چهارمین نسخه بتا iOS 11

چهارمین نسخه بتا iOS 11 فقدان دکمه هوم در آیفون 8 اپل را تایید کرد

این روزها همه منتظر رونمایی اهالی کوپرتینو از گوشی آیفون 8 (Apple iPhone 8) با سیستم عامل iOS 11 هستند. یکی از مشخصه‌های احتمالی این پرچمدار مربوط به دکمه هوم در آن است. چهارمین نسخه بتا iOS 11 سرنخ جدیدی پیرامون این موضوع در اختیار ما قرار داده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

چهارمین نسخه بتا iOS 11 اخیرا برای توسعه‌دهندگان منتشر شده است تا قابلیت‌های جدید آن را امتحان کرده و آپدیت محصولات خود را متناسب با این نسخه جدید روانه اپ استور کنند. در حین بررسی این نسخه آزمایشی از iOS 11 جهت یافتن تغییرات و امکانات جدید آن، نشانه دیگری مربوط به فقدان دکمه هوم در گوشی iPhone 8 اپل پیدا کردیم. در لیست قابلیت‌های جدید این نسخه گزینه‌ای تحت عنوان «باز کردن اپلیکیشن‌ها از نوتیفیکیشن‌های لاک اسکرین با رابط کاربری جدید تاچ آی‌دی» به چشم می‌خورد.

کارکرد این قابلیت جدید با توضیح بالا کاملا مطابقت دارد؛ کافی‌ست پیام‌هایی که در صفحه قفل (لاک اسکرین) ظاهر می‌شوند را لمس کنید تا وارد اپلیکیشن مربوطه شده و کار خود را انجام دهید. شایان ذکر است، پس از لمس نوتیفیکیشن مورد نظر، منوی مربوط به اسکنر اثر انگشت نمایش داده می‌شود تا یک لایه امنیتی نیز برای این قابلیت در نظر گرفته شده باشد.

به لطف این قابلیت جدید در چهارمین نسخه بتا iOS 11 اپل، منوی پردازشگر اثر انگشت در وسط صفحه، نمایش داده می‌شود و گزینه‌های دیگری نظیر استفاده از پسورد در کنار آن قابل استفاده هستند. همانطور که اشاره کردیم، قرار داشتن چنین گزینه‌ جدیدی در نسخه آزمایشی سیستم‌ عامل آیفون حاکی از آن است که حتی اگر 90 درصد پنل جلویی آیفون 8 اپل را صفحه نمایش تشکیل دهد و جایی برای دکمه فیزیکی هوم نباشد، باز هم گزینه محبوب تاچ آی‌دی (پردازشگر اثر انگشت) از محصولات این شرکت حذف نمی‌شود.

بنابراین شاهد یک نشانه دیگر جهت حذف دکمه هوم از پرچمدار سال 2017 اپل هستیم. با این حال هنوز هم راهکار کلی مهندسان این شرکت در زمینه قرار دادن حسگر مربوطه در داخل صفحه نمایش یا بخشی دیگر هنوز هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*