گلکسی نوت 8 سامسونگ

آیا گلکسی نوت 8 سامسونگ گزینه‌ی مناسبی برای تعویض گوشی فعلی شما است؟

سرانجام گلکسی نوت 8 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 8) معرفی شد. احتمالا شما هم به این فکر افتاده‌اید که به این گوشی مهاجرت کنید. اما آیا این تصمیم عقلانی است؟ ما در این مقاله به بررسی نیازهای شما به خرید پرچمدار جدید غول کره‌ای خواهیم پرداخت.

سرانجام از راه رسید… گلکسی نوت 8 سامسونگ را می‌گوییم. نخستین گوشی سری نوت پس از 2 سال وقفه در عرضه که می‌تواند تمامی ذهنیت بد ما در مورد اتفاقات نوت 7 را از یادمان ببرد. اگر یکی از طرفداران قلم S Pen هستید، احتمالا کمی باید صبر کنید. یا اگر صاحب یک گوشی گلکسی اس 7 هستید و نمی‌خواهید گوشی اس 8 را خریداری کنید، این مطلب خوبی برای شماست تا بدانید گلکسی نوت تازه معرفی شده سامسونگ چه چیزهایی برای ارائه دارد.

ما با این مطلب می‌خواهیم به سوال اکثر کاربران پاسخ دهیم: آیا باید گوشی خود را به گلکسی نوت 8 سامسونگ ارتقا دهیم؟

طراحی

طراحی گلکسی نوت 8 سامسونگ مشابه اعضای خانواده گلکسی اس 8 است

همانطور که انتظار داشتیم، نوت 8 یک گوشی دیگر از سامسونگ با طراحی ترکیبی فلز و شیشه است. اگر طی این 2 سال گذشته یک گوشی پرچمدار از برند سامی را خریداری کرده باشید، قطعا می‌دانید که از متریال بسیار باکیفیتی برای ساخت آن‌ها استفاده شده است. نوت 8 همچنین نسبت ابعاد 18.5:9 را از گوشی اس 8 به ارث برده است که حاصل کار در یک نمایشگر بلندتر در اندازه 6.3 اینچ نمایان است؛ این نمایشگر حتی از نمایشگر 6.2 اینچی اس 8 پلاس نیز بلندتر است. ما لبه‌های خمیده را نیز در این گوشی می‌توانیم مشاهده کنیم که نوت 8 را نخستین گوشی سری Note سامسونگ با چنین طراحی از زمان عرضه گوشی گلکسی نوت اج در سال 2014 تبدیل می‌کند. البته این درحالیست که اگر ما دو گوشی نوت 7 بازنشسته و نوت فن ادیشن مختص چند بازار را محسوب نکنیم.

گلکسی نوت 8 سامسونگ

بنابراین قضاوت در مورد طراح این گوشی چیست؟ صادقانه بگوییم که طی چند سال گذشته گوشی های بالارده سامسونگ بسیار عالی به نظر می‌رسند،‌ به همین خاطر ما بعید می‌دانیم ظاهر گوشی ملاک مهمی برای انتخاب از سوی شما باشد. اگر شما هنوز هم صاحب یک گوشی نوت 5 هستید و سرانجام می‌خواهید یک گوشی نوت خمیده را داشته باشید، این زمان خوبی برای آپگرید گوشی شماست. اگر صاحب یک گوشی گلکسی اس 6 اج و یا اس 7 اج هستید نیز قطعا گلکسی نوت 8 سامسونگ می‌تواند انتخاب خوبی برای گوشی بعدی شما باشد.

گلکسی نوت 8 سامسونگ

در سمتی دیگر، خیلی از کاربران رضایت لازم را از جایی که اسکنر اثر انگشت در آن تعبیه شده است ندارند؛ این سنسور در کنار دوربین است. اگر این سنسور برای شما دردسر درست می‌کند، شما احتمالا گوشی را می‌خواهید که یک اسکنر فیزیکی در زیر نمایشگر آن تعبیه شده باشد. البته پرچمداران سال آینده احتمالا این اسکنر را در زیر نمایشگر خود به شکل نوری تعبیه خواهند کرد.

