شمارش معکوس براي پايان دنيا

چند روزی بیشتر تا پایان دنیا باقی نمانده است. این دیدگاهی است که بیش از 700 میلیون نفر در جهان به آن معتقدند! بر اساس یک تحقیق علمی معتبر و گزارش منتشر شده در روییترز، از هر 7 نفر، یک نفر معتقد است که پایان جهان به زودی فرا می رسد. بر اساس جدیدترین نظرسنجی ها، تقریباً 15 درصد از مردم جهان بر این باورند که دنیا در طول دوران زندگی آنها پایان خواهد پذیرفت و این در حالی است که 10 درصد معتقدند  پیش بینی مایا کاملاً صحیح می باشد.

اما چرا؟ چطور ممکن است که جمعیتی بالغ بر ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ نفر در جهان به پایان دنیا طی روزهای آینده باور داشته باشند؟ دلایل آنها چیست و بر چه اساسی چنین پایانی برای آنها قابل قبول می باشد. در ادامه این مقاله از زاویه جدیدی به پایان جهان در سال 2012 نگاه خواهیم نمود. بدون شک شما نیز تاکنون مقالات گوناگونی در این خصوص خوانده اید. اما ما در این مقاله سعی خواهیم نمود تا به برخی زوایای پنهان در رابطه با پایان جهان اشاره نموده و نیز آنرا از دیدگاه مردم مورد برسی قرار دهیم. اینکه چرا گروه عظیمی از مردم جهان به پیش بینی مایا و پایان جهان در 21 دسامبر 2012 باور دارند، دلایل و دیدگاه  آنها چیست و آیا براستی پایان دنیا ممکن است؟

پایان دنیا: آیا ممکن است؟

بله. این واقعه پیش از این نیز اتفاق افتاده و در هر زمانی می تواند روی دهد. اما در اینجا نکات قابل توجهی وجود دارد که بایستی آنها را در نظر بگیرد.

نکته اول اینکه در اینجا اصطلاح "پایان دنیا" و یا "پایان جهان" در واقع تنها به کره زمین اشاره دارد نه کل جهان هستی. دنیا میلیاردها و میلیاردها سال است که باقی و پابرجاست و این پروسه همچنان ادامه خواهد داشت.

بنابراین منظور افراد از "پایان جهان" تغییرعظیمی در کره زمین بر اثر یک عامل خارجی (مانند برخورد یک شهاب سنگ) و یا عامل داخلی (مانند تغییرات زمین ) می باشد که می تواند منجر به نابودی همه و یا گروه عظیمی از انسان ها شود.

نکته دوم این است که چنین رویدادها و حوادثی کاملاً طبیعی بوده و هر روزه در نقاط گوناگون جهان هستی روی می دهد. زمین پیش از این نیز بارها دچار تحولات عظیم و نابودی شده است که از جمله نمونه های بارز آن می توان به نابودی دایناسورها در 65 میلیون سال پیش اشاره کرد. بنابراین وقوع چنین رویدادهایی غیرمنطقی و دور از ذهن نیست و دیر یا زود نیز برای زمین تکرار خواهد شد. دنیا بدون شک روزی به پایان خواهد رسید اما آن روز شاید به این زودی ها نباشد.
در واقع آنچه که ماهیت پایان دنیا را در دسامبر 2012 به چالش می کشد وقوع این حادثه نیست بلکه پیش بینی چنین حادثه ای توسط یک انسان است. پس تنها یک سوال پیش می آید. آیا یک انسان قادر به چنین پیش بینی عظیم و دقیقی می باشد؟

آیا مایا از لحاظ دانش ستاره شناسی به درجه ای رسیده بود که چنین رویداد عظیم و باورنکردنی را به درستی پیش بینی کرده باشد؟

چرا گروهی معتقدند پایان دنیا در 2012 ممکن است؟

صرف نظر از اینکه دنیا بر اثر وقوع چه حادثه ای ممکن است پایان پذیرد، اگر براستی روزی پایان دنیا نزدیک باشد و گروه خاصی از افراد و دولت ها از آن مطلع باشند، آیا این موضوع بایستی به همه مردم جهان اعلام گردد؟ شاید خیر. چرا که در واقع اعلان چنین موضوعی نه تنها به مردم جهان کمکی نخواهد کرد، بلکه تنها ترس و وحشت عمومی جهان را فرا خواهد گرفت.تغییرات و تحولات عظیمی در وضعیت جهان روی خواهد داد و شاید اندک امید برای نجات گروهی خاص از افراد و متخصصان آینده زمین نیز از بین برود. بنابراین این واقعیتی انکار ناپذیر است که آن زمان که زمین در معرض نابودی قرار گیرد و انسان قادر به نجات خود در چنین شرایطی نباشد، بهتر است از آن مطلع نباشد. این دیدگاه، یکی از مسائل کلیدی است که از طرف معتقدان به پایان دنیا در 2012 مطرح گشته است و آنها بر این باورند که دولت ها چنین واقعیتی را از مردم جهان پنهان خواهند نمود.

