سود هیوندای

آمریکا و چین سود هیوندای را نصف کردند!

بر اساس گزارش تازه انتشار یافته، کاهش شدید فروش خودروهای برند هیوندای کره جنوبی در آمریکا و چین باعث نصف شدن سود هیوندای کره جنوبی شده است.

طی چند مدت اخیر کارشناسان حوزه خودرو به شدت به هیوندای هشدار داده بودند که در صورت عدم تغییر رویه و سیاست‌های کلی، این شرکت با مشکلات تازه‌ای نظیر کاهش استقبال مشتریان در بازارهای بزرگ جهانی روبرو خواهد شد. کمپانی هیوندای کره جنوبی هفته گذشته سود 3 ماهه اخیر خود را منتشر کرد که حاوی نکات بسیار مهمی برای مسئولان این غول خودروساز آسیایی است. سود هیوندای در این 3 ماهه به کمترین حد خود در طول 7 سال گذشته (از سال 2010) رسیده است. روند نزولی فروش خودروهای تولیدی این شرکت در آمریکا و چین را می‌توان یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش سود هیوندای از محل فروش محصولاتش برشمرد.

غول خودروساز کره‌ای طی سه ماهه آوریل تا ژوئن سود خالصی بالغ بر 816 میلیارد ون کره (حدود 728.8 میلیون دلار) را به دست آورده است. با توجه به سود خالص دریافتی 1.5 میلیارد دلاری در مدت زمان مشابه سال گذشته میلادی اینک باید بگوییم که سود هیوندای به نصب رسیده است. این نتایج به دست آمده زنگ خطری وحشتناک برای مسئولان شرکت خودروساز کره‌ای هیوندای است و باید دید که آن‌ها چگونه به این مشکل پاسخ خواهند داد.

کارشناسان حوزه خودرو با تمام نا امیدی‌هایی که از عملکرد این شرکت در سه ماهه گذشته داشته‌اند، پیش‌بینی سود 1.2 میلیارد دلاری را برای هیوندای داشتند. اما متاسفانه سود 728.8 میلیون دلاری به مراتب کمتر از آن چیزی بود که همگان انتظارش را داشتند و در واقع کم‌ترین میزان سود سه ماهه آن‌ها از سال 2010 میلادی تا به حال بوده است. روند نزولی درآمدهای هیوندای برای نخستین بال 3 سال پیش استارت خورد. شاید بتوان بزرگ‌ترین دلیل آن را نیز عدم پاسخگویی متناسب هیوندای به طرفداران خودر در تولید اتومبیلی با ویژگی‌های گسترده اسپورت بوده است.

سود هیوندای

هیوندای هر چه تلاش کرد تا بتواند مشتریان آمریکایی را با محصولات نسل جدید خود راضی کند نه تنها در این امر موفق نبود، بلکه نتیجه‌ای سو نیز حاصل شد. از طرفی به وجود آمدن برخی مجادلات سیاسی بین چین و کره باعث شد تا مردم این کشور نیز کمتر به سمت خرید محصولات کمپانی کره‌ای بروند. یکی از مهم‌ترین اتومبیل‌های این شرکت، هیوندای جنسیس است که در سه ماهه دوم سال 2017 با کاهشی 64 درصدی در فروش خود نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته روبرو شده است. همچنین فروش کلی هیوندای در نیمه نخست سال جاری در چین نیز نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته با کاهشی 42 درصدی همراه بوده است.

از دیگر دلایلی که به نصف شدن سود هیوندای منجر شده، علاقه‌مندی خریداران به خرید اتومبیل‌های شاسی بلند است؛ سگمنتی که هیوندای به شدت در آن ضعیف عمل کرده و با عدم توانایی در عرضه محصولاتی متنوع باعث شده تا مشتریان به سراغ شرکت‌های دیگر خودروسازی بروند. هیوندای برای جبران این نقیصه به تازگی از یک خودرو شاسی بلند به نام کونا پرده برداری کرده است. باید دید آیا کونا می‌تواند ناجی غول خودروسازی کره‌ای در بازارهای مهمی همچون آمریکا و چین شود یا خیر!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*