https://www.phonearena.com/news/Apple-unveils-the-iPhone-8-and-iPhone-8-Plus_id97967

اپل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس معرفی شدند؛ بدنه شیشه‌ای، شارژ بیسیم و یک چیپست جدید

اپل آیفون 8 (Apple iPhone 8) و اپل آیفون 8 پلاس (Apple iPhone 8 Plus) معرفی شدند. در ادامه با قابلیت‌های جدید، مشخصات فنی و قیمت پرچمداران جدید اپل آشنا شوید.

اینجا سالن کنفرانس استیو جابز، در مقر تازه تاسیس کمپانی اپل است. غول کوپرتینویی سرانجام از آیفون های جدید خود پرده برداری کرد؛ محصولاتی که با کوله باری از ادعاها آمده است تا دهمین سالگرد عرضه گوشی‌های آیفون را گرامی بدارند.

به خانواده آیفون 8 سلام کنید

تغییرات اندک اما دوست داشتنی

پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام نام نسل جدید گوشی های اپل مشخص شد؛ دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نسل جدید خانواده آیفون 7 اپل هستند که امشب فیل شیلر، نایب رییس ارشد بخش بازاریابی جهانی اپل رسما از آن‌ها پرده برداری کرد. وقتی به این دو محصول می‌نگریم، تفاوت بین آن‌ها با نسل پیشین بسیار کم است،‌ اما آن‌ها کاملا از طراحی گرفته تا پردازنده داخلی و سایر قطعات پخش شده‌اند.

طراحی

اپل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

اگر شما مدل‌های آیفون 7 سال گذشته را دیده، لمس کرده ، بو کرده و یا در مورد آن‌ها شنیده باشید، چهره‌ی اعضای خانواده آیفون 8 برای شما کاملا آشنا خواهد بود. بر روی دو گوشی آیفون 7 اپل یک نمایشگر ال سی دی 16:9 همراه با سنسور تاچ آی دی در قسمت جلویی تعبیه شده است و یک ماژول دوربین دوگانه را نیز می‌توان بر روی قاب پشتی یافت که همگی توسط یک قاب شیک آلومینیومی محافظت می‌شوند.

اما همانطور که مشخص است، برادران آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با استفاده از یک قاب پشتی شیشه‌ای بسیار زیبا بهره‌مند هستند. این طراحی یک تغییر دیگر را نیز می‌طلبید: خطوط آنتن برخلاف مدل‌های آیفون 6 و 7 به داخل قاب راه پیدا نکرده‌اند. چرا که ما امسال با یک ساندویچ ترکیبی از شیشه و آلومینیوم طرف هستیم. نتیجه نهایی، باعث تغییراتی جزئی در اندازه و وزن دیوایس نیز شده است؛ با این حال به طور کلی قالب محصول همانند قالب آیفون 6 و 6 اس است که به سال 2014 میلادی بازمی‌گردد.

تمامی این‌ها به معنای تفاوت‌های اندک در طراحی گوشی و قابلیت‌های آن است. در اینجا مطابق خانواده آیفون 7 هیچ جک هدفونی رویت نمی‌شود و حتی برآمدگی اطراف دوربین گوشی نیز بی‌تغییر نسبت به آن دو دیوایس مانده است.

دوربین‌ها

اپل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

یکی دیگر از بخش‌های بهبود یافته در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نسبت به مدل‌های سال گذشته، دوربین‌ها است. در رده نخست، ظاهرا مشخصات با نسل پیش یکسان است: آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به ترتیب از سنسورهای 12 و 7 مگاپیکسلی بر روی قاب پشتی و جلوی خود برخوردارند؛ البته نباید فراموش کنید که یک دوربین دوم نیز با قابلیت زوم 2 برابری در قسمت پشتی مدل 8 پلاس قرار دارد.

با این حال  اپل می‌گوید سنسورهای به کار رفته در داخل این دوربین‌ها نونوار شده‌اند و این به معنای بهبود کیفیت عکاسی با آن‌ها خواهدبود. علاوه بر این، در اینجا صدها بهبود نرم افزاری نیز به چشم می‌خورد. به طور مثال، یک حالت جذاب جدید به نام “Portrait Lighting” به چشم می‌خورد که برای بهینه سازی در لحظه رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد و به ادعای اپل، بهتر از فیلترهای معمولی است که شما پس از تهیه عکس‌ها به تصاویر خود اعمال می‌کنید. البته این قابلیت تنها در مدل پلاس خانواده آیفون 8 در دسترس قرار خواهد داشت.

ضبط ویدیویی نیز به لطف انکودر ویدیویی داخلی جدید شرکت اپل با بهبودهایی همراه بوده است. آن می‌تواند هر فریم را در قطعات کوچکی تحلیل کرده و سپس کیفیت ویدیوها را بهینه سازی کند.

سخت افزار

اپل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

یک آیفون جدید، به معنای یک پردازنده جدید از سوی اپل است و امسال نیز به همین روال خواهد بود. “Apple A11 Bionic” نخستین چیپست 6 هسته‌ای کوپرتینو است که همراه با عملکرد کم مصرف خود،‌ می‌تواند در وظایف فشرده کامپیوتری بسیار عالی عمل کند. این چیپست دقیقا همانند اغلب گوشی‌ها عمل می‌کند و هر 6 پردازنده آن یکجا فعالیت ندارند؛ آن‌ها به گرو‌هایی مجزا تقسیم می‌شوند که شامل 4 هسته کم قدرت به نام “Mistral” و دو هسته قدرتمند به نام “Monsoon” خواهند بود.

