جگوار E-Pace

کراس اوور جدید جگوار E-Pace در لندن رونمایی شد

پس از تجربه موفق عرضه خودروی جگوار F-Pace، این خودروساز بریتانیایی دومین کراس اوور خود را نیز معرفی کرد. جگوار E-Pace طی مراسمی رسمی در لندن رونمایی شد.

جگوار E-Pace کراس اوور کوچک‌تری از مدل اف پیس است و به عنوان رقیب خودروهایی مانند آئودی Q3، مرسدس بنز GLC و بی ام و X1 روانه بازار خواهد شد. ای پیس که اکنون کوچک‌ترین محصول جگوار محسوب می‌شود، دارای ساختاری فولادی با معماری و پلتفرم مشتق گرفته از رنج روور ایووک است. این خودرو از شیوه پیشرانه عرضی بهره می‌برد که بر اساس آن، موتور به صورت عرضی نصب می‌شود. شرکت خودروسازی جگوار، سه سال زمان را صرف توسعه و به‌کارگیری سخت افزار تعلیق سدان XE در کراس اوور E-Pace کرده تا بتواند سواری آن را مانند یک خودروی جگوار کند.

جگوار E-Pace

جگوار E-Pace از نظر طراحی از خطوط و ویژگی‌های همیشگی این برند انگلیسی بهره می‌برد، اما تیم طراحی این شرکت به سرپرستی یان کالوم برای طراحی این خودرو به جای کوچک‌تر کردن مدل F-Pace از استایل کوپه اسپورت F Type استفاده کرد. این امر به خوبی در چراغ‌های جلوی جگوار E-Pace مشاهده می‌شود و خط کمر آن نیز همانند خودروهای کوپه به سمت بالا حرکت می‌کند و در نهایت با یک لچکی کوچک خاتمه می‌یابد. همچنین در این کراس اوور کوچک از رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی استفاده شده است. این رینگ‌ها، بزرگ‌ترین رینگ‌هایی هستند که تا به امروز در خودرویی از این کلاس به کار می‌رود.

یکی از قدم‌های مثبت و بزرگ جگوار به سمت جلو، کابین مدل E-Pace است که تلفیقی از نمای لوکس و اسپورت را به نمایش می‌گذارد. این موضوع نشان می‌دهد که طراحی داخلی‌های محصولات جگوار پس از طراحی ناامیدکننده XE در نسل جدید XF و F-Pace در حال بهتر شدن است. این روند در مدل E-Pace نیز تداوم داشته و حتی می‌توان آن را بهترین فضای داخلی جگوار تا به امروز دانست.

جگوار E-Pace

در طراحی داخلی جگوار E-Pace الهام گرفتن از اف تایپ به خصوص در قسمت دستگیره سمت راست کنسول و غربیلک فرمان به خوبی قابل مشاهده است. توجه به جزئیات در کابین این خودرو تا اندازه زیادی بهبود یافته و استفاده از رنگ‌های متضاد، تریم و متریال باکیفیت، نمای خوبی را به این فضا بخشیده است.

سیستم اطلاعات و سرگرمی Touch Pro مجهز به صفحه نمایش لمسی 10 اینچی در تمامی تیپ‌های این کراس اوور کوچک قرار گرفته و بنا به ادعای جگوار، نحوه پاسخگویی آن بسیار شبیه به گوشی های هوشمند است. این سیستم قادر خواهد بود اینترنت 4G، وای فای با قابلیت اتصال هشت دستگاه و مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های متصل را ارائه دهد. علاوه بر آن، نمایشگر سربالای جگوار و نمایشگر 12.3 اینچی TFT به عنوان صفحه آمپر دیجیتالی مشابه صفحه آمپر کابین مجازی آئودی برای کراس اوور E-Pace سفارش داده شده است.

جگوار E-Pace

فضای داخلی جگوار E-Pace نیز بسیار جادار است و فضای عقب آن را می‌توان حتی هم‌اندازه برادر بزرگ‌تر یعنی اف پیس دانست. فاصله محوری بیشتر خودرو در مقایسه با رنج روور ایووک به افزایش فضای داخلی آن کمک کرده است. یان کالوم، سرپرست تیم طراحی جگوار در این باره می‌گوید فضای داخلی خودرو به اندازه طراحی بیرونی آن اهمیت دارد و به همین دلیل توجه زیادی به کابین جگوار E-Pace شده است. صندوق بار خودرو نیز در زمان باز بودن صندلی‌های عقب 577 لیتر ظرفیت دارد که رقم نسبتا قابل توجهی به شمار می‌رود.

برای زیر کاپوت جگوار E-Pace نیز در بازارهای اروپایی، 5 پیشرانه مختلف شامل سه نمونه دیزلی و دو واحد بنزینی ارائه شده که خریداران می‌توانند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. همه این پنج پیشرانه از سری Ingenium بوده و همگی 2 لیتری 4 سیلندر هستند. نمونه‌های دیزلی در سه سطح قدرت 150 اسب بخار، 180 اسب بخار و 240 اسب بخار ارائه می‌شوند و واحد‌های بنزینی نیز با دو سطح قدرت 250 و 300 اسب بخار قابل سفارش هستند. البته باید اشاره کرد که برای بازارهای آمریکای شمالی تنها پیشرانه‌های بنزینی عرضه می‌شوند.

جگوار E-Pace

مدل بنزینی 300 اسب بخاری جگوار E-Pace که بالاترین نسخه آن محسوب می‌شود در مدت 5.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز به صورت الکترونیکی بر روی 245 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. به جز مدل پایه دیزلی E-Pace که به همراه گیربکس 6 سرعته دستی عرضه خواهد شد، سایر مدل‌ها به گیربکس 9 سرعته اتوماتیک مجهز هستند. همچنین مدل دیزلی پایه به صورت دیفرانسیل جلو بوده و دیگر مدل‌ها دارای سامانه چهار چرخ محرک دائمی خواهند بود.

سیستم چهار چرخ محرک در نسخه‌های قوی‌تر جگوار E-Pace به فناوری Active Driveline مجهز شده که می‌تواند قدرت را به صورت اختصاصی بین هر چهار چرخ تقسیم کند. به عقیده این خودروساز بریتانیایی، این قابلیت باعث می‌شود تا احساس یک خودروی دیفرانسیل عقب به وجود آید.

جگوار E-Pace

جگوار E-Pace در دو نسخه معمولی و R-Design روانه بازار می‌شود. نسخه آر دیزاین، نمایی اسپورت با طراحی جلو و عقب تهاجمی خواهد داشت. همچنین به همراه پیشرانه‌های متنوع و طیف کاملی از آپشن‌ها و امکانات، سه پکیج مخصوص نیز برای این کراس اوور جدید ارائه می‌شود.

قیمت پایه کراس اوور جدید جگوار از 38 هزار و 600 دلار برای بازار ایالات متحده آمریکا آغاز می‌شود و امکان سفارش خرید آن از اواخر سال جاری فراهم خواهد شد. جگوار E-Pace از اوایل سال 2018 در بازار آمریکا عرضه می‌شود و مدل تمام الکتریکی I-Pece نیز در همان سال به خانواده کراس اوورهای جگوار اضافه خواهد شد.

گالری عکس های جگوار E-Pace

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*