هدست واقعیت افزوده لنوو میراژ

با هدست واقعیت افزوده لنوو میراژ با کاراکترهای خبیث جنگ ستارگان مبارزه کنید

هدست واقعیت افزوده لنوو میراژ (Lenovo Mirage) جدیدترین راهکار این شرکت چینی برای دنیای واقعیت افزوده است. لنوو آن را در همکاری با شرکت بزرگ دیزنی توسعه داده است.

واقعیت افزوده در مقایسه با واقعیت مجازی با سرعتی کمتر پیش می‌رود. البته در مدت زمان اخیر، وارد شدن واقعیت افزوده به دنیای موبایل و سرمایه‌گذاری زیاد شرکت‌هایی همچون گوگل و اپل در آن، سرعت رشد این تکنولوژی را بیشتر کرده است. اما همچنان تعداد هدست‌های تجاری در دسترس بسیار کم است.

اگرچه دستگاه‌های واقعیت افزوده‌ای همچون هولولنز و متا 2 برای خرید در دسترس هستند، اما قیمت‌های سرسام‌آوری دارند. در چند ماه گذشته استارتاپ‌های زیادی به این عرصه وارد شده و وعده ارائه هدست‌ ها و عینک‌ های واقعیت افزوده ارزان‌قیمت را داده‌اند، اما تا تبدیل شدن ایده آن‌ها به محصولاتی تجاری و قرار گرفتنشان بر روی قفسه مغازه‌ها چند سال دیگر زمان نیاز است.

هدست واقعیت افزوده لنوو میراژ

خوشبختانه لنوو در همکاری با دیزنی، راهکاری خوب در این زمینه ارائه داده و تصمیم دارد به زودی پروژه خود را به تولید انبوه برساند. تنها مشکل هدست واقعیت افزوده لنوو که انتظار داریم در آینده برطرف شود، محدود بودن آن به یک بازی است؛ با خرید این محصول فعلا فقط قادر به اجرای بازی Star Wars: Jedi Challenges خواهید بود.

ماه گذشته تیزر این بازی را مشاهده کردیم که در آن نام دیزنی و لنوو کنار یکدیگر دیده می‌شود. اکنون می‌دانیم این اسم علاوه بر خود بازی، به کیت سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای آن نیز تعلق دارد.

در مجموعه شاهد یک هدست با نام لنوو میراژ (Lenovo Mirage)، یک دسته شمشیر چراغ‌دار همانند نمونه‌ آن در فیلم‌ها و بازی‌های جنگ ستارگان و یک ردیاب حرکت هستیم که کاربر باید آن را بر روی زمین قرار دهد. اگرچه ردیاب از دو باتری قلمی نیرو می‌گیرد، اما شمشیر به یک باتری قابل شارژ 550 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است.

هدست واقعیت افزوده لنوو میراژ

برای شروع کار با هدست واقعیت افزوده لنوو میراژ باید بازی را در گوشی موبایل خود دانلود کنید که هم نسخه اندروید و هم نسخه آی او اس آن موجود است. سپس باید گوشی را در محفظه مخصوصی که در هدست لنوو میراژ تعبیه شده قرار دهید.

به محض اجرای بازی، دستورالعمل‌هایی را شامل محل صحیح قرار دادن ردیاب دریافت خواهید کرد. دو دوربین قرار گرفته بر روی خود هدست، از این ردیاب به منظور پیدا کردن موقعیت کاربر در اتاق استفاده می‌کنند. این دوربین‌ها همچنین وظیفه تعیین محل قرارگیری سر کاربر و موقعیت شمشیر را نیز بر عهده دارند.

هدست واقعیت افزوده لنوو میراژ

می‌توان همراه با عینک از هدست واقعیت افزوده لنوو میراژ استفاده کرد

حین استفاده از هدست واقعیت افزوده لنوو برای اولین بار، سبک بودن آن ما را شگفت‌زده کرد. قرار دادن آن بر روی سر و بستن آن خیلی سریع و راحت بوده و کاربران دارای عینک نیازی به برداشتن آن نخواهند داشت. از آنجایی که میراژ یک هدست واقعیت افزوده است، بعد از قرار دادن آن بر روی سر خواهید توانست دنیای اطراف خود را از طریق یک لنز شفاف مشاهده کنید. عناصر مجازی نیز در مقابل دید کاربر شناور خواهند بود.

به خاطر استفاده از گوشی موبایل به عنوان نمایشگر هدست واقعیت افزوده لنوو میراژ ، آینه‌هایی برای بازتاب کردن آن تعبیه شده‌اند. شفافیت تصاویر ارتباط مستقیمی با نمایشگر گوشی دارد.

هدست واقعیت افزوده لنوو میراژ

در نخستین مرتبه، از یک گوشی موبایل موتورولا موتو زد برای شروع کار استفاده کردیم که سبب شد تصاویری با کیفیت بالا دریافت کنیم. برخلاف مایکروسافت هولولنز، میدان دید هدست واقعیت افزوده لنوو میراژ تقریبا زیاد است. میدان دید عمودی و افقی آن به ترتیب 33 درجه و 60 درجه هستند. این مشخصه‌ها در هولولنز به 17 درجه و 30 درجه کاهش پیدا می‌کنند.

تنها با فشردن یک دکمه، دسته شمشیر تبدیل به همان شمشیرهای نورانی معروف جنگ ستارگان شده و پرتویی از نور آبی از آن ساطع می‌شود. در ادامه شاهد هجوم آوردن شخصیت خبیث این فیلم یعنی Kylo Ren هستیم که با شمشیر نورانی و البته قرمز رنگ خود به سراغ کاربر می‌آید. برای جلوگیری از ضربه‌های شمشیر وی، باید طبق آموزش عمل کرده و شمشیر خود را با یکی از نوارهای زردی که بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند، تنظیم کنید.

برای حمله می‌بایست یک قدم به جلو برداشته و با استفاده از تمامی حرکات با شمشیر که بلد هستید، به Kylo Ren ضربه بزنید. با دفع صحیح ضربه‌های وی و حمله به صورتی کارآمد، جان کاراکتر شوم بازی را به صفر رسانده و او را از پای در می‌آورید. علاوه بر این کاراکتر چندین کاراکتر دیگر نیز وجود دارند که با از میان برداشتن هر یک، به مرحله بعد وارد شده و توانایی‌های بیشتری در جنگ با شمشیر به دست می‌آورید.

هدست واقعیت افزوده لنوو میراژ و بازی جنگ ستارگان تعبیه شده برای آن بسیار هیجان‌انگیز است و سبب می‌شود بیش از پیش به آینده واقعیت افزوده، که بزرگانی همچون تیم کوک درباره شگفتی بی‌نظیر آن وعده می‌دهند، ایمان بیاوریم. امیدواریم هرچه زودتر در جریان قیمت هدست واقعیت افزوده لنوو میراژ قرار بگیریم.

فروشگاه اینترنتی جانبی ، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی ، حامی گجت نیوز در پوشش ویژه خبری نمایشگاه IFA 2017 . خرید انواع هارد اکسترنال و همچنین هارد اکسترنال ترنسند و همچنین انواع کارت حافظه موجود در بازار ایران در جانبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*