بدافزار کپی کت

بدافزار کپی کت 14 میلیون گوشی اندرویدی را در سراسر جهان آلوده کرد

شرکت امنیتی چک پوینت از شناسایی بدافزار کپی کت خبر داد. این بدافزار در طول یک سال گذشته، 14 میلیون گوشی اندرویدی را در سراسر جهان آلوده کرده است.

به گزارش شرکت چک پوینت (Checkpoint)، بدافزار کپی کت (CopyCat) موجب آلوده شدن 14 میلیون گوشی هوشمند در سراسر جهان شده که حدود نیمی از این گوشی‌ها در قاره آسیا هستند. این بدافزار اندرویدی پس از نصب، گوشی‌ های هوشمند را روت کرده و کدهای سیستم عامل اندروید و برنامه‌های نصب شده بر روی آن را دست‌کاری می‌کند.

برنامه‌های گوگل پلی استور به بدافزار کپی کت آلوده نشده‌اند

چک پوینت فاش کرد که حدود 8 میلیون گوشی اندرویدی توسط بدافزار کپی کت روت شده است. این بدافزار، مالکان گوشی‌ها را به تماشای آگهی‌های تبلیغاتی وادار می‌کند و این کار درآمد قابل توجهی را نصیب طراحان آن کرده است. کپی کت درون تعداد زیادی از برنامه‌های محبوب اندرویدی مخفی شده و به این ترتیب به طور گسترده‌ای توزیع شده است. البته قابل ذکر است که هیچ کدام از برنامه‌های موجود در فروشگاه رسمی گوگل یعنی پلی استور به این بدافزار آلوده نشده‌اند.

بدافزار کپی کت

بدافزار CopyCat برای انتشار گسترده و آلوده کردن گوشی های هوشمند از پنج حفره امنیتی در سیستم عامل اندروید که پیش از این، گوگل برای رفع آن‌ها اقدام کرده بود، استفاده می‌کند؛ بنابراین باید کاربران برای در امان ماندن از این مشکل، نسخه‌های جدیدتر اندروید که از سال 2016 میلادی به بعد عرضه شده‌اند را نصب کنند.

بر اساس گزارش منتشر شده، برنامه‌های مخرب متعددی که توسط این بدافزار آلوده شده‌اند بر روی چندین میلیون گوشی هوشمند نصب شده و کاربران این گوشی‌ها را به مجبور به مشاهده آگهی‌های تبلیغاتی مزاحم کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*