 علاوه بر این، آنها اظهار داشته اند که تاکنون هیچ یک از نظریه های پایان دنیایی تا این حد دارای قدمت و پیشینه معتبر نبوده است. تقویم مایا به بسیاری رویدادهای های نجوم اشاره نموده است که همگی درست بوده اند و بعلاوه، تقویم مایا تنها نشانه پایان دنیا در 2012 نیست بلکه بسیاری از پیشگویی ها (از جمله آثار نوسترداموس) و وقایع تاریخی گوناگون دیگر نیز این پایان را پیش بینی نموده اند.

همچنین گروهی که بر وجود دنیاهای موازی و یا علوم فراطبیعی باور دارند چنین اظهار می دارند که پیشگویی وقایع آینده توسط برخی انسان ها ممکن بوده و مایا نیز یکی از این انسان ها بوده است. آنها حرکت علوم فراطبیعی را در مسیری جدا و متفاوت از مسیر طبیعی جهان دانسته و بر این باورند که این علوم قادر به مشاهده و پیشگویی آینده می باشند.

ورود موجودات فضایی و آغاز جنگ بین دنیاها! یکی از عجیب ترین نظریه های پایان دنیایی

جهان در 2012 چگونه پایان می پذیرد؟

در این باره نظریه ها، حرف و حدیث های گوناگونی وجود دارد. برخی معتقدند زندگی در زمین بر اثر برخورد یک سیارک و یا شهاب سنگ عظیم آسمانی پایان خواهد یافت. حتی تصاویر و ویدئوهای گوناگونی از یک جرم آسمانی که آن را "سیاره ایکس" و یا "نیبرو" نامیده اند و در حال نزدیک شدن به زمین است در اینترنت منتشر شده است.

از جمله تئوری های دیگر تغییر قطب های مغناطیسی زمین است. برخی نیز معتقدند که با توجه به همترازی کهکشانی زمین در 21 دسامبر 2012، دگرگونی های عظیم جوی باعث نابودی زمین می گردد.

از جمله سایر نظریه های پایان دنیایی می توان به وقوع طوفان های خورشیدی، وقوع جنگ های اتمی بین دولت ها، ورود موجودات فضایی، تغییرات هسته زمین و وقوع آتشفشان های عظیم و… اشاره کرد.

پایان دنیا؛ اگر واقعیت داشت

دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد. شاید 10 سال دیگر، شاید 100 هزار سال و یا شاید 10 میلیون سال دیگر. اما به هر حال روزی عمر زمین به پایان رسیده و حیات در آن دگرگون خواهد شد. آن زمان، اگر انسان همچنان ساکن این سیاره خاکی باشد، بایستی آماده رویارویی با چنین تحول عظیمی باشد. اما در واقع نوع واکنش مردم در برابر چنین واقعه ای تابعی از زمان است. بدین معنا که وقوع چنین حادثه ای در آینده های بسیار دور شاید آنچنان موضوع مهمی نباشد چرا که با پیشرفت سریع علم و توانایی های انسان، در آن زمان احتمال جلوگیری از وقوع یک حادثه پایان دنیایی و یا حتی سفر به سیاره ای دیگر بیشتر است.

