تسلا بزرگترین باتری جهان را در استرالیا می‌سازد

تسلا بزرگترین باتری جهان را در استرالیا می‌سازد؛ خداحافظی با بی‌برقی و تاریکی

کمپانی تسلا رسما اعلام کرده است که قصد ساخت بزرگترین باتری جهان جهت ذخیره 100 مگاوات نیرو و تامین برق 30 هزار خانه را در کشور استرالیا دارد.

پاوروال (یا همان دیوار قدرت) کمپانی تسلا در حال ورود به منازل هستند و یکی از جذاب‌ترین نقاط فروش آن‌ها، ذخیره انرژی و استفاده در مواقعیست که برق شهری قطع شده است. این پروژه با استقبال فوق‌العاده‌ای در کشورهای پیشرفته همراه بوده است و بسیاری از مردم را از قطعی‌های بی‌شمار برق در روزهای گرم سال نجات داده است. حال این کمپانی برنامه ریزی‌های جاه طلبانه‌ای را کرده است تا در کشور استرالیا به ساخت بزرگترین باتری جهان بپردازد و برق خانه‌ها را در تابستان های جهنمی تامین کند.

در سپتامبر سال گذشته، یک طوفان ویران کننده در جنوب استرالیا شبکه برقی این بخش را به کلی مختل کرد و 1.7 میلیون ساکن را بدون برق گذاشت! طوفان دیگری در ماه سپتامبر باز هم باعث خاموشی برق شد و این درحالی بود که گرمای بی‌سابقه‌ای سراسر جهان را فراگرفته بود. پس از آن، مسئولان دولتی استرالیا رسما اعلام کردند که به دنبال تاثیث منابعی جهت تولید انرژی خورشیدی هستند و ساخت بزرگترین باتری جهان ایده‌ی خوبی برای عملی کردن این پروژه است.

بزرگترین باتری جهان قادر به تامین برق 30 هزار خانه است

اینک تسلا به ساخت این مولفه کلیدی که نسخه بزرگتری از سیستم ذخیره انرژی پاور پک این شرکت است، متعهد شده است. در واقع آن بزرگترین باتری لیتیون یونی تولید شده در جهان خواهد بود که قادر به ذخیره 100 مگاوات و ارائه خروجی 129 مگاوات ساعت است. سیستم پاور پک با اتکا به مزارع بادی Hornsdale که در نزدیکی جیمزتاون احداث خواهد شد انرژی مورد نیاز برای 30 هزار منزل را در خود ذخیره خواهد کرد. انتظار می‌رود این سیستم بتواند باعث کاهش نیاز به برق شود، کمبود برق را جبران کند و ارائه بهترین خدمات به مردم شود.

ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل تسلا عنوان کرده است که پروژه بزرگترین باتری جهان کمتر از 100 روز به اجرا درخواهد آمد و احتمالا رایگان خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه