قرارداد رنو با ایدرو

قرارداد رنو با ایدرو امضا شد؛‌ تولید خودروهای داستر و سیمبل در ایران

سرانجام روز گذشته طی مراسمی که با حضور چند تن از مسئولان برگزار شد،‌ قرارداد رنو با ایدرو به امضا رسید. در این مطلب، جزئیات این قرارداد همکاری را مطالعه خواهید کرد.

قرارداد همکاری مشترک میان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و گروه خودروسازی رنو طی مراسمی با حضور محمدرضا نعمت زاده،‌ وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت،‌ منصور معظمی،‌ رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مدیران شرکت خودروسازی رنو در محل وزارت صنعت و معدن و تجارت در تهران امضا شد.

بر اساس قرارداد رنو با ایدرو ، یک شرکت خودروسازی جدید در ایران تاسیس خواهد شد. این شرکت با ترکیب سهام 20 درصد ایدرو،‌ 20 درصد یک هلدینگ خصوصی ایرانی و 60 درصد رنو ایجاد می‌شود. در فاز اول همکاری این دو شرکت، 150 هزار دستگاه و در فاز دوم نیز 150 هزار دستگاه رنو داستر جدید و رنو سیمبل جدید تولید خواهد شد. این دو محصول در حال حاضر در مرحله نهایی طراحی قرار دارند. همچنین قرار است شرکت رنوی فرانسه در فاز اول همکاری حدود 660 میلیون یورو سرمایه‌گذاری کند و اولین محصول تولیدی نیز در اواخر سال آینده در بازار عرضه می‌شود.

قرارداد رنو با ایدرو

آغاز فاز دوم قرارداد رنو با ایدرو در سال 2019

فاز دوم قرارداد رنو با ایدرو نیز از سال 2019 آغاز می‌شود و به مدت سه سال به طول خواهد انجامید. هنوز جزئیات فاز دوم این قرارداد اعلام نشده اما مشخص شده که طی آن محصولات جدیدی تولید و روانه بازار می‌شود.

تیری بلوره، قائم مقام ارشد مدیرعامل گروه خودروسازی رنو که برای امضای این قرارداد به ایران آمده بود در این باره اظهار کرد:

ما امروز مفتخریم که امضای قرارداد استثنایی با ایدرو و گروه نگین را اعلام کنیم. ایران یکی از استراتژیک‌ترین کشورها برای رنو است و این کشور به خاطر پتانسیل‌های خوب صنعتی، زیرساخت‌های خودروسازی، نیروی انسانی توان‌مند، فرهنگ غنی و شرایط ژئوپولیتیک استثنایی در کشور فرانسه شناخته می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد که این توافق در تاریخ صنعت خودروی ایران به خاطر سرمایه‌گذاری انتقال تکنولوژی داخلی‌سازی و پرورش استعداد‌های ایرانی،‌ ایجاد مرکز مهندسی و تولید خودروهای به روز و صادرات آن‌ها، بسیار استثنایی است. بلوره همچنین تصریح کرد که خوشحالیم این سرمایه‌گذاری مشترک را با دو شریک قابل اعتماد خود یعنی ایدرو به عنوان نماینده دولت ایران و گروه نگین به عنوان نماینده بخش خصوصی انجام می‌دهیم. همکاری ما با دو شریک قدیمی یعنی ایران خودرو و سایپا نیز همچنان ادامه خواهد داشت و در‌ آینده،‌ گسترش پیدا می‌کند. امضای قرارداد رنو با ایدرو ،‌ قدمی رو به جلو و بلند برای همکاری مستمر ما است و ارزش‌های مشترکی برای هر دو طرف خواهد داشت.

قرارداد رنو با ایدرو

منصور معظمی،‌ رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز پس از امضای قرارداد با شرکت خودروسازی رنو گفت:

 از 10 ماه پیش،‌ چارچوب همکاری میان ایدرو و رنو در پاریس امضا شده بود. در ابتدا سهم رنو 60 درصد و سهم ایدرو 40 درصد تعریف شده بود اما در طول این ده ماه،‌ مذاکرات سخت و فشرده‌ای انجام دادیم و موفق شدیم با شرایط بهتر و تغییر سهم ایدرو از 40 به 20 درصد به توافق برسیم. بر اساس قرارداد جدید، همکاری مشترک سه جانبه میان رنو،‌ ایدرو و شرکت پرتو نگین ناصح با سهم 60 درصدی رنو،‌ سهم 20 درصدی ایدرو و سهم 20 درصدی پرتو نگین ناصح شکل گرفته است.

همچنین به گفته معظمی،‌ فاز اول این همکاری ‌3 هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم دارد و مسئولیت رنو در قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی و قعطات معادل 30 درصد خواهد بود. انتخاب مدیرعامل و هیات مدیره نیز به صورت چرخشی بوده و در دور اول، مدیرعامل از طرف رنو، هیات مدیره از طرف ایدرو و نایب رئیس از طرف شرکت پرتو نگین ناصح انتخاب خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*