بزرگترین خودروسازان جهان

بزرگترین خودروسازان جهان در سال 2016؛ صنعت خودروی ایران چه جایگاهی در جهان دارد؟

رده بندی بزرگترین خودروسازان جهان در سال 2016 اعلام شد و صنعت خودروی ایران با وجود رشد تولید در سال گذشته، در رده هجدهم تولیدکنندگان خودرو در دنیا قرار گرفته است.

صنعت خودروی ایران با دو پله صعود نسبت به سال 2015 در رتبه 18 تولیدکنندگان خودرو در سال 2016 جای گرفت. کشور ما در بخش تولید خودروهای سواری نیز در جایگاه چهاردهم قرار دارد. در سال 2016، تولید خودرو در ایران حدود 18 درصد رشد داشته و این رشد در بخش خودروهای سواری معادل 21 درصد بوده است. شرکت های خودروسازی ایرانی در سال گذشته 1 میلیون و 74 هزار دستگاه خودروی سواری و در مجموع 1 میلیون و 164 هزار خودروی سبک و سنگین تولید کرده‌اند.

چین، آمریکا و ژاپن، بزرگترین خودروسازان جهان هستند

انجمن جهانی خودروسازان در گزارش خود اعلام کرد که چین با تولید 28 میلیون و 118 هزار دستگاه خودرو در جایگاه اول بزرگترین خودروسازان جهان قرار دارد و آمریکا با تولید 12 میلیون و 198 هزار دستگاه و ژاپن با تولید 9 میلیون و 204 هزار دستگاه در رده‌های دوم و سوم دیده می‌شوند. صنعت خودروی آمریکا با رشد یک درصدی، چین با رشد 14 درصدی و ژاپن با افت یک درصدی مواجه شده‌اند.

پس از این سه کشور نیز صنعت خودروی کشورهای آلمان با 6 میلیون دستگاه، هند با 4 و نیم میلیون دستگاه، کره جنوبی با 4 میلیون و 200 هزار دستگاه، مکزیک با 3 و نیم میلیون دستگاه، اسپانیا با 2 میلیون و 885 هزار دستگاه، کانادا با 2 میلیون و 370 هزار دستگاه و برزیل با 2 میلیون و 156 هزار دستگاه در رده‌های چهارم تا دهم بزرگترین خودروسازان جهان در سال 2016 جای گرفته‌اند.

بزرگترین خودروسازان جهان

در رده بندی بزرگترین خودروسازان جهان ، کشورهای هند و کانادا یک پله صعود داشته‌اند و کره جنوبی و برزیل نیز یک پله پایین‌تر آمده‌اند. به عقیده کارشناسان، هند نیز مانند چینی یکی از مهم‌ترین بازارهای خودروی جهان محسوب می‌شود و به احتمال زیاد پس از اشباع بازار چین، سرمایه‌گذاری‌ها به هند منتقل خواهند شد. قابل ذکر است که نام کشورهای فرانسه، تایلند، انگلیس، ترکیه، جمهوری چک، روسیه، اندونزی، ایران، ایتالیا و اسلواکی هم در مقام 11 تا 20 این رتبه‌بندی به چشم می‌خورند. همچنین در مجموع در سال گذشته حدود 95 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان تولید شد.

در کشور ما با ورود و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگی مانند پژو، رنو، سیتروئن، اسکانیا و مرسدس بنز و از سر گرفتن فعالیت شرکت‌های هیوندای و فولکس واگن، بازار خودروی ایران با رونق خوبی مواجه شده و تولید خودرو افزایش یافته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خودروساز فقط المانی+تویوتا ??