برده داری ناسا در مریخ

ادعای جنجالی برده داری ناسا در مریخ ؛ آیا ناسا کودکان را به کلونی انسانی در مریخ برده است؟!

چند روزی است که ادعای جنجالی برده داری ناسا در مریخ ، تیتر نخست بسیاری از رسانه‌ها شده است. آیا کودکان در مریخ، برده‌های ثروتمندان هستند؟

با وجود آنکه امروزه انتشار و دست به دست شدن خبرهای عجیب و غریب و گاه دروغین، در شبکه‌های اجتماعی به امری معمول تبدیل شده است، اما باز هم ادعای جنجالی برده داری ناسا در مریخ همگان را شوکه می‌کند! محال است که از ساکنین سیاره زمین بوده و از طرح چنین ادعایی غافل‌گیر نشوید؛ مطرح شدن ادعای برده داری ناسا در مریخ سر و صدای بسیاری را در رسانه‌های مطبوعاتی به پا کرد. این موضوع تا جایی پیش‌ رفت که بسیاری از منابع معتبر خبری نیز به پوشش این ماجرا پرداخته و فشارهای بسیاری را به مقام‌های بلند پایه ناسا وارد کردند.

آغاز داستان ادعای جنجالی برده داری ناسا در مریخ

در روز پنجشنبه، بیست و نهم ژوئن 2017 (هشتم تیر 1396)، یک برنامه رادیویی معروف، منجر به طرح ادعایی جنجالی شد. برنامه «جنگ اطلاعات» (InfoWars) به مجری‌گری الکس جونز (Alex Jones)، در واقع یک تاک‌شوی رادیویی است که به بررسی نظریه‌ها و ادعاهای توطئه می‌پردازد. در این قسمت از برنامه، مهمانی با نام رابرت دیوید استیل (Robert David Steele)، ادعا کرد که سیاره مریخ توسط انسان به سکونت در آمده و انسان‌ها بر خلاف میل و علاقه خودشان، به سیاره مریخ فرستاده می‌شوند!

این مهمان مدعی شد که سیاره مریخ توسط انسان کلونی‌سازی گشته و کودکان در مریخ به عنوان برده‌هایی ضعیف در حال فعالیت هستند. ماموریت فضایی مذکور، به مدت 20 سال است که آغاز گشته و کودکان با حاضر شدن در سطح سیاره سرخ، چاره‌ای جز تن دادن به وظایف تعریف شده ندارند. طرح این ادعا از سوی مهمان این برنامه، خیل عظیمی از سوالات جنجالی را به راه انداخت؛ آیا به واقع ناسا در حال برده داری کودکان در سیاره مریخ است؟

برده داری ناسا در مریخ

هنوز مشخص نیست که به چه علت این ماموریت به مدت 2 دهه در جریان است؛ چرا که انسان امروزی می‌تواند در عرض 6 الی 9 ماه به سیاره سرخ برسد. به نظر می‌رسد که ماموریت 20 ساله برای کودکان، به گونه‌ای است که آنان پس از اتمام وظایف خود در این سیستم برده داری در قالب فردی بالغ و فاقد روحیات فعال و شاداب به زمین بازگردند.

الکس جونز به عنوان مجری این برنامه رادیویی اظهار کرد:

من و بسیاری از مردمان دیگر، به خوبی می‌دانیم که بیش از 90 درصد ماموریت‌های ناسا به صورت محرمانه به اجرا درمی‌آید. حتی برخی از مهندسین عالی رتبه ناسا گفته‌اند که چیزهای زیادی وجود دارند که عموم مردم هیچ تصوری از آن‌ها نیز ندارند! واضح است که آن‌ها دوست ندارند ما از بسیاری از واقعیت‌ها مطلع باشیم؛ چرا که به محض نزدیک شدن فضاپیماهای رباتیک به این کلونی انسانی، تمامی سیستم‌ها به کلی خاموش می‌شوند.

الکس جونز، سابقه بسیاری در زمینه حمایت و مطرح ساختن نظریه‌ها و ادعاهای این‌چنینی دارد. برای مثال، او قتل‌عام در مدرسه ابتدایی سندی هوک در شهر نیوتون ایالت کانکتی‌کات و کشته شدن 27 نفر را یک «شایعه» خواند و این حادثه را به توطئه‌پردازی متهم ساخت.

سیاره مریخ یکی از رویاهای دیرینه بشر بوده و همواره شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیاری در مورد آن وجود داشته است. داستان‌های علمی و تخیلی و فیلم‌های بسیاری با محوریت اصلی این سیاره منتشر شده‌اند و طرفداران بسیاری را نیز به خود جذب کرده‌اند. مریخ‌نوردهای ناسا، چندین سال است که در سطح این سیاره به مطالعه شواهد موجود می‌پردازند. هربار که تصاویر جدیدی از سطح این سیاره به زمین مخابره می‌شود، توطئه‌پردازان اشیای موجود در سطح این سیاره را به نمونه‌های موجود در زمین تشبیه می‌کنند. تا جایی در برخی موارد، شاهد ادعای وجود درخت، پوشش‌های گیاهی و گونه‌های مختلفی از حیوانات از قبیل موش، مارمولک، سنجاب و خرچنگ در سطح این سیاره بوده‌ایم. اما تمامی این ادعا، توسط مقام‌های ناسا رد شده و به عنوان پدیده پاریدولیا (Pareidolia) معرفی شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. کسانی که در سال 2024 به مریخ فرستاده می شوند در سال 2030 به زمین باز خواهند گشت زیرا تکنولوژی های جدیدی در راه است

  2. به نظر من که مسخره است

  3. یک فیلم هم ساخته شده تو همین مایه ها یه یارو تو مریخ به دنیا میاد بعد بزرګ تر که شد میاد به زمین اسم فیلم رو نمیدونم