میزان خاص بودن لوگو خود را با استفاده از هوش مصنوعی بسنجید

میزان خاص بودن لوگو خود را با استفاده از هوش مصنوعی بسنجید

خاص بودن لوگو یکی از مهمترین معیارها در طراحی لوگو برای کسب و کار است. در ادامه ابزاری را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند به تجزیه و تحلیل لوگو شما بپردازد.

این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی، جوانب مختلف لوگو را بررسی کرده و میزان خاص بودن آن را به شما اطلاع می‌دهد. وب‌سایت Logo Rank با استفاده از الگوریتم‌هایی خاص، لوگو شما را با سه معیار مورد ارزیابی قرار خواهد داد:

  1. منحصربه‌فرد بودن
  2. خوانایی
  3. رنگ و کنتراست

شما می‌توانید این ابزار را با استفاده از لوگوهای تصادفی (با کلیک بر روی دکمه Random) موجود در دیتابیس وب‌سایت، تست کرده و یا فایل تصویری لوگو را آپلود و خاص بودن آن را بسنجید. توجه داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بهتر است تصویر لوگو به صورت مربعی باشد. در غیر این صورت، بخشی از آن برش داده خواهد شد.

تقریبا بیشتر لوگوهای موجود در دنیا، نشان‌هایی خاص و منحصربه‌فرد نیستند. به عنوان مثال، اگرچه درصد خاص بودن لوگو اپل پایین است، اما شما هر بار این نشان را می‌بینید، می‌دانید متعلق به کدام کمپانی‌ست. در واقع، ابزار Logo Rank تنها به عنوان ابزاری راهنما عمل کرده و قرار نیست کار خاص و ویژه‌ای برای شما انجام دهد.

میزان خاص بودن لوگو خود را با استفاده از هوش مصنوعی بسنجید

سازنده این ابزار می‌گوید:

برندهایی با طراحی بسیار خوب و زیبا وجود دارد که از استانداردهای ما تبعیت نکرده‌اند. در واقع، دانستن میزان خاص بودن لوگو کار هوش انسانی‌ست؛ ابزاری که هنوز هم بسیار برتر از هوش مصنوعی قادر به قضاوت کردن است.

پس چرا از Logo Rank در تشخیص میزان خاص بودن لوگو استفاده کنیم؟

شما می‌توانید با آپلود لوگو و نشان برند خود، آن را با بیش از یک میلیون لوگو دیگر موجود در پایگاه داده این وب‌سایت مقایسه کرده و منحصربه‌فرد بودن آن را بسنجید. به عنوان مثال، اگر طراح لوگوی شما تنها از آیکون‌های خام در طراحی آن استفاده کرده باشد، به راحتی می‌توانید با استفاده از LogoRank، میزان جذابیت آن را حدس بزنید.

به عنوان یک قاعده کلی، کم بودن جذابیت لوگو باعث می‌شود تا کمتر در ذهن مردم باقی بماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*