تلویزیون های هوشمند

تلویزیون های هوشمند ؛ آینده نمایش خانگی و اولویت مصرف‌کنندگان برای خرید تلویزیون

امروزه تلویزیون های هوشمند به اولویت اول مصرف‌کنندگان برای خرید تلویزیون تبدیل شده‌اند و سامسونگ نیز در حال برنامه‌ریزی برای پیشرفت و تقویت هرچه بیشتر این تلویزیون‌ها است.

نظرسنجی‌های اخیر شرکت سامسونگ الکترونیکس درباره ترجیحات اصلی مصرف‌کنندگان برای انتخاب تلویزیون جدید نشان می‌دهد اولویت‌های این حوزه در چند سال اخیر تا حد زیادی تغییر کرده است.

هوشمندی، گزینه‌ مهم انتخاب تلویزیون

تا چند سال پیش کیفیت تصویر، قیمت مناسب و اندازه صفحه نمایش، نکات اصلی مورد توجه مصرف‌کنندگان برای انتخاب تلویزیون بودند. اما نظرسنجی‌های شرکت سامسونگ درباره دیدگاه‌های مصرف‌کنندگان آمریکایی در سال‌های 2014 و 2016 نشان داد اهمیت این موارد برای مصرف‌کنندگان کاهش پیدا کرده و در مقابل اهمیت هوشمند بودن تلویزیون از 15.1 درصد به 29.6 درصد افزایش پیدا کرده است.

آیا تلویزیون‌ها واقعا هوشمندند؟

شرکت سامسونگ از سال 2010 با اضافه کردن قابلیت‌هایی مانند فروشگاه اپلیکیشن‌های تلویزیونی، امکان مرور اینترنت، نمایش همزمان برنامه تلویزیونی و اپلیکیشن‌ها و حتی پشتیبانی از خرید اینترنتی، تلاش‌کرد تلویزیون‌های خود را هوشمندتر کند.

تلویزیون های هوشمند

اما چه چیزی یک تلویزیون را هوشمند می‌کند؟ سامسونگ از طریق پروژه‌ای به نام EDEN تصمیم گرفت به این سوال پاسخ دهد. EDEN نام پروژه‌ای است که در تلویزیون های جدید هوشمند سامسونگ پیاده‌سازی شده و امکان دسترسی به محتواهای ویدیویی و کلیپ‌های جدید اپلیکیشن‌ها را با تنها دو کلیک امکان‌پذیر می‌کند. به طور مثال در تلویزیون های جدید سامسونگ برای آنکه بتوانید با اپلیکیشن آیو سریال عاشقانه را تماشا کنید کافیست دکمه منبع را از روی ریموت کنترل انتخاب کنید و با رفتن به منوی EDEN و کلیک روی محتوای مورد نظر به تماشای آن بنشینید.

افزایش 3.3 برابری استفاده از اپلیکیشن های تلویزیون

شرکت سامسونگ با ایجاد امکان شناسایی خودکار دستگاه‌های متصل به تلویزیون و کنترل همه دستگاه‌های جانبی از طریق ریموت کنترل تلویزیون، تلاش کرد تلویزیون‌های خود را هوشمندتر کند. جستجوی محتوا و دسترسی به آن نیز با تغییراتی در منوی تلویزیون تسهیل شده و اکنون اپلیکیشن و محتوای پیدا شده در یک ردیف مجزا پایین صفحه نمایش داده می‌شود.

از زمان استفاده از محتوای «تجربه یکپارچه» در تلویزیون هوشمند سامسونگ، میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها و خدمات این تلویزیون‌ها تا 3.3 برابر و دفعات استفاده از یک کنترل از راه دور برای کنترل دستگاه گیرنده نیز تا 1.6 برابر افزایش پیدا کرده است.

قابلیت‌های جدید تلویزیون های هوشمند

این تنها آغاز راه است، سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای تقویت هرچه بیشتر تلویزیون‌های هوشمند است. شرکت سامسونگ برای شروع در ماه‌های پایانی سال 95 با اپلیکیشن آیو اقدام به معرفی  اولین تلویزیون اینترنتی در پلتفرم تلویزیون در ایران نمود و همچنان سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های بومی بیشتری را در سال‌های آتی برای کابران تلویزیون های هوشمند خود معرفی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*