دارایی جف بزوس

دارایی جف بزوس باز هم از بیل گیتس کمتر شد؛ موسس آمازون به رتبه دوم بازگشت

میزان دارایی جف بزوس بار دیگر از بیل گیتس، موسس مایکروسافت، کمتر شد. به نظر می‌رسد رقابت دو نفر اول ثروتمندترین مردان دنیا وارد مرحله جدیدی شده است.

چند روز قبل خبر تبدیل شدن جف بزوس به ثروتمندترین مرد دنیا با پشت سر گذاشتن بیل گیتس، در سراسر دنیا پیچید. اما موسس شرکت آمازون، بعد از گذشت حدود دو روز مجددا به رتبه دوم پیشین خود بازگشت. آمازون چندی پیش میزان درآمد خود در 3 ماهه دوم سال جاری را منتشر کرد که از فروش 38 میلیارد دلاری و سوددهی 197 میلیون دلاری خبر می‌‌داد؛ کاهش شدید میزان سوددهی آمازون، مسبب این اتفاق بوده است.

در 3 ماهه دوم سال 2016، سوددهی بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا 857 میلیون دلار اعلام شد که با مقایسه آن با مبلغ اعلام شده در سال جاری، به کاهش 77 درصدی پی می‌بریم. سرمایه‌گذاری‌های تهاجمی در کسب و کار، علت اصلی این کاهش عنوان شده است.

دارایی جف بزوس

از آنجایی که هشتاد میلیون سهم آمازون متعلق به موسس آن است، بیشترین تاثیر این کاهش بر روی ثروت شخصی جف بزوس خواهد بود. بعد از کاهش 2 درصدی سهام آمازون طی چندین ساعت معامله در بازار بورس و در نتیجه کاهش سوددهی شرکت، لقب ثروتمندترین مرد جهان مجددا به موسس مایکروسافت آقای بیل گیتس رسید. اکنون اگرچه دارایی جف بزوس 87.2 میلیارد دلار است، اما ثروت شخصی بیل گیتس همچنان کمی بیشتر از 90 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

دارایی جف بزوس

دارایی جف بزوس حدود 3 میلیارد دلار از بیل گیتس کمتر است

البته هیچ‌کس انتظار نداشت دارایی جف بزوس برای مدت زمانی طولانی بیشتر از بیل گیتس باقی بماند و این کش و قوس‌های میان نفرات برتر لیست ثروتمندترین مردان دنیا، بیشتر برای جنجالی‌ کردن صنعت فناوری اطلاعات بیان می‌شوند. با توجه به روند پیشرفت آمازون و مایکروسافت، پیش‌بینی می‌شود در آینده نیز شاهد جابه‌جایی مقام ثروتمندترین مرد دنیا بین دست‌های موسس‌های این دو شرکت باشیم.

یکی از بخش‌های بسیار تاثیرگذار در رقابت میان مایکروسافت و آمازون، پردازش ابری است. این دو شرکت برای قانع کردن دیگر شرکت‌ها به منظور تهیه فضای ابری از خودشان شدیدا با یکدیگر رقابت دارند. پلتفرم فضای ابری شرکت جف بزوس یعنی Amazon Web Services، روز به روز درآمد بیشتری کسب می‌کند. درآمد این بخش در 3 ماهه دوم سال 2017 برابر 916 میلیون دلار اعلام شده که در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال گذشته، 28 درصد افزایش داشته است. این درآمد از فروش 4.1 میلیارد دلاری حاصل شده است.

آمازون و مایکروسافت

اگرچه میزان فروش بخش سرویس‌های فضای ابری آمازون بسیار بالاست، اما همچنان در برابر بخش Intelligent Cloud کمپانی رقیب خود حرف زیادی برای گفتن ندارد. در همین بازه زمانی، میزان فروش پلتفرم فضای ابری مایکروسافت 7.4 میلیارد دلار و میزان فروش آن در کل سال 19 میلیارد دلار بوده است.

با این حال، همچنان Amazon Web Services را به عنوان رهبر بازار در بخش‌های کلیدی همچون میزبانی ابری می‌شناسند. از آنجایی که آمازون رفته رفته به حوزه‌های بیشتری پای می‌گذارد، انتظار داریم به زودی بیشتر شاهد جابه‌جایی رتبه اول و دوم مردان ثروتمند دنیا میان جف بزوس و بیل گیتس باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. تو دو روز بیل گیتس دوباره زد بالا این پولو از کجا میارن??