نمایشگر

همانطور که اشاره کردیم، گلکسی نوت 8 سامسونگ از یک نمایشگر 6.3 اینچی برخوردار است. این نمایشگر ارائه کننده وضوح 1440×2960 پیکسلی (+QHD) است که نرخ تراکم پیکسلی فوق‌العاده‌ی 529ppi را به وجود آورده است. هیچ چیز جدیدی در نمایشگر گوشی‌های بالارده گلکسی وجود ندارد. نمایشگرهای سوپر آمولد سامی بیش از 3 در طول 3 سال گذشته عملکرد بسیار عالی را ارائه کرده‌اند، بنابراین شما نباید انتظار ارتقا زیادی را در نمایشگر نوت 8 داشته باشید. تقریبا این پنل از لحاظ تولید رنگ یا شدت نور نسبت به سایر گوشی‌های بالارده سامسونگ تفاوت زیادی ندارند. پس آیا این گوشی ارزش ارتقا را دارد؟

گلکسی نوت 8 سامسونگ

توجه داشته باشید این گوشی حاوی یک صفحه نمایش تخت نیست، بنابراین اگر از گوشی گلکسی نوت 5 خود راضی هستید و علاقه‌مند به صفحات نمایش تخت هستید ممکن است قصد آپگرید گوشی‌تان را به نوت 8 نداشته باشید. اما اگر به دنبال یک گوشی با نمایشگر خمیده هستید که از چند ویژگی نرم افزاری فوق‌العاده جذاب نیز برخوردارند، اکنون وقت آن است که به این محصول جدید سامسونگ مهاجرت کنید.

اگر هدف شما از این ارتقا تنها برای استاندارد جدید ابعاد نمایشگر این گوشی است، ما به شما توصیه می‌کنیم که آن را نقطه نظر جدی در نظر نگیرید. هنوز هم استاندارد سخت افزاری بسیار جوان است و هنوز زمان زیادی باقی مانده است تا تولیدکنندگان چندرسانه‌ای بتوانند محتوایی تبدیل شده برای استفاده کاربران را ارائه کنند. این قضیه برای پشتیبانی از HDR10 نیز صدق می‌کند.

با این حال اگر شما یکی از افرادی هستید که هموارده دوست دارند جزو اولین مشتریان گوشی های جدید باشند، می‌توانید بر روی هر آنچه من در بالا گفتم خط بکشید. شما همچنان می‌توانید بر روی این نمایشگر خاص محتوایی با نسبت 16:9‌ استاندارد فعلی را نیز مشاهده کنید و پشتیبانی از HDR10‌ نیز هیچ مشکلی برای شما به وجود نخواهد آورد.

سخت افزار

نیازی به گفتن نیست که زیر قاب گلکسی نوت 8 سامسونگ آخرین و بهترین سخت افزار گوشی های هوشمند تعبیه شده است. یک چیپست اسنپدراگون 835 (یا اگزینوس 8895 ساخت خود سامسونگ)، یک رم 6 گیگابایتی و سه مدل حافظه داخلی مختلف 64، 128 و 256 گیگابایتی قطعات اصلی این گوشی را تشکیل می‌دهند. به طور طبیعی اگر شما جزو کسانی هستید که می‌خواهند بهترین سخت افزار موجود در یک گوشی موبایل را تجربه کنند، مهاجرت تنها گزینه‌ی پیش رو است.

گلکسی نوت 8 سامسونگ

با این حال هنوز هم هر دو گوشی نوت 5 و گلکسی اس 7 می‌توانند جزو محصولات مدرنی به حساب آیند. اگزینوس 7420 به کار رفته در نوت 5 هنوز سرحال است و به خوبی کار می‌کند و حافظه داخلی 64 گیگابایتی همراه با یک رم 4 گیگابایتی نیز هیچ چیزی کم ندارند. با این حال عدم حضور اسلات میکرو اس دی برای افزایش فضای ذخیره سازی گوشی چیزیست که شما نبود آن را در نوت 5 احساس می‌کند.

دوربین

به یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی گلکسی نوت 8 سامسونگ خوش آمدید. پس از ماه‌ها درج شایعات مختلف مبنی بر در حال کار بودن سامسونگ بر روی سیستم دوربین دوگانه، گلکسی نوت 8 سرانجام حاوی چنین سیستمی است. این سیستم مجهز به یک لنز معمولی (زاویه عریض) و لنز تله فوتو درست همانند گوشی‌های آیفون 7 پلاس و وان پلاس 5 است. لنز دوم این گوشی نیز عمق دید باریک‌تر، زوم اپتیکال 2 برابری و یک قابلیت جذاب نظیر «حالت پرتره» را مهیا می‌کند که می‌تواند پس زمینه‌ای تار در عین حال سوژه‌ای شفاف و باکیفیت را در تصاویر شما بسازد.

