مصرف ناخواسته اینترنت

چگونه از مصرف ناخواسته اینترنت در گوشی های هوشمند جلوگیری کنیم؟

در این مطلب به چند نکته ساده جهت جلوگیری از مصرف ناخواسته اینترنت و اتمام زودهنگام حجم بسته اینترنت در گوشی های هوشمند اشاره خواهیم کرد.

احتمالا برای همه شما پیش آمده که بدون استفاده خاصی از اینترنت گوشی خود، حجم بسته شما به پایان می‌رسد و این موضوع بارها موجب نارضایتی کاربران شده است. پیش از این در خبرها داشتیم که بسیاری از کاربران از حجم‌خوری و کم فروشی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت و اپراتورها شکایت می‌کنند. مسئولان وزارت ارتباطات نیز بارها در پاسخ به این اعتراضات، سرعت بالای اینترنت را دلیل به اشتباه افتادن کاربران دانسته‌اند.

محمود واعظی، وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات در آن زمان، فرضیه کم فروشی و حجم خوری اینترنت از سوی شرکت‌های ارائه دهنده را رد کرد و گفت:

کسانی که می‌گویند کم فروشی صورت می‌گیرد باید به این نکته توجه داشته باشند که در گذشته، مشترکان تنها چند عکس را دانلود و یا مطالب مکتوب را مطالعه می‌کردند و به همین دلیل حجم اینترنت آن‌ها برای مدت بیشتری دوام می‌آورد اما حالا همین که سه یا چهار فایل ویدیویی دانلود می‌شود، چند برابر فایل‌های عکس و متن حجم مصرف می‌کند.

واعظی اضافه کرده بود که در حال حاضر تمام امور اپراتورها به صورت هوشمند انجام می‌شود و به شکل دستی نیست تا امکان تغییر حجم مصرف مشترکان وجود داشته باشد. در ابتدا تصور می‌شد در سیستم فروش این اپراتورها مشکلی وجود داشته باشد اما پس از بررسی‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و آن چه باعث اتمام زودهنگام حجم بسته های اینترنت می‌شود، استفاده مشترکان از فایل‌های ویدیویی است که حجم اینترنت را با سرعت بالا به پایان می‌رساند.

اما باید بدانید عوامل زیادی وجود دارند که باعث افزایش حجم مصرف اینترنت گوشی می‌شوند. برنامه‌های فعال در پس زمینه گوشی و به‌روزرسانی خودکار این برنامه‌ها از جمله این عوامل هستند. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از مصرف ناخواسته اینترنت ، غیرفعال کردن این برنامه‌ها در شرایطی است که استفاده خاصی از آن‌ها نمی‌شود.

مصرف ناخواسته اینترنت

جلوگیری از مصرف ناخواسته اینترنت در اندروید و آی او اس

یکی از اصلی‌ترین دلایل مصرف ناخواسته اینترنت در گوشی های هوشمند، فعال بودن اپلیکیشن‌ها در پس زمینه گوشی است. حتی ممکن است کاربر از این اپلیکیشن‌ها استفاده نکند و یا به ندرت وارد آن‌ها شود اما همواره از سوی مسئولان و کارشناسان توصیه می‌شود که این برنامه‌ها را غیرفعال کنید تا بعدا دچار تصور حجم‌خوری نشوید.

در سیستم عامل آی او اس، برای کنترل میزان مصرف اینترنت باید ابتدا از طریق منوی گوشی وارد بخش تنظیمات (Setting) شده و به سپس به قسمت Cellular بروید و از آنجا برنامه‌های غیر ضروری را غیرفعال کنید. پس از آن به بخش General بروید و گزینه Background app Refresh را نیز غیرفعال کنید.

مصرف ناخواسته اینترنت

در گوشی های اندرویدی نیز لازم است ابتدا وارد بخش Setting شده و سپس به قسمت Mobile Data و Data Usage بروید. در این قسمت می‌توانید مشاهده کنید که کدام اپلیکیشن‌ها بیشترین مصرف دیتا را دارند و هر یک از برنامه‌های غیرضروری که موجب مصرف ناخواسته اینترنت می‌شوند را غیرفعال کنید.

به این صورت و با غیرفعال کردن برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های اینترنتی که استفاده زیادی از آن‌ها نمی‌کنید و یا حتی به‌روزرسانی خودکار برنامه‌های مختلف می‌توانید تا اندازه زیادی، مصرف اینترنت گوشی خود را کنترل کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نمی دانم کدام برنامه است وخود سرانه روی گوشی نمایان می شود وباعث ناراحتی شده وآیا کدی وجود دارد

  2. نمی دانم کدام برنامه است وخود سرانه روی گوشی نمایان می شود وباعث ناراحتی شده