سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت

سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت معرفی شد؛ میان‌رده‌ای قدرت گرفته از اسنپدراگون 835

سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت (Sony Xperia XZ1 Compact) معرفی شد. در ادامه با قابلیت‌ ها، امکانات، مشخصات فنی و قیمت گوشی جدید سونی آشنا می‌شویم.

آخرین مرتبه‌ای که سونی محصولی با پسوند کامپکت ارائه کرد، به زمان ارائه نسخه‌ای جدید از اکسپریا ایکس بازمی‌گردد. در واقع این شرکت در تلاش بود یک محصول میان‌رده را در لباس یک پرچمدار به بازار معرفی کند. اگرچه این گوشی واقعا خوب عمل کرد و کاربران زیادی مشتاق خرید آن شدند، اما هرگز نمی‌توانستیم آن را با محصولات بالارده مقایسه کنیم.

اما امروز و در جریان رویداد سونی در نمایشگاه IFA 2017، شاهد معرفی نسخه کامپکت اکسپریا ایکس زد 1 به عنوان پرچمدار جدید سونی بودیم. سونی با معرفی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت و اکسپریا ایکس زد 1 پلاس در کنار پرچمدار دوم خود در سال 2017، هدایایی بزرگ به بازار میان‌رده‌ها تقدیم کرد.

سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت در واقع مدلی جمع و جور از اکسپریا ایکس زد 1 است که اندازه‌ای کوچکتر نسبت به آن داشته و از نظر مشخصات فنی، تفاوت‌های نه چندان زیادی با آن دارد. همانند مدل اورجینال و بخش قابل توجهی از دستگاه‌هایی که سونی در چند سال اخیر معرفی کرده، در ساخت این گوشی موبایل نیز از طراحی OmniBalance پیروی شده است.

سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت

شباهت محصولات سونی دنباله‌دار است. اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت شبیه به مدل بزرگتر خود، اکسپریا ایکس زد 1 شبیه به اکسپریا ایکس زد پریمیوم و پرچمدار نخست سونی در سال 2017 شبیه به اکسپریا ایکس زد طراحی شده‌ است.

رزولوشن نمایشگر 4.6 اینچی سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت اچ‌دی بوده و برخلاف مدل اصلی، از محتواهای HDR پشتیبانی نمی‌کند. در بالا و پایین صفحه نمایش اسپیکرهای استریو به چشم می‌آیند. همانند اکسپریا ایکس کامپکت، در اینجا نیز شاهد تفاوت اندازه حاشیه بالا و پایین نمایشگر هستیم. این موضوع با سبک طراحی OmniBalance مغایرت دارد.

همانند اکسپریا ایکس زد 1، در نسخه کامپکت نیز تنها یک پنل، بخش پشتی و کناره‌های دستگاه را در بر می‌گیرد. البته برخلاف مدل‌های رده بالا که در آن‌ها از آلومینیوم استفاده می‌شود، این بار همانند اکسپریا زد 5 کامپکت با یک بدنه شیشه‌ای مات مواجه هستیم.

سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت

در پشت دستگاه دوربین اصلی به همراه فلاش LED قرار گرفته است. بخش در بر دارنده دوربین کمی دارای برآمدگی است. اما کناره‌های دستگاه تقریبا شبیه به سونی اکسپریا ایکس زد 1 طراحی شده‌اند. به عنوان نمونه، کلید پاور همچنان نقش حسگر اثر انگشت را نیز بازی می‌کند. با وجود درگاه یو اس بی نسخه C، درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری حذف نشده است که خبر خوبی برای کاربران به حساب می‌آید.

سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت کمی ضخیم است، اما به نظر ما ضخامت آن با توجه به قرارگیری دستگاه در بین میان‌رده‌های بازار قابل قبول است. اغلب گوشی‌سازان در محصولات میان‌رده خود از ساختاری با ضخامت کم استفاده نمی‌کنند. همچنین تاکنون در هیچ یک از محصولات این دسته‌بندی شاهد استفاده از طراحی بدون حاشیه نبوده‌ایم.

دوربین سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت

برگ برنده مدل جدید در این بخش رو می‌شود. سنسور MotionEye دارای رزولوشن 19 مگاپیکسل، که پیش از این در اکسپریا ایکس زد پریمیوم و اکسپریا ایکس زد اس مشاهده کرده بودیم، این دفعه در نسخه جمع و جور اکسپریا ایکس زد 1 نیز به کار رفته است. قابلیت‌هایی مثل ضبط ویدیوهای اسلوموشن حرفه‌ای با نرخ 960 فریم بر ثانیه همچنان در گوشی میان‌رده جدید دیده می‌شوند. اسکن اشیا 3 بعدی از دیگر قابلیت‌های آن است.

سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت

سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت برای طرفداران عکاسی سلفی نیز گزینه‌ای ایده‌آل است. سنسور دوربین جلویی زاویه باز بوده و 120 درجه را تحت پوشش قرار می‌دهد. اگرچه با عدم ثبت تصویر سلفی حین باز بودن زاویه سنسور رزولوشن عکس کاهش پیدا می‌کند، اما در عوض اعوجاج کمتری در نتیجه نهایی مشاهده خواهد شد.

ریزنقش اما قدرتمند!

بهتر است تنها بر اساس ابعاد و رزولوشن نمایشگر درباره دیگر مشخصات فنی سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت قضاوت نکرده باشید. به لطف مجهز شدن این گوشی موبایل به تراشه اسنپدراگون 835 در کنار 4 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت ظرفیت داخلی، هیچ رقیبی از لحاظ توان پردازشی در بین میان‌رده‌های بازار برای آن وجود نخواهد داشت.

فضای ذخیره‌سازی را می‌توان با استفاده از کارت حافظه جانبی افزایش داد. ظرفیت باتری آن نیز در مقایسه با سونی اکسپریا ایکس زد 1 تغییر نکرده و همان 2 هزار و هفتصد میلی‌آمپر ساعتی باقی مانده است.

بی‌رقیب در بخش نرم افزار

سونی اکسپریا ایکس زد 1 و همچنین اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت به صورت پیش‌فرض همراه با اندروید 8 اوریو عرضه می‌شوند که پاسخی کوبنده به پرچمداران اخیر سامسونگ و ال جی یعنی گلکسی نوت 8 و وی 30 خواهد بود. کاربران با خرید آن‌ها دیگر نیازی به انتظار برای دریافت سیستم عامل جدید نخواهند داشت.

سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت

قیمت و زمان عرضه

زمان عرضه و قیمت سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت تفاوت زیادی با مدل اصلی ندارند. تاریخ عرضه این گوشی موبایل به بازار، چهارم اکتبر (دوازدهم مهر) اعلام شده است. این محصول در رنگ‌های مشکی، سفید نقره‌ای، صورتی و آبی عرضه شده و به قیمت 599 دلار به فروش خواهد رفت. کاربرانی که بیش از همه به توان پردازشی نیاز داشت و عاشق عکاسی و فیلم برداری هستند، مشتریان پروپاقرص سونی اکسپریا ایکس زد 1 کامپکت خواهند شد.

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع برند های لوازم جانبی موجود در بازار ایران هولدر موبایل ، لوازم جانبی ps4 ، ساعت هوشمند سامسونگ در janebi.com

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. به نظرتون چرا حاشیه پایین xz1c از بالا بیشتره؟