گلکسی نوت 8 سامسونگ

سامسونگ همچنین به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا شدت تاری را نیز خود انتخاب کنند؛ بنابراین شما می‌توانید مناسب‌ترین انتخاب را برای هر تصویر خود داشته باشید. لنز اصلی این گوشی نیز حاوی تکنولوژی دوال پیکسل برای ارائه فوکوس بسیار سریع است. هر دو سنسور ارائه کننده وضوح 12 مگاپیکسلی هستند و از تثبیت کننده اپتیکال تصویر (OIS) بهره می‌برند که می‌تواند تصویری شفاف در حالت استفاده از زوم اپتیکال را فراهم کند.

گلکسی نوت 8 سامسونگ

اگر از عاشقان عکاسی با موبایل هستید قطعا از این دوربین جدید لذت خواهید برد، به ویژه اگر صاحب یک گوشی گلکسی نوت 5 هستید. شما عملکرد بهتری در شرایط نوری کم و سرعت فوکوس بهبود یافته قابل توجه‌تری را با دوربین گلکسی نوت 8 در اختیار قرار خواهید داشت. دوربین سلفی آن نیز حاوی قابلیت فوکوس خودکار شده است. گلکسی S8 نخستین محصول سامسونگ مجهز به فوکوس خودکار دوربین جلو بود و نوت 8 نیز این ویژگی را به ارث برده است.

در مقایسه با گلکسی S7، شاید پیشرفت لنز اصلی دوربین این گوشی کم باشد،‌ اما در دستی دیگر اضافه شدن یک لنز تله فوتو دوم در کنار آن می‌تواند بسیار جذاب باشد.

رابط کاربری، عملکرد و سایر موارد

بدیهیست سامسونگ به جز مواردی که در بالا ذکر شد، پیشرفت‌های کوچک و بزرگ مختلف دیگری را نیز در نوت 8 اعمال کرده تا آن را به پیشرفته‌ترین گوشی موبایل حال حاضر جهان تبدیل کند. قلم S Pen اینک صاحب یک نوک فوق باریک و جدید شده است که نوت 7 نیز حاوی آن بود، اما از آنجایی که کاربران کمی موفق به تجربه استفاده از این گوشی محو شده در بازار شدند همچنان قلمی جدید به حساب می‌آید.

گلکسی نوت 8 سامسونگ

یک قابلیت جدید به نام “App Pair” برای پنل‌های خمیده گوشی به کاربران اجازه می‌دهد تا خیلی سریع اپلیکیشن‌های محبوبشان را در حالت تقسیم صفحه (Split Screen) به اجرا درآورند. اینک زمانی که صفحه گوشی خاموش است شما می‌توانید تا 100 صفحه مقاله را بدون وجود نیاز به قفل‌گشایی بنویسید که پیشرفتی بسیار چشمگیر نسبت به نسل پیشین گوشی گلکسی نوت است. قابلیت مترجم یا “Translate” به شما اجازه می‌دهد تا تنها با گرفتن نوک قلم بر روی کلماتی که مدنظرتان است آن‌ها را ترجمه کنید؛ این قابلیت حتی انواع واحد پولی و ابعادهای اندازه‌گیری را نیز به یکدیگر می‌کند. اما اگر شما فکر می‌کنید که این قابلیت می‌تواند همراه یک به‌روزرسانی به نوت 5 بیاید، باید بگوییم که ما خلاف این قضیه فکر می‌کنیم.

گلکسی نوت 8 سامسونگ

 

اگر صاحب گلکسی اس 6 یا نوت 5 هستید، قابلیت مقاومت گوشی در برابر آب چیز جدیدی برای شما خواهد بود. این قابلیت بسیار جذابی است که می‌تواند هر پرچمدار مدرنی حاوی آن باشد. البته ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم که گوشیتان را به زیر آب برده و آنجا تست کنید، بلکه این قابلیت زمانی کارایی لازم را دارد که به طور مثال زیر بارش باران از آن استفاده کنید و یا آب به صورت اتفاقی بر روی گوشی شما بریزد.

