ناسا : نا اميد شديم ، کنجکاوي هيچ مدرکي از وجود حيات در مريخ پيدا نکرده است

همانطور که اطلاع داريد در تاريخ 16 مرداد ماه سال جاري  ربات کاوشگر Curiosity (کنجکاوي) ناسا با موفقيت بر روي سطح کره مريخ نشست و پس از آن در حال انجام ماموريت هاي محوله خود مي باشد.يکي از ماموريت هاي اصلي اين مريخ نورد پيدا کردن علائم حيات در مريخ مي باشد که پيش از اين دانشمندان ناسا بسيار به آن اميدوار بودند اما پس از گذشت حدود سه ماه از کاوش و تحقيقات کنجکاوي در مريخ هنوز هيچ مدرکي دال بر وجود حيات در مريخ به دست نيامده است.

 امروز ناسا اعلام نمود که گمانه‌زنی‌هایی که اخیرا در مورد آزمایش‌ خاک مریخ‌نورد کنجکاوی به وجود آمده و شایعات مبنی بر یافتن مدارکی دال بر وجود حیات در سیاره سرخ، بی‌اساس هستند و صحت ندارند. این موسسه در کنفرانس مطبوعاتی که پیش رو دارد، هیچ یافته مهم جدیدی در چنته نخواهد داشت. با این حال تمرکز اصلی در کنفرانس خبری که روز سوم دسامبر برگزار می‌گردد، روی اولین آزمایش خاک موفقیت‌آمیزی است که توسط کنجکاوی انجام گرفته است.

ناسا می‌گوید:

«ابزارهایی که در کنجکاوی هستند، هیچ مدرک قطعی مبنی بر وجود موجودات زنده مریخی نیافته‌اند».

ناگفته نماند که چندی پیش این مریخ‌نورد یک بستر آب قدیمی را روی سطح مریخ پیدا کرده بود، ولی برای اثبات وجود حیات در مریخ به مستدلات محکم‌تر و مدارک قطعی‌تری نیاز است.

بی‌شک این خبر برای کسانی که انتظار داشتند بوسیله کنجکاوی کشفیات عجیب و غریبی صورت بگیرد و تحولات مهمی در علم رخ دهد، ناامید کننده است، ولی به نظر می‌رسد که خود کنجکاوی همچنان به آینده خوشبین است!

    Turn that frown upside down: We're fewer than four months into a multi-year mission. We've only just begun!
    — Curiosity Rover (@MarsCuriosity) نوامبر 29, 2012


منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خولن،در كل هستي غير از اين جهان جاي ديگه اي وجود ندارد،اين كه امام علي(ع) گفتن هست منظورش جهان هاي موازي از خودمان است كه انگار وجود دارن!