لامبورگيني Aventador LP 700-4 Roadster سلطان بلا منازع جاده ها

شرکت ایتالیایی لامبورگینی از سال ۱۹۶۴ رسما نخستین مدل های سوپراسپرت خود را روانه بازار کرد که از همان ابتدا مورد توجه قرار گرفت اما در طی این مدت همواره با فراز و نشیب های فراوانی روبرو بوده است که یکی از بزرگترین مشکلات آن مربوط به مسائل مالی این شرکت بود که حتی در برهه هایی نیز تا مرز ورشکستگی کامل پیش رفت تا سرانجام در سال ۱۹۹۸ با قراردادی ۱۱۰ میلیون دلاری توسط غول بزرگ خودروساز آلمانی یعنی آئودی خریداری شد.

با توجه به اینکه شرکت آئودی خود در کنار شرکت های بزرگی دیگر مانند بوگاتی، مان، اسکانیا، بنتلی، پورشه، سئات و چند شرکت دیگر زیر مجموعه کمپانی عظیم فولکس واگن بودند لامبورگینی نیز از این قاعده مستثنی نشد و در کنار شرکت های ذکر شده تحت سلطه امپراطوری عظیم فولکس واگن آلمان قرار گرفت البته با گذشت زمان شرکت پورشه با بازپس گیری سهام خود از این اتحاد جدا شد و به صورت مستقل عمل کرد اما لامبورگینی به همراه سایرین همچنان در این خانواده بزرگ قرار دارند.

این شرکت در سال های نخست اتحاد با آئودی با توجه به عرضه محصولات سوپراسپرت در سایه فراری قرار داشت و آنچنان نتوانست خودی نشان دهد تا اینکه با عرضه مدل های موفقی مانند مورسیه لگو (مورچیه لاگو) و گالاردو این طلسم را شکست و توانست نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین سوپراسپرت سازهای جهان در کنار نام هایی مانند فراری با محصولاتی مانند انزو مطرح کند. در طی این مدت لامبورگینی همواره خط تولید مشترکی با محصولات اسپرت آئودی داشته است به گونه ای که ۱۵ درصد قطعات استفاده شده در آئودی R8 با لامبورگینی مورسیه لگو مشترک می باشند.

پس از ارائه مدل های موفق توسط این شرکت و مطرح شدن نام آن، در فوریه ۲۰۱۱ نمایشگاه جنوا ایتالیا شاهد شگفتی بسیار بزرگی از لامبورگینی بود و آن چیزی نبود جز ابرخودرو آونتادور این شرکت که بنابه گفته مهندسان لامبورگینی به صورت کامل بازطراحی شده و نسبت به برادر بزرگتر خود یعنی مورسیه لگو شاهد تغییر ۱۰۰ درصدی در تمامی بخش ها بوده است. نام این سوپراسپرت از یکی از شجاع ترین گاوهای وحشی اسپانیا گرفته شده است که به طرزی رویایی در سال ۱۹۹۳ در برابر ماتادورها مقاومت کرد.

در طی این مدت همواره توسط شرکت های مطرح تیونینگ، این خودرو شاهد ارتقا و تیون های متفاوتی بوده است. اما اخیرا این شرکت اقدام به رونمایی از مدل ۲۰۱۳ آن با نام Lamborghini Aventador LP-700-4 Roadster 2013 کرد که ماحصل اصلاحاتی در طراحی آن بود. مدل جدید از موتور ۱۲ سیلندری ۶.۵ لیتری با توان ۷۰۰ اسب بخار در قسمت عقب به همراه یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک با امکان شیفت دستی دنده ها و حالات مختلف رانندگی مانند اسپرت، عادی و شرایط سخت آب و هوایی بهره می برد که توان تولیدی به ۴ چرخ انتقال داده می شود و به جرات می توان گفت هیجان انگیزترین و سریع السیرترین محصول تاریخ لامبورگینی می باشد.

{photo}91/09/04/Lamborghini-Aventador-LP-700-4-Roadster-1{/photo}

اما این تمام تغییرات نیست و بزرگترین جراحی در بخش سقف آن روی داده است جایی که برای این خودرو کروکی یک سقف بسیار سبک از جنس فیبر کربن قرار دارد که ماحصل همکاری های لامبورگینی با شرکت هواپیماسازی بوئینگ امریکا می باشد و تنها ۶ کیلوگرم وزن دارد در حالیکه بسیار محکم تر و سبک تر از نمونه های آلومنیومی مشابه می باشد که در صورت دلخواه در مدت چند ثانیه و به شکلی بسیار آسان جمع می شود و در محفظه صندوق عقب قرار می گیرد. این سوپراسپرت می تواند از حالت سکون در مدت ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (صحیح تر۹۶کیلومتر بر ساعت) برسد و در نهایت هم به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. اما در بخش ظاهری هم خودرو دچار تغییراتی شده است از جمله ۲ عدد باله به شکلی آیرودینامیکی تعبیه شده است. یکی از آن ها به صورت ثابت همراه شیشه عقب خودرو نقش کنترل جریان هوا و کاهش میزان نفوذ صدای موتور به داخل کابین در حالت سقف باز را ایفا میکند و همچنین باله دیگر هم به صورت متحرک در هنگامی که سقف خودرو باز می شود از بخش بالای شیشه جلو بیرون آمده و با انحراف جریان هوا باعث ایجاد محیطی کاملا آرام و بدون مزاحمت برای سرنشینان در مواقع سقف باز و سرعت های بالا را فراهم می آورد.

{photo}91/09/04/Lamborghini-Aventador-LP-700-4-Roadster-2{/photo}

از تغییرات دیگر رینگ های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب آن می باشد که با به کارگیری آلیاژ فوق سبک و مقاوم برای آن ها باعث سبک تر شدن ۱۰ کیلوگرمی آن ها نسبت به نمونه قبلی شده است. وزن این خودرو ۱۶۲۵ کیلوگرم می باشد که با نسبت ۵۷ درصد در محور عقب و ۴۳ درصد در محور جلو قرار گرفته است . میانگین مصرف سوخت در خارج شهر ۱۰.۷ ، در داخل شهر ۲۴.۷ و در سیکل ترکیبی ۱۶ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی می باشد که برای کسانی که سوار اینچنین سوپراسپرتی می شوند اعداد ناچیزی می باشد. در بخش داخل کابین هم در این سوپراسپرت از گران ترین و مرغوب ترین چرم دست ساز جهان با نام Sabbia Nefertem محصول درخشان شرکت ایتالیایی Santagata Bolognese استفاده شده است که جلوه ای خاص به داخل کابین این ابرخودرو بخشیده است.

قیمت این سوپراسپرت در اروپا در حدود ۳۰۰ هزار یورو برای مدل پایه تخمین زده شده است که با آپشن های سفارشی مانند دیسک های ترمز سرامیکی غول پیکر طراحی شده توسط لامبورگینی یا چرم های سفارشی افزایش خواهد یافت.


منبع : lamborghini | en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*