فضاپیمای مرموز آمریکا

فضاپیمای مرموز آمریکا طی روزهای آتی توسط اسپیس اکس به فضا فرستاده می‌شود

گزارشات به دست رسیده حاکی از آن هستند که اسپیس اکس (SpaceX) قصد دارد طی چند روز آینده فضاپیمای مرموز آمریکا را به فضا بفرستد.

آن‌طور که مشخص است، کمپانی اسپیس اکس قصد دارد فضاپیمای مرموز آمریکا را چند روز دیگر و به همیاری نیروی هوایی این کشور راهی فضا کند. این فضاپیمای جدید X-37B Orbital Test Vehicle نام دارد و قرار است در عملیاتی به اسم OTV-5 توسط یک راکت فالکون 9 از مرکز فضایی کندی واقع در ایالت فلوریدا راهی فضا شود.

در این عملیات که تحت فرمان دفتر توانایی‌های سریع نیروی هوایی ایالات متحده انجام می‌شود، جدیدترین فضایپیمای مرموز آمریکا که در حقیقت یک ماهواره بدون سرنشین است، در مداری نزدیک به خط استوا قرار خواهد گرفت تا گستره پوشش فضایی این منطقه را نسبت به قبل، افزایش دهد.

طبق اعلام رسمی، این فضاپیمای مرموز در روز هفتم سپتامبر 2017 (مصادف با 16 شهریور) به آن‌سوی جو زمین فرستاده می‌شود. تمامی فضاپیماهای قبلی آمریکا توسط راکت United Launch Alliance Atlas V راهی فضا شده بودند و این یعنی، X-37B Orbital Test Vehicle قرار است نخستین فضاپیمای آمریکایی باشد که توسط اسپیکس اکس به فضا فرستاده می‌شود.

ماهواره شاتل‌مانند X-37B به علت مرموز بودنش چند روزی است که حسابی بر سر زبان‌ها افتاده؛ در حالی که زمان پرتاب و جزئیات مربوط به آن توسط نیروی هاوایی آمریکا منتشر شده، اما هنوز نمی‌دانیم که عملیات یاد شده دقیقا قرار است چه مدت طول بکشد و این‌که آمریکا با این ماموریت قصد دارد چه هدفی را دنبال کند. چیزی که می‌دانیم این است که X-37B فضاپیمای با تجهیزاتی است که توانایی استقرار سریع را دارد و قرار است چند محموله آزمایشگاهی را حمل کند.

این عملیات شامل فرستادن چند ماهواره کوچک بوده که یکی از آن‌ها Air Force Research Laboratory Advanced Structurally Embedded Thermal Spreader نام دارد و هدف آن، انجام بلندمدت تحقیقات آزمایشگاهی متعدد در زمینه الکترونیک و بررسی نوسانات لوله‌های گرمایی است. چند ماهواره دیگر هم قرار است با اهدافی مختلف فرستاده شوند که نیروی هوایی آمریکا قصد صحبت در مورد آن‌ها را ندارد.

ماموریت قبلی نیروی هوایی آمریکا – که با نام OTV-4 شناخته می‌شود – 718 روز طول کشید و توانست با فرستادن یک ماشین فضایی قابل‌ بازگشت، اطلاعات مفیدی را از فراسوی جو زمین کشف کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. امیدوارم به سرنوشت ماهواره فیس بوک دچار نشه که هنوز موتورش روشن نشده ماهواره اش منفجر شد انقلابی را که در راه بود با ان پرتاب در نطفه خفه کردند…موفق باشید