اندروید 8.1

اندروید 8.1 نام رسمی نسخه بعدی این سیستم‌عامل خواهد بود

درحالی که هنوز اندروید 8 اوریو به طور کامل بر روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی عرضه نشده، گوگل اعلام کرد نسخه بعدی این سیستم‌عامل، اندروید 8.1 (Android 8.1) نام خواهد داشت.

فقط چند هفته از عرضه رسمی اندروید 8 اوریو می‌گذرد و این در حالی است که سیستم‌عامل یاد شده هنوز برای تمامی گوشی‌های نکسوس و پیکسل گوگل عرضه نشده است و تا زمان انتشار آن برای سایر دستگاه‌های اندرویدی زمان زیادی باقی مانده است. با همه این‌ها به نظر می‌رسد کمپانی گوگل از همین حالا نام بعدی اندروید را انتخاب کرده است.

منبع اصلی این خبر به نسخه جدیدِ بتای اپلیکیشن موبایلی گوگل برمی‌گردد. در مورد نام این نسخه -یعنی اندروید 8.1- باید بگوییم که گوگل کار معقولی را انجام داده و معلوم است که می‌خواهد فعلا کاربرانش از اوریو استفاده کنند، چرا که اگر این کمپانی در این مدت کوتاه به فکر ساخت اندرویدی دیگر می‌افتاد، به مذاق کاربرانش اصلا خوش نمی‌آمد. اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته گوگل چنین کاری را با اندروید نوقا هم انجام داد و مدتی پس از عرضه رسمی، نسخه 7.1 معرفی کرد.

اگر تاریخ انتشار اندروید 8.1 ذهن‌تان را درگیر کرده، باید بگوییم که Google هنوز تاریخی دقیق اعلام نکرده است؛ با این حال سال گذشته اندروید 7.1 تنها چند ماه پس از عرضه اندروید 7 برای گوشی‌های پیکسل عرضه شد.

با این اوصاف به احتمال زیاد نسل دوم گوشی‌های پیکسل اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که از اندروید 8.1 پشتیبانی خواهند کرد.

در ارتباط با اندروید 8 می‌توان به پشتیبانی نکردن ال جی وی 30 و گلکسی نوت 8 از آن اشاره کرد. اگر می‌خواهید بدانید که کدام یک از گوشی‌های نوکیا به این نسخه از سیستم عامل گوگل آپدیت خواهند شد، به اینجا و برای آموزش نصب اندروید 8 اوریو به این مقاله در گجت نیوز مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*