باید برنامه تیراژ تولید خود را بهبود ببخشد. در غیر این صورت، تحویل خودروهای ثبت نامی با تاخیر زیادی صورت خواهد گرفت و حتی ممکن است خریداران، دیرتر از مرداد 97 اتومبیل خود را دریافت کنند.

جالب‌تر اینجاست که طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت ایران خودرو در دو ماه ابتدایی سال جاری، تنها 4 دستگاه پژو 2008 را تولید کرده است. مسئولان شرکت ایران خودرو در واکنش به این آمار تیراژ عجیب و غریب، اعلام کرده‌اند که همزمان با آغاز فروش پژو 2008، تیراژ تولید آن را نیز افزایش خواهند داد.

پیش فروش پژو 2008

ابهام در قیمت قطعی و نهایی محصول جدید ایران خودرو

پرسش بزرگی که در مورد پیش فروش پژو 2008 وجود دارد این است که چرا ایران خودرو قیمت قطعی این محصول را اعلام نمی‌کند؟ در طرح فروش این شرکت عنوان شده که متقاضیان باید مبلغ 60 میلیون تومان را به عنوان ودیعه پرداخت کنند و مابه‌التفاوت قیمت نهایی نیز پس از صدور دعوتنامه مشخص خواهد شد. بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، عرضه‌کنندگان خودرو مکلف هستند تا قیمت قطعی محصولاتشان را اعلام کنند.

از سوی دیگر، ایران خودرو سود مشارکت یکسانی را برای تحویل پژو 2008 در نظر گرفته است و کسانی که در سال آینده، اتومبیل خود را تحویل می‌گیرند، سود مشارکت یکسانی با افرادی دارند که شاید در همین ماه اول، محصول خریداری شده خود را دریافت کنند. بنابراین اگر ایران خودرو در این طرح فروش، سود مشارکت شناوری را ارائه می‌کرد، حق و حقوق خریداران بیشتر رعایت می‌شد.

پیش فروش پژو 2008

حاشیه‌های روز دوم پیش فروش پژو 2008

مرحله دوم پیش فروش پژو 2008 از صبح شنبه 3 تیر آغاز شد و همانند روز اول (پنجشنبه) حاشیه‌های فراوانی داشت. از همان ساعات اولیه ثبت نام، سایت خرید اینترنتی ایران خودرو، اخطارهایی را با عنوان «امکان ثبت نام برای شما وجود ندارد، مجددا تلاش کنید» به متقاضیان می‌داد که این امر باعث نارضایتی و سرگردانی بسیاری از مشتریان شد. ساعاتی بعد هم سایت فروش اینترنتی ایران خوردو دیگر باز نشد و مخاطب با پیغامی مبنی بر «مشتری گرامی، به دلیل استقبال هموطنان عزیز، ترافیک بالای سامانه فروش و اهمیت ثبت نام دقیق و کامل خریداران، لطفا اندکی صبر نمایید و دقایقی دیگر مجددا تلاش فرمایید» روبرو می‌شود. حدود ساعت 4 بعد از ظهر نیز سایت ایران خودرو به کلی از دسترس خارج شد. به این ترتیب، در روز دوم ثبت نام پژو 2008 هم مشتریان با مشکلات زیادی در مراحل ثبت نام مواجه بودند.

پیش فروش پژو 2008

قیمت قطعی پژو 2008 در سال آینده تعیین می‌شود

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده در خصوص قیمت پژو 2008 عنوان کرد که ارزش قطعی این خودرو بر مبنای زمان عرضه آن در سال آینده تعیین خواهد شد. میرآخورلو تاکید کرد که دریافت 60 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت ثبت نام، به دلیل نامشخص بودن قیمت نقدی این محصول است. به گفته میرآخورلو، از آنجایی که پیش‌بینی می‌شود پژو 2008 از خرداد سال آینده با قیمت 120 میلیون تومان عرضه شود، با پیش فروش 60 میلیون تومانی موافقت شد!

پیش فروش پژو 2008

وی همچنین اضافه کرد که تولید انبوه پژو 2008 با 2 هزار و 400 دستگاه در ماه از آذر امسال آغاز می‌شود و مشتریان نگران تحویل به موقع خودروها نباشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*