در اینجا یک داک به نام Samsung DeX نیز وجود دارد که می‌تواند خود به تنهایی یکی از دلایل خریداری گلکسی نوت 8 سامسونگ باشد. این داک به شما اجازه می‌دهد تا همراه با گوشی خود دقیقا تجربیاتی مشابه یک کامپیوتر دسکتاپ را به دست آورید. تنها باید یک موس، کیبورد و مانیتور داشته باشید که به این داک متصل خواهند شد. بدیهی است که کار با این داک فعلا محدود است، اما برای انجام وظایف ساده‌ای نظیر کار با فایل‌های نوشتاری، صفحات گسترده اسناد، برخی ویرایش‌های تصویری، تبدیل ویدیو و مواردی از این است بسیار مناسب است. مطمئن باشید در آینده‌ای نزدیک این قابلیت دستخوش پیشرفت‌هایی خواهد شد.

دستیار صوتی بیکسبی نیز در این گوشی حاوی یک کلید فیزیکی است. اینک بیکسبی نسبت به گذشته با پیشرفت‌های فراوانی همراه شده است. هرچند آن هنوز هم با عملکرد دستیار گوگل فاصله دارد، اما آینده ی روشنی در انتظار آن است.

 

قضاوت نهایی: آیا باید مهاجرت کنید؟

شاید ما خیلی در این مقاله با اشتیاق زیادی در مورد گلکسی نوت 8 سامسونگ حرف نزده باشیم، اما این دلیل نمی‌شود که سری جدید نوت حرف زیادی برای زدن ندارد. بلکه کاملا برعکس است و شما با گوشی قدرتمند، زیبا و کاملا عالی برای سال 2017 روبرو خواهد بود. اما مسئله‌ای که در اینجا وجود دارد، ناکافی بودن دلایل متعدد برای ارتقا گوشی قدیمی‌تر سامسونگی خود به این محصول است. در واقع نباید انتظار داشته باشید پیشرفتی که در نوت 5 نسبت به نسل پیشین خود یعنی نوت 4 حاصل شد، در همین محصول نیز نسبت به نسل پیشین خود قابل رویت است. و از آنجایی که این گوشی با قیمتی نزدیک به 1000 دلار به فروش خواهد رسید، مطمئنا نخستین پیشنهاد ما به شما رفتن به بیرون و خریداری این گوشی نیست!

اما اگر مشکلی بابت خرج کردن پول ندارید و ذهنیتی کاملا متفاوت برای ارتقا گوشی خود دارید، بی‌تردید این محصول می‌تواند با طراحی جدید، نمایشگر Infinity، دوربین دوگانه، سخت افزار قدرتمند، نسخه به‌روز سیستم عامل اندروید، داک Samsung DeX و بهبودهای ریز و درشت نرم افزاری لذت فراوانی را برای شما به همراه داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. چون معماری چیپ نوت ٨ همون چیپ قبلی اس ٨ بنظرم کار اشتباهیه اگه کسی اس٨ رو بخواد با نوت عوض کنه

  2. همه قابلیت های نوت 8 توی اس 8 پلاس پیدا میشه واسه دوربین دوگانه و قلم باید نزدیک 300 دلار هزینه شه به نظر من اگه میخواین یه گوشی خوب بخرین و پولشو دارین صب کنین میت 10 معرفی شه بعدش تصمیم بگیرین چون دوربینش وافعا فوق العادست و به نظرم ارزش هزینه کردن رو داره

    • دوست عزیز هواوی اگه گوشی ساز بود که دنیا نمیشد مقایسه سامسونگ و اپل…تو داری چی رو با چی مقایسه میکنی…قلم نوت می ارزه به کل کمپانی هوآوی

  3. کل متن این پست به کنار …

    پارگراف آخر پست اصلیترین و مهم ترین متن این پست است ..

    تلفن قبلی بنده نوت۳ بوده ، نوت۷ اتنخاب کردم و تلفنم را به دیگری هدیه دادم ، اما نوت۷ توقف تولید شد .. بنده واقعا به نوت علاقه مندم . اما همه چی تغییر کرده ، و یه تلفن a32016 , و اپل 6s برداشتم .. تا الان استفده میکنم و راضیم ، اما الان که نوت ۸ معرفی شده ، ترقیب شدم تلفن اندرویدی a3 به نوت۸ ارتقا بدم .. اما همچنان آیفون اپل خواهم داشت ، چرا که ios اپل واقعا عالیه ..

    علاقه مندم رنگ سبز نوت۸ را تهیه کنم .. فعلا هنوز معرفی نشد .. بعد برسی نهایی از نزدیک و قیمتش تصمیم گیری بهتر است