بنچمارک میزو پرو 7 پلاس

بنچمارک میزو پرو 7 پلاس ؛ تراشه مدیاتک هلیو ایکس 30 تا چه اندازه قوی است؟

در ادامه با بررسی نتایج بنچمارک میزو پرو 7 پلاس (Meizu Pro 7 Plus) قصد داریم قدرت پردازشی این گوشی و تراشه قدرتمند هلیو ایکس 30 را با دیگر گوشی ها مقایسه کنیم.

هلیو X30 جدیدترین چیپست شرکت مدیاتک است که با پردازنده‌ای ده هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی PowerVR، مسئولیت مدیریت اطلاعات در پرچمدار میزو را بر عهده دارد. به علاوه، سازندگان از 6 گیگابایت حافظه رم در این گوشی استفاده کرده‌اند تا مشکلی در پردازش اطلاعات وجود نداشته باشد.

پردازنده ده هسته‌ای این چیپ از دو هسته پردازشگر قدرتمند Cortex-A73 با کلاک 2.6 گیگاهرتز، چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A53 با کلاک 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته سبک‌تر Cortex-A35 با کلاک 1.9 گیگاهرتز تشکیل شده است که هر کدام از آنها مسئولیت مدیریت کارهای مختلف را بر عهده دارند. PowerVR 7XTP نیز به عنوان پردازشگر گرافیکی، توانایی بالایی در پردازش محتوای گرافیکی دارد. پیش‌تر نیز اپل از این پردازشگر در چیپ A9 برای آیفون 6 اس استفاده کرده بود.

بنچمارک میزو پرو 7 پلاس

از آنجایی که در این گوشی از نسخه نهایی رابط Flyme استفاده نشده، دستگاه به اپلیکیشن اجازه انجام محاسبات پایانی را نمی‌دهد. به همین جهت در ادامه، از برخی تست‌های Gekkbench استفاده نشده است.

مورد دیگری که پیش از بررسی بنچمارک میزو پرو 7 پلاس باید به آن اشاره کنیم، پردازشگر گرافیکی است. اگرچه PowerVR 7XTP قدرت بالایی دارد، اما کمی از زمان توسعه آن گذشته و حالا بیش از یک پرچمدار، یک پردازشگر میان رده محسوب می‌شود. با توجه به صفحه نمایش QHD گوشی میزو پرو 7 پلاس، نمی‌دانیم که چه چیزی در انتظار ما خواهد بود. با این حال جای نگرانی وجود ندارد.

تست‌های 1080p offscreen GFX به خوبی قدرت پایین‌تر پردازشگر گرافیکی PowerVR 7XTP نسبت به آدرنو 540 که در اسنپدراگون 835 مورد استفاده قرار گرفته را نشان می‌دهد. با این حال، فاصله چندانی میان قدرت پردازشی آن با آدرنو 530 (پردازشگر گرافیکی تراشه اسنپدراگون 820) و Mali-T880MP10 که در میزو پرو 6 پلاس به کار گرفته شده بود، وجود ندارد.

بهتر است نگاهی به بنچمارک میزو پرو 7 پلاس داشته باشیم. در تست‌های پیش رو، بالاتر بودن امتیاز بهتر است:

تست‌های پیش رو، قدرت مشابه پردازشگر گرافیکی PowerVR 7XTP با آدرنو 530 و Mali-T880MP10 که قدرت‌بخش پرچمداران سال گذشته بودند را نشان می‌دهند.

این نتیجه، به تست‌های BaseMark نیز قابل تعمیم است.

اگرچه امکان انجام تست‌های مربوط به پردازنده وجود نداشت، اما ترکیب اپلیکیشن های AnTuTu و BaseMark OS II 2.0 در به دست آوردن امتیاز نهایی، کارآمد هستند.

بنچمارک میزو پرو 7 پلاس بار دیگر عملکرد بسیار خوب این گوشی هوشمند را در برابر پرچمداران سال 2016 نشان می‌دهد. احتمالا پردازشگر گرافیکی قدیمی‌تر را می‌توان نتیجه پایین بودن امتیاز نهایی در نظر گرفت.

میزو پرو 7 پلاس و تراشه هلیو ایکس 30 در هیچ‌کدام از این تست‌ها موفق به کسب رتبه اول نشدند. اما این موضوع به معنای قدرت پایین گوشی یا عدم توانایی آن در رقابت با سایر پرچمداران نیست. بدون نظر گرفتن امتیازهای به دست آمده، پردازنده 10 هسته‌ای گوشی جدید میزو تا چندین سال می‌تواند تمام دستورات کاربران بدون کوچک‌ترین مشکلی انجام دهد. همچنین به لطف فناوری ساخت 10 نانومتری، قدرت پردازشی این تراشه نیز پایین خواهد بود.

اگرچه ممکن است برخی کاربران، پردازشگر گرافیکی ضعیف‌تر نسبت به دیگر گوشی های موجود در لیست را نقطه ضعف پرو 7 پلاس در نظر بگیرند، اما حقیقت چیز دیگری‌ست. PowerVR 7XTP از پس پردازش هر نوع بازی سه‌بعدی یا فیلم‌ بدون در نظر گرفتن وضوح یا کیفیت آنها بر می‌آید. ما در رابطه با مدت زمان این موضوع نمی‌توانیم چیزی را از روی اطمینان بگوییم؛ اما احتمالا تا 2 یا 3 سال آینده هیچ مشکلی پیش روی کاربران نخواهد بود.

موضوع جذاب دیگر، بدنه دستگاه است که حتی بعد از یک ساعت و نیم تست سنگین، خنک باقی ماند که فوق‌العاده است. بدون شک استفاده از فناوری ساخت 10 نانومتری در این موضوع بی‌تاثیر نبوده است.

در نهایت عملکرد میزو پرو 7 پلاس در دنیای واقعی، احساسی مشابه با نوکیا 8 یا حتی سرزنده‌تر از گلکسی اس 8 را به کاربر منتقل می‌کند. به نظر می‌رسد Flyme استفاده چندانی از منابع گوشی نداشته و یا حداقل تاثیر آن کمتر از چیزی‌ست که پیش‌تر در گلکسی اس 8 دیده بودیم. در نتیجه، همه چیز بسیار روان اجرا می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*