اما جهان امروز ما چگونه می بود اگر براستی پایان دنیا در دسامبر 2012 واقعیت داشت و این موضوع از طریق رسانه های معتبر جهان به همگان اعلام می گردید؟

این امر باعث تغییرات ژرف و عظیمی در دنیای پیرامون ما می شد. برای بسیاری از مردم دیگر دلیلی برای تحصیل، کار و فعالیت های روزمره وجود نداشت. بنابراین در یک روز دنیای پیرامون ما شاهد تحولی عظیم می شد. حال انسان ها می دانستند که بدون شک طی روزهای آینده خواهند مرد پس هیچ چیز دیگر آنقدرها مهم نیست. جهان دچار هرج و مرج بی پایان شده و تفکرات مردم به کلی دگرگون می شد. گرایش به فرقه های مذهبی به شدت افزایش پیدا نموده و انسان های زیادی به امید نجات دست به سوی آسمان بر می داشتند. برای گروهی از انسان ها زمان بازگشت دوباره به آغوش خانواده خواهد بود. گروهی به دنبال آرزوهای دست نیافتنی خود خواهند رفت و تازه این زمان شروع تفکر برای برخی دیگر انسان هاست. آنچه که مسلم است ترس و وحشت در سراسر زمین بر انسانها غلبه خواهد نمود، آنقدر که حتی پیش از تاریخ مقرر پایان جهان، دنیای آنها به نابودی کشیده می شد.

معتقدان به پایان دنیا ادعا می کنند که این تنها اقوام مایا نبوده اند که به پایان جهان اشاره کرده اند بلکه در فرهنگ های مختلف و توسط افراد گوناگونی پایان دنیا در سال 2012 پیش بینی شده است.

آیا براستی تقویم مایا پایان جهان را پیش بینی کرده است؟

خیر! در واقع تقویم مایا هیچ اشاره ای به پایان جهان نکرده است. این تقویم بر اساس دوره های زمانی خاصی طراحی شده است و در واقع 21 دسامبر 2012 پایان یکی از این دوره هاست. بر این اساس چنین اثتنباط می شود که در این روز جهان وارد یک دوره جدید از زندگی می شود. در واقع گروه بسیاری بر این باورند که 21 دسامبر نه تنها پایان چهان نیست بلکه یک آغاز دوباره و روز بسیار بزرگی برای جهانیان است.

نظر خود اقوام مایا نیز در این باره بسیار جالب است. رهبر فعلی قوم مایا "فیلیپه گومز "، دولت، آژانس های توریستی و رسانه ها را به دروغ گویی و کتمان حقیقت برای کسب درآمد متهم نموده است. او اظهار داشته که حقیقت در رابطه با سیکل های زمانی تقویم مایا به درستی بیان نشده است و دوره جدید زمانی که از 21 دسامبر 2012 در تقویم مایا آغاز می شود بدین معناست که در شخصیت، خانواده و سطوح اجتماعی تغییراتی ایجاد خواهد شد به گونه ای که تعادلی بین بشریت و طبیعت برقرار می شود

سایر توضیحات

از جمله سایر دیدگاه ها به پایان جهان در 2012 می توان به دیدگاه های مذهبی اشاره نمود. به عنوان مثال در کشورهای مسلمان گروهی معتقدند که این تاریخ می تواند مصادف با ظهور امام مهدی و تغییرات جهان باشد. این در حالی است که گروهی دیگر از مسلمانان با این نظریه به شدت مخالف بوده و بر این باورند که تاریخ ظهور را هیچکس نمی داند و از آنجا که امام دوازدهم هنوز ظهور ننموده است بنابراین پایان جهان نیز در این تاریخ غیرممکن است. چنین دیدگاه مشابهی در بین مسیحیان و  در رابطه با بازگشت مسیح نیز وجود دارد.

بر اساس مطالعات و نظرسنجی ها، بالاترین تعداد معتقدان به پایان جهان در سال 2012 در کشورهای آمریکا، ترکیه، آرژانتین و آفریقای جنوبی می باشند. این در حالی است که بالغ بر 22 درصد از مردم کشورهای آمریکا و ترکیه به پایان جهان باور دارند. همچنین از هر 10 نفر در جهان، یک نفر اظهار نموده است که ازپایان قریب الوقوع دنیا در سال 2012 هراس دارد و نگران است. بالاترین شمار این وضعیت در کشورهای روسیه و لهستان و پایین ترین ضریب در کشور انگلستان است.

کلام آخر

در پایان فراموش نکنید، چه 21 دسامبر 2012 پایان دنیا باشد، چه نباشد، اما باز هم پایان دنیا برای ما نزدیک است. به طور میانگین، روزانه بیش از 150 هزار نفر در جهان می میرند. پس شاید پایان دنیا برای من، شما و یا عزیزان ما همین امروز و یا فردا باشد. تا زمان باقیست، گذشته های بد را فراموش کنید و ارزش روزهای باقی مانده زندگی خود را بدانید.

نظر شما در این مورد چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*