ورود به دنیای واقعیت افزوده Ingress گوگل

گوگل اخیرا بازی جدیدی با نام Ingress را برای سیستم عامل اندروید عرضه کرده است که حتما طرفداران زیادی را به سمت خود جذب خواهد کرد ، این بازی قطعا مورد توجه علاقه مندان سریالهایی مثل لاست و فرینج قرار خواهد گرفت در ادامه با توضیحات و ویدیوی تریلر این بازی با گجت نیوز همراه باشید.

داستان بازی بر این اساس است که یک انرژی مرموز در زمین آزاد شده که مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است . حال انسانهای زمین دو دسته شده اند ، عده ای تصور می کنند که می توان از این انرژی بهره برداری کرد و گروه دیگر که نام آنها گروه مقاومت است می خواهند از انسانها در برابر این انرژی مرموز محافظت کنند . بازیکن باید برای بازی عضو یکی از این دو گروه شده و بازی را شروع کنند .

اما بازی Ingress شبیه بازی‌های روتین دیگری نیست که شما با موبایل یا تبلت خود بازی می‌کنید، شما برای بازی کردن باید به بیرون از خانه و محل کار بروید و با گرفتن دوربین گوشی به سمت مناظر و اماکن بیرون، جاهایی را که انرژی در آنها ظاهر می‌شود، پیدا کنید و انرژی ذخیره کنید، مدتی که بازی کردید، سرنخ‌هایی برای کشف این راز بزرگ به شما داده می‌شود و در این حین می‌توانید قلمروهای تازه‌ای را تصرف کنید.
این بازی، یک بازی چندنفره است و بازیگران باید با هم برای کنترل انرژی تازه، همکاری کنند.
این بازی هم‌‌اکنون به صورت رایگان برای اندروید عرضه شده است و گوگل در نظر دارد به زودی نسخه iOS آن را هم آماده کند.
اما توجه داشته باشید که در حال حاضر تنها کسانی می‌توانند وارد بازی شوند که دعوتنامه داشته باشند.
آزمایشگاه Niantic گوگل، واحدی از گوگل است که این بازی را آماده کرده است، جان هانکه -رئیس این بخش- در مورد این بازی می‌گوید: «مطمئنا ما تحت تأثیر جی جی آبرامز بوده‌ایم.» کسانی که سریال‌های علمی تخیلی را در این چند ساله دنبال کرده‌اند به خوبی با نام این تهیه‌کننده و نویسنده مشهور سریال‌های تخیلی آشنا هستند.
سبک بازی طوری است که هم تلاش بیرون از خانه هر کاربر را لازم دارد و هم تفکر و تأمل درون خانه را! یعنی در یک مرحله کاربر باید بیرون برود و مشغول کشف و ذخیره انرژی و تعامل با محیط بیرون شود. در مراحله بعد بعد از جمع‌آوری انرژی باید به داخل بیاید، چیزهایی را که جمع کرده مرور کند، با دیگر کاربرها همفکری کند، داستان بازی را دنبال کند تا ببیند چه زمانی پرده از این راز برداشته می‌شود.
جالب است که برای این رازگشایی شما به اطلاعات سرویس‌های گوگل نیاز خواهید داشت، از نقشه‌هایش گرفته تا سرویس جستجو و حتی سیستم نمودارهای دانش گوگل!
گوگل تا به حال مشخص نکرده است که عملا چگونه می خواهد از این بازی شود کسب کند و مشخص نیست که آیا خریدهای داخل اپ هم در کار خواهند بود یا نه. اما چیزی که مشخص است این است که گوگل از پیش به دنبال جذب آگهی برای این بازی بوده است، یعنی به احتمال زیاد گوگل با شرکت‌هایی توافق کرده است که فرضا انرژی بیشتری در پیرامون فروشگاه‌هایی آنها متمرکز کند و گیمرها را به سمت فروشگاه‌های آنها هدایت کند!
البته بازی‌های مبتنی بر واقعیت افزوده، چیز تازه‌ای نیستند، یکی از محبوب‌ترین این بازی‌ها، بازی Shadow Cities بود که سال پیش عرضه شد. این بازی را یک شرکت فنلاندی آمده کرده بود، این بازی هم چند نفره و مبتنی بر موقعیت است و در آن باید از شهر محل زندگی خود در برابر حملات شهرهای متخاصم محافظت کنید!
گوگل با پروژه عینک خود، سرمایه‌گذاری زیادی برای ایحاد یک عینک واقعیت افزوده کرده است و قصد دارد به این ترتیب فاصله بین دنیاهای مجازی و واقعی را کم کند و حالا آزمایشگاه Niantic به صورتی زیرکانه می‌خواهد موتوری برای تولید اپلکیشن‌های مخصوص این عینک باشد.
پس اگر در خیابان افرادی را دیدید که گوشی خود را ظاهرا بی‌هدف به سمت‌های مختلف می‌گیرند و هیجان‌زده‌اند فکر نکنید که مشکلی پیدا کرده‌اند، آنها فقط توسط یکی از بزرگ‌‌ترین شرکت‌های دنیا جادو شده‌اند!

لازم به ذکر است که این بازی در ایران تست نشده و باید دوستان علاقه مند به این سبک بازی بعد از  دریافت دعوتنامه آزمایش کنند و ببینند که آیا این بازی در ایران قابل انجام هست یا به دلیل مشکلاتی مثل نبود استریت ویو ، گوگل انرژی خاصی برای ایران در نظر نگرفته است.

تریلر بازی

دانلود بازی Ingress از گوگل پلی
سایت بازی برای دریافت دعوتنامه

 


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*