مشخصات کامل پردازنده Core i9 خانواده X اینتل

اینتل مشخصات کامل پردازنده Core i9 خانواده X خود ر ا منتشر کرد

سرانجام شرکت اینتل مشخصات کامل مدل‌های 18، 16 و 14 هسته‌ای پردازنده Core i9 خانواده X‌ خود را منتشر کرد. قدرتمندترین پردازنده های اینتل از مهرماه به فروش خواهند رسید.

کمپانی سرشناس اینتل با حضور در نمایشگاه کامپیوتکس امسال، ‌از پردازنده Core i9‌ خانواده X خود همراه با 18 هسته قدرتمند مخصوص دسکتاپ‌ها رونمایی کرد. اما تا به امروز هیچ جزئیاتی از این دستاورد بزرگ حوزه کامپیوتر منتشر نشده بود. امروز اینتل رسما اعلام کرد که مدل 18 هسته‌ای تراشه Core i9-7980XE از سرعت پایه 2.6 گیگاهرتزی برخوردار است که همراه با توربو بوست 2.0 به سرعت 4.2 گیگاهرتز خواهد رسید. علاوه بر این، با استفاده از تکنولوژی توربو بوست 3.0 که سرعت عملکرد دو هسته را به بالاترین حد ممکن می‌رساند، پردازنده می‌تواند در سرعت 4.4 گیگاهرتز نیز فعالیت کند.

پردازنده Core i9 خانواده X از نظر سرعتی تنها پشت سر پردازنده Core i7-7700K (با سرعت 4.5 گیگاهرتزی) که سریع‌ترین پردازنده دسکتاپی حال حاضر است قرار خواهد گرفت. در واقع این بدان معناست که تراشه 18 هسته ای اینتل، حتی ‌زمانی که عملکرد یک رشته‌ای را برای اجرای بازی‌ها ارائه می‌کند نیز‌ هیچ تنبلی در کار خود نخواهد داشت. بله،‌ شاید کمی عجیب و غریب باشد که قدرتمندترین پردازنده کمپانی اینتل از سرعت کلاک پایه زیر 3 گیگاهرتزی برخوردار است،‌ اما مهم‌تر از آن تقویت‌کننده‌هایی هستند که در زمان نیاز واقعی شما به قدرت محاسباتی بیشتر در اختیارتان قرار خواهند گرفت. از دیگر اعضای خانواده X اینتل باید به یک مدل 16 هسته‌ای با  سرعتی بین 2.8 الی 4.4 گیگاهرتز و یک مدل 14 هسته‌ای با سرعت 3.1 گیگاهرتز اشاره کرد. طبق معمول اینتل می‌تواند بیشترین سرعت را بر روی پردازنده‌هایی با هسته‌های کم به ارمغان آورد،‌ زیرا نگرانی کمتری از گرما برای آن‌ها وجود دارد.

مدل 16 هسته‌ای پردازنده Core i9 خانواده X موفق شده در Cinebench R15 امتیاز 3200 را در حالی که سیستم مورد آزمایش از یک پردازشگر گرافیکی NVIDIA GTX 1080Ti استفاده می‌کرد،‌ به دست آورد. به نقل از پایگاه اطلاعاتی وب‌سایت 3D Fluff باید آن را در زیر پردازنده 24 هسته‌ای Xeon E5 با امتیاز 2697 قرار دهیم. در همین بنچمارک،‌ پردازنده Core i7-7700K امتیاز 966 را به دست آورده است.

زمان عرضه پردازنده Core i9

شما می‌توانید از سوم مهرماه نسخه 14 و 18 هسته‌ای پردازنده Core i9 خانواده X‌ اینل را خریداری کنید. این درحالیست که مدل 12 هسته‌ای آن نیز در آینده‌ای نزدیک به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*