اپل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

مکمل چیپست جدید اپل یک رم 2 یا 3 گیگابایتی است که به ترتیب در گوشی‌های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس قرار دارد. شاید این میزان برای کاربران اندرویدی خنده‌دار باشد، اما واقعیت امر این است که به لطف بهینه سازی‌های سخت افزاری در سیستم عامل آی او اس دیوایس شما نیازی به یک رم پرظرفیت نخواهد داشت. از نظر فضای ذخیره سازی نیز این دو گوشی در دو نسخه‌ی 64 و 256 گیگابایتی به فروش خواهند رسید.

اما یکی دیگر از بزرگ‌ترین ویژگی‌های جدید مدل‌های آیفون 8 پشتیبانی آن‌ها از شارژ‌بیسیم است که به لطف طراحی شیشه‌ای به دست آمده است. با این حال اپل به خودی خود هیچ پد شارژ بیسیمی را طراحی نکرده و شما باید از پدهای شارژ تولیدکنندگان لوازم جانبی شخص ثالث استفاده کنید.

https://www.phonearena.com/news/Apple-unveils-the-iPhone-8-and-iPhone-8-Plus_id97967

لازم به ذکر است آیفون 8 از یک نمایشگر 4.7 اینچی با وضوح 750×1334 پیکسل و آیفون 8 پلاس از نمایشگری 5.5 اینچی با وضوح 1080×1920 پیکسل بهره می‌برند. نسل جدید تکنولوژی رتینا در این نمایشگرها تعبیه شده است که به طیف رنگی وسیع‌تر و رنگ‌هایی به مراتب گرم‌تر می‌انجامد. در انتها باید به وجود تاییدیه IP67 در دو گوشی جدید اپل اشاره کرد که به لطف آن‌ها خانواده آیفون 8 مطابق نسل پیشین خود در برابر آب مقاوم خواهند بود.

آی او اس 11

همانطور که تقریبا با هر آیفون جدید اپلی می‌توان دید، در اینجا نیز یک نسخه جدید از سیستم عامل آی او اس معرفی شده است: آی او اس 11.

اپل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

متاسفانه بسیاری از قابلیت‌های جدید این سیستم عامل همراه با در نظر گرفتن آیفون 8 و 8 پلاس طراحی نشده است، اما این خبر خوبیست که گوشی‌های قدیمی‌تر اپل نیز می‌توانند به خوبی از وجود و استفاده از آن بهره‌مند شوند.

در واقع تعداد تغییرات این سیستم عامل به قدری زیاد است که شما به محض استفاده از آن متوجه تغییرات خواهید شد. مهم‌ترین بخش تغییرات طراحی بخش اپلیکیشن‌ها است که فضای اضافی را در بالای نمایشگر به وجود آورده است. هرچند این تغییر برای نمایشگر آیفون ایکس لازم نبود، اما در نهایت منجر به زیباتر شدن فضای برنامه‌های گوشی شده است. فراتر از آن یک کنترل سنتر جدید نیز در اینجا وجود دارد که می‌توانید به دلخواه خود طرح بندی اجزا و گزینه‌های آن را تغییر دهید. یک Cover Sheet جدید جایگزین Notification Bar‌شده و اپ استور نیز نونوار شده است.

آی او اس همچنین نخستین پلتفرم واقعیت افزوده خود به نام “ARKit”‌را نیز همراه با آی او اس 11 رونمایی کرد که طی روزهای آینده بی‌شک می‌توانیم خبرهای جذابی در مورد آن بشنویم. کوپرتینو در مراسم رونمایی از آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، دمویی از آن چه که این تکنولوژی می‌تواند ارائه کند به تصویر کشید.

قیمت و زمان عرضه

اپل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

افرادی که طرفدار قیمت بالای آیفون ایکس نیستند، از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد که قیمت این دو نسخه نسبت به مدل‌های آیفون 7 تفاوت زیادی نخواهد داشت. آغاز قیمت مدل آیفون 8 برابر با 699 دلار برای مدل 64 گیگابایتی است؛ این درحالیست که برای خرید مدل 64 گیگابایتی آیفون 8 پلاس باید 799 دلار بپردازید.

پیش فروش هر دو این محصولات از 3 روز دیگر آغاز خواهد شد و 22 سپتامبر  (31 شهریور ماه) می‌توانید آن‌ها را در اختیار  داشته باشید.

جدول مشخصات

آیفون 8آیفون 8 پلاس
سیستم عاملآی او اس 11آی او اس 11
ابعاد138.4 در 67.3 در 7.3 میلی‌متر158.4 در 78.1 در 7.5 میلی‌متر
مقاوت در برابر آباستاندارد IP68استاندارد IP68
صفحه نمایش4.7 اینچی IPS-LCD با وضوح 750×13345.5 اینچی IPS-LCD با وضوح 1080×1920
نسبت صفحه به پنل جلویی65.4 درصد67.4 درصد
تراشهاپل A11 بایونیکاپل A11 بایونیک
حافظه رم2 گیگابایت3 گیگابایت
حافظه داخلی64 گیگابایت / 256 گیگابایت64 گیگابایت / 256 گیگابایت
دوربین پشتی12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال،فلاش ال ای دی چهارگانهسنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 + سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال، زوم دو مرحله‌ای اپتیکال
دوربین دوم7 مگاپیکسل7 مگاپیکسل
باترینامشخصنامشخص
رنگ‌بندیطلایی، نقره‌ای، خاکستری (Space Gray)طلایی، نقره‌ای، خاکستری (Space Gray)
سنسورها و ویژگی‌های اضافیسنسور اثر انگشتسنسور اثر انگشت، دوربین دوگانه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*