آیفون 8

چهار قابلیتی که آیفون 8 و آیفون 8 پلاس اپل را به گوشی های بهتری تبدیل می‌کرد

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس سرانجام معرفی شدند؛ این دو محصول برخلاف آیفون X یا همان آیفون 10 آنچنان انقلابی نیستند و ای کاش اپل با برخی ویژگی‌ها این دو محصول را نیز متمایز می‌ساخت.

طبق قرار هر ساله، کمپانی اپل سپتامبر امسال نیز از خانواده جدید آیفون‌های خود رونمایی کرد. آیفون ایکس (Apple iPhone X) که به آیفون 10 نیز مشهور شده، آیفون 8 (Apple iPhone 8) و آیفون 8 پلاس (Apple iPhone 8 Plus) نام این پرچمداران جدید هستند. در این خانواده سه‌گانه، آیفون ایکس همان محصول انقلابی است که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدیم و قابلیت‌های ویژه‌ای را به همراه دارد.

اگر آیفون ایکس را کنار بگذاریم و فقط دو گوشی آیفون 8 و 8 پلاس رو مورد توجه قرار دهیم، متوجه معمولی بودن آنها می‌شویم. زبان طراحی و بخش ویژه‌ای از امکانات این دو محصول را می‌توان در نسل‌های قبلی نیز در اختیار داشت و کاربران اگر در حال حاضر پول لازم برای خرید آیفون X را نداشته باشند، به سادگی به خرید آیفون 8 و iPhone 8 Plus قانع نمی‌شوند.

با این حال باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر خبری از آیفون X در فهرست امسال نبود، احتمالا شاهد معرفی آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس بودیم؛ سنتی که سال‌هاست در حال تکرار شدن است و کاربران نیز به آن عادت کرده‌اند. بنابراین شباهت زیاد خانواده آیفون 8 به آیفون 7 را می‌توان به همین خاطر توجیه کرد.هرچند اگر اهالی کوپرتینو برخی قابلیت‌های ویژه را به این محصولات اضافه می‌کرد، مطمئنا کاربران بیشتری به خرید آنها و ارتقاء آیفون خود فکر می‌کردند. در ادامه به 4 مورد از قابلیت‌هایی که دوست داشتیم در آیفون 8 و آیفون 8 پلاس ببینیم اشاره خواهیم کرد.

1- طراحی جدید

آیفون 8

اشتباه نکنید! آیفون 8 و نسخه پلاس طراحی زیبا و شیکی دارند با این حال چهارمین سال است که اپل محصولی با همین زبان طراحی روانه بازار می‌کند. درست است که بدنه پشتی محصولات حالا شیشه‌ای شده است، اما طراحی کلی این گوشی ها هنوز هم ما را به یاد پرچمداران سه نسل قبلی اپل می‌اندازد.

در زمینه این زبان طراحی آشنا و تغییر یا عدم تغییر آن نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی افراد معتقدند اپل در آیفون 6 به یک طراحی شیک و بکر رسید و نیازی به برهم زدن یک ترکیب مناسب و جذاب نیست. از طرفی برخی همیشه به دنبال محصولاتی جدید و تجربه‌ای جدید‌ هستند و سیاست سایر تولیدکنندگان مبنی بر تغییر طراحی محصولاتشان را می‌پسندند.

2- صفحه نمایش کم حاشیه

آیفون 8

از آنجایی که شرکت‌هایی همچون سامسونگ مدتی است که توجه خود را به صفحات نمایش کم حاشیه معطوف کرده‌اند، مدت‌هاست انتظار محصولی مشابه از اهالی کوپرتینو را داشتیم. در همین مورد شایعات زیادی در ماه‌های اخیر منتشر شدند که در نهایت تصویر نهایی از این محصول را برایمان ترسیم می‌کردند. اما نمی‌دانستیم آیا تمامی آیفون‌های سال 2017 اپل با این زبان طراحی از راه می‌رسند یا خیر. در نهایت رویداد اپل برگذار شد و متوجه شدیم اهالی کوپرتینو دلیلی به تغییر صفحات نمایش LCD آیفون 8 و نسخه پلاس آن ندیده‌اند. بنابراین این قابلیت فعلا در انحصار آیفون X اپل است.

3- استاندارد مقاومت آی پی 68

آیفون 8

آیفون‌ها چند سالی است که با استاندارد مقاومت آی پی 67 عرضه می‌شوند. با این که همین موضوع به کاربران اطمینان خاطر می‌دهد اما به هر حال هنوز هم افتادن گوشی به صورت ناگهانی در آب می‌تواند یک رسیک باشد. با این حال اپل در این بخش هم دلیلی برای اعمال تغییر ندیده است و شاهد استاندارد مقاومت IP67 در آیفون 8 و حتی آیفون ایکس از این شرکت هستیم.

4- صفحه نمایش 120 هرتزی

آیفون 8

شاید اکثر کاربران هنوز این ویژگی را تجربه نکرده‌اند و از اهمیت آن خبر ندارند اما اگر با صفحه نمایش آیپد‌های جدید کار کنید متوجه خواهید شد که صفحه نمایش پروموشن 120 هرتزی آنها، حالتی زیباتر به رابط کاربری iOS داده‌ است. این قابلیت می‌توانست مجموعه آیفون 8 و 8 پلاس را متمایز‌تر از برادران قبلی خود کند اما خبری از آن در این پرچمداران جدید نیست؛ شاید سال بعد!

چهار قابلیت و ویژگی بالا مواردی بودند که تا قبل از برگزاری رویداد امیدوار بودیم شاهد آنها در نسل جدید آیفون‌های اپل باشیم. اما این اتفاق نیوفتاد و باید در انتظار رویداد سپتامبر سال بعد اپل باشیم. اگر شما نیز قابلیتی مد نظر داشتید که در این نسل محقق نشد، آن را با ما و سایر خوانندگان مطلب در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*