استعفاي ناگهاني استيو سينوفسکي مدير بخش ويندوز مايکروسافت

استیو سینوفسکی فرد اول ویندوز، کسی که شاید تاثیر گذارترین شخص در تحولات بزرگ ویندوز ۸ بوده، مايکروسافت را ترک کرد.اين خبري بود که امروز تيتر اول تمامي خبر گزاري هاي فن آوري جهان بود.هنوز دليل قطعي اين تصميم از سوي وي مشخص نشدهن است اما سینوفسکی در نامه اي دلايلي را براي اين کار مطرح کرده که در ادامه مطلب به آن مي پردازيم.

 او در نامه‌ای خطاب به کارمندان مایکروسافت نوشته که پس از عرضه ویندوز 8 و سرفیس، تصمیم گرفته که «در جستجوی فرصت‌های تازه بر اساس این تجربیات» کمپانی را ترک کند و در جایی افزوده:

برخی افراد ممکن است شروع به گمانه زنی درباره این تصمیم یا زمان بندی آن کنند. می‌توانم به شما اطمینان دهم که هیچ کدام از این حرف‌ها نمی‌تواند صحیح باشد زیرا این یک انتخاب شخصی و خصوصی بوده که به هیچ وجه گمانه زنی ها یا نظریه‌ها درباره من، کمپانی یا رهبری آن را منعکس نمی‌کند.

استیو بالمر با نوشتن نامه‌ای خطاب به کارکنان مایکروسافت از جدایی آقای سینوفسکی و در دست گرفتن وظایف او توسط دو مدیر دیگر خبر داد و گفت :

از آنجایی که ما وارد دوران تازه‌ای شده‌ایم و با پشت سر گذاشتن انتشار موفقیت‌آمیز ویندوز ۸ و تبلت سرفیس، استیون سینوفسکی تصمیم گرفت تا شرکت را ترک کند. استیون در سال ۱۹۸۹ به عنوان مهندس نرم‌افزار وارد مایکروسافت شد و در بخش‌های مختلف شرکت فعالیت کرد و تلاش‌های او در بخش‌های مختلف و توصیه‌های فنی او به بیل‌گیتس، باعث تداوم رهبری آفیس و تجارت آن گردید، او در جهت گیری صحیح ویندوز، ویندوز لایو و سرفیس نیز نقش داشت.

خانم جولی لارسن-گرین که از مدیران با سابقه اینترنت اکسپلورر، آفیس و رابط کاربری ویندوز است اکثر وظایف آقای سینوفسکی در زمینه توسعه ویندوز را بر عهده خواهد گرفت، همچنین وظیفه توسعه سخت افزارهایی مانند سرفیس را. آقای تامی رلر هم وظایف مربوط به جنبه های بازاریابی و بیزینس سیستم عامل را بر عهده خواهد داشت.

AllthingsD و The Verge نوشته‌اند که این جدایی به خاطر تنش فزاینده میان سینوفسکی و سایر مدیران بوده. برخی منابع می‌گویند که نیاز به همکاری بیشتر بین بخش‌های مختلف کمپانی حس می‌شده ولی آقای سینوفسکی کسی نبوده که بتواند این کار گروهی را شکل بدهد زیرا تمام تمرکزش روی ویندوز و سرفیس بوده و به اعتنایی به سایر بخش‌های قلمرو بزرگ مایکروسافت نمی‌کرده.

منابع مختلف از این جدایی با واژه «اخراج» نام نبرده‌اند بلکه می‌گویند با وجود قریحه غیر قابل انکار آقای سینوفسکی، مایکروسافت به خاطر رویکرد و اخلاق او ترجیح می‌داده بدون وی و با شکل دادن همکاری بین بخشی بیشتر، به مسیر خود ادامه دهد و از این رو جدایی او کسی از حلقه مدیران ارشد را ناراحت نکرده. این داستان به نوعی برای شما آشنا نیست؟


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*