فراخوان سامسونگ برای تعویض باتری گلکسی نوت 4 ؛ باز هم مشکل باتری؟

یک مشکل باتری گلکسی نوت 4 سبب شده سامسونگ فراخوانی برای تعویض آن منتشر کند. ایراد در باتری Galaxy Note 4 سبب گرم شدن بیش از حد آن می‌شود.

بر اساس جدیدترین اخبار، حدود 10 هزار باتری گلکسی نوت 4 باید هر چه زودتر تعویض شوند. مشکل اصلی آن‌ها داغ شدن بیش از اندازه است که می‌تواند دستگاه را در خطر آتش گرفتن قرار دهد. البته این فراخوان با آن چیزی که برای پرچمدار سال 2016 سری Note رخ داد بسیار متفاوت است. علاوه بر مشکل باتری گلکسی نوت 7، طراحی اشتباه دستگاه نیز در آتش گرفتن آن نقش مهمی داشت، به همین دلیل تک تک محصولات تولید شده در معرض خطر قرار داشتند.

اما مشکل گلکسی نوت 4 تنها برخی دستگاه‌ها را شامل شده و از طرفی دیگر به نظر می‌رسد سامسونگ دخالتی در بروز آن نداشته است. تنها دستگاه‌هایی که از طریق برنامه بیمه اپراتور AT&T ترمیم شده و از دل زنجیره تامین FedEx بیرون آمدند، شامل این فراخوان می‌شوند. متاسفانه در برخی از محصولات ترمیم شده، باتری‌های تقلبی و دارای ایراد به کار رفته است که سبب می‌شود دستگاه به صورت غیر عادی شدیدا داغ شود.

باتری گلکسی نوت 4

به خاطر قابل تعویض بودن باتری گلکسی نوت 4 مشکل به راحتی قابل رفع است

خوشبختانه مشکل باتری گلکسی نوت 4 این بار تهدید مهمی محسوب نمی‌شود، چرا که برخلاف گلکسی نوت 7، باتری محصول سال 2014 این سری بسیار محبوب توسط خود کاربر قابل تعویض است. کافی است درب پشتی دستگاه را برداشته و باتری‌ دارای ایراد را با یک باتری استاندارد تعویض کرد. کاربرانی که با چنین مشکلی رو به رو شده‌اند، بهتر است پیش از اجرایی شدن طرح فراخوان، برای جلوگیری از هر گونه اتفاق شخصا باتری دستگاه را عوض کنند. در هر صورت FedEx چند روزی است ارسال جعبه برای بازگرداندن دستگاه‌ها به کارخانه و همچنین ارسال باتری‌های استاندارد جدید را آغاز کرده است.

باتری گلکسی نوت 4

یکی از سخنگویان سامسونگ، بروز مشکل در باتری گلکسی نوت 4 را از دوش این شرکت برداشته و حتی از نحوه نام‌گذاری مطالب منتشر شده در سراسر وب نیز گلگی کرده است، چرا که این باتری‌ها به دست سامسونگ تولید نشده‌اند و همه تقصیرات بر گردن FedEx قرار دارد. به عقیده وی، برنامه بازسازی دستگاه‌ها به دست زنجیره تامین FedEx و به صورت مستقل از سامسونگ مدیریت شده است. تمامی کاربرانی که گلکسی نوت 4 آن‌‌ها با مشکل مواجه شده، باید از FedEx پاسخی درخور دریافت کنند. در وب سایت Exchangemybattery.com نیز می‌توان اطلاعات تکمیلی به دست آورد.

اگرچه معرفی و عرضه این گوشی موبایل به سه سال قبل بازمی‌گردد، اما دستگاه‌های دارای مشکل بین دی ماه سال گذشته تا فروردین ماه سال جاری به دست مشتریان رسیده‌اند. همچنین مشکل باتری گلکسی نوت 4 تاکنون هیچ مشکل جدی برای کاربران ایجاد نکرده و گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی و خسارت زدن به اموال کاربران گزارش نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*