محصولات جدید لنوو در Tech World 2017

محصولات لنوو در Tech World 2017؛ هدست واقعیت افزوده مستقل ، دستیار مجازی و غیره

لنوو با حضور در نمایشگاه Tech World شانگهای 2017 از یک هدست واقعیت افزوده مستقل مفهومی، یک اسپیکر پروژکتور هوشمند و یک دستیار مجازی رونمایی کرده است. در ادامه بیشتر با این محصولات مفهومی آشنا خواهیم شد.

ماه مارس امسال لنوو رسما آزمایشگاه هوش مصنوعی خود را راه اندازی کرد. این آزمایشگاه شامل بیش از 100 محقق از سراسر جهان است هدف آن‌ها تسهیل در ورود کمپانی لنوو به دنیای نوظهور گجت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است. امروز در سومین روز از نمایشگاه Tech World شانگهای 2017، این شرکت چینی از طرح‌های مفهومی جدید خود برای دیوایس‌ها و قطعات نرم افزاری مختلفی که مشغول کار بر روی آن‌ها هستند رونمایی کرد. این دستاوردها شامل یک هدست واقعیت افزوده مستقل ، یک اسپیکر پروژکتور هوشمند ، یک دستیار مجازی و یک مانیتور سنجش قلب با قابلیت مدیریت از طریق یک اپلیکیشن موبایلی هستند.

طرح مفهومی هدست واقعیت افزوده مستقل لنوو “daystAR” نام خواهد داشت که از ظاهری حیرت انگیز برخوردار است و حاوی مجموعه‌ای از دوربین‌ها و سنسورها است که هیچکدام پنهان نشده‌اند و در قسمت جلویی هدست واقعیت افزوده لنوو به چشم می‌خورند. این هدست مفهومی از دو لنز با فرم آزاد و زاویه دید 40 درجه‌ای تشکیل شده است که برای چنین دستگاهی به نظر کم می‌رسد. ناگفته نماند که این هدست کاملا مستقل است و تمام تجربیات واقعیت افزوده در نظر گرفته شده را خود می‌تواند تولید کند و به کاربران خود تشخیص چهره سه بعدی، فاصله تعاملی واقعیت افزوده / واقعیت مجازی و همچنین مدیریت محتوای سه بعدی ارائه کند.

هدست واقعیت افزوده مستقل لنوو "daystAR

دومین طرح مفهومی، یک اسپیکر پروژکتور هوشمند به نام “+SmartCast” است که تا به حال چیزی شبیه به آن را ندیده‌ایم. این گجت به هیچ عنوان شبیه یک پروژکتور جذاب نیست و حتی مشابه سایر اسپیکرهایی که تا به امروز دیده‌ایم نیز نخواهد بود. حفره‌های مخصوص اسپیکر در یکی از طرف‌های دستگاه وجود دارد که به جز یک اسباب بازی عجیب و غریب، یادآور چیز دیگری برای ما نیست. لنوو این دستگاه را برای مخاطبان جوان و با اهداف آموزشی به تولید خواهد رساند که شاید دلیل استفاده از یک بدنه براق پلاستیکی نیز همین باشد.

+SmartCast

لنوو همچنین در نمایشگاه Tech World از طرح مفهومی شبیه به دستیار مجازی الکسا و سیری، به نام “CAVA AI” رونمایی کرده است. این کمپانی قصد دارد تا یادگیری عمیق دستیار CAVA خود را توسعه دهد تا آن امکان تشخیص کامل صورت و همچنین درک هوشمندانه‌ای از رفتار شما را در اختیار داشته باشد. جادی کمک به یادداشت برداری و برنامه ریزی رویدادها، CAVA ظاهرا بازخوردهای مختلفی را به صورت مستقیم بر روی صفحه قفل گوشی شما به نمایش می‌گذارد.

در انتها نوبت به جلیقه مفهومی به نام “Lenovo SmartVest” می‌رسد که ضربان قلب کاربران را می‌آزمایش و بازخورد فوری آن را شامل وجود هر گونه اختلال در ریتم قلب شما، از طریق یک اپلیکیشن موبایلی اختصاصی به نمایش درمی‌آورد.

Lenovo SmartVest

در حال حاضر بازار گجت‌های الکترونیکی مملو از محصولاتی باکیفیت نظیر اسپیکرهای آمازون اکو و گوگل هوم، هدست‌های جذاب و بالارده‌ای نظیر آکیولس ریفت و همچنین دستیاران مجازی قدرتمندی همچون الکسا – سیری و دستیار گوگل است. در همین حال باید دید آیا یک شرکت نظیر لنوو می‌تواند شرایط بازار را با توجه به اعمال قیمت‌هایی رقابتی مایل به سمت خود کند و از بازیکنان بزرگ تکنولوژی باشد یا خیر!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*