با اولین کتاب جامع شناسایی رنگ های تاریخ آشنا شوید؛ مجموعه‌ای 300 ساله با جزئیاتی شگفت‌انگیز!

با اولین کتاب جامع شناسایی رنگ های تاریخ آشنا شوید؛ مجموعه‌ای 300 ساله با جزئیاتی شگفت‌انگیز!

هنرمندی به نام ای بوگرت (A. Boogert) در زمانی که راهنمایی مخصوص شناسایی رنگ ها وجود نداشت، کتابی قطور و جامع را به همین منظور نگارش کرد.

با وجود کتاب شناسایی رنگ های پانتون (Pantone) و سیستم‌های جهانی مخصوص نام‌گذاری و دسته‌بندی انواع مختلف رنگ‌ها و درجه‌بندی‌های مخصوص آن‌ها، در قرن هفدهم میلادی و پیش از آن، راهنمای خاصی برای علاقه‌مندان وجود نداشت؛ البته تلاش‌هایی برای به وجود آوردن سیستمی جامع انجام شد، اما در حدود 325 سال پیش بود که ‌ای بوگرت با خلق اثری برجسته در مورد مخلوط کردن و شناسایی رنگ ‌ها، نام خود را در تاریخ به ثبت رساند.

این کتاب شناسایی رنگ 800 صفحه‌ای به زبان هلندی نوشته شده است و نام کامل آن “Traité des couleurs servant à la peinture à l’eau” است. در این اثر که مطمئنا جامع‌ترین کتاب از نوع خودش در قرن هفدهم میلادی بوده، نمونه‌های مختلفی از رنگ‌ها، روش‌های دستیابی به درجه‌های مختلف با استفاده از رنگ‌های اصلی و حتی قواعدی برای تغییر سایه‌روشن رنگ‌ها وجود دارد.

اریک کاواکل (Erik Kwakkel)، تاریخ‌دان کتب قرون وسطی، پس از بررسی کتاب شناسایی رنگ بوگرت و ترجمه بخش‌هایی از آن متوجه شد که هدف اصلی برای گردآوری این اثر استفاده‌های آموزشی بوده است،‌ اما از آنجایی که تنها یک نسخه از این کتاب در تمام دنیا یافت شده، می‌توان نتیجه گرفت که تنها عده‌ی محدودی شانس استفاده از این راهنمای رنگ را داشته‌اند.

اثر بوگرت هم اکنون در کتاب‌خانه‌ای با نام “Bibliothèque Méjanes” در فرانسه نگه‌داری می‌شود. در ادامه شما را به دیدن تصاویری از بخش‌های مختلف این کتاب جالب و کاربردی دعوت می‌کنیم:

با اولین کتاب جامع شناسایی رنگ های تاریخ آشنا شوید؛ مجموعه‌ای 300 ساله با جزئیاتی شگفت‌انگیز! با اولین کتاب جامع شناسایی رنگ های تاریخ آشنا شوید؛ مجموعه‌ای 300 ساله با جزئیاتی شگفت‌انگیز! با اولین کتاب جامع شناسایی رنگ های تاریخ آشنا شوید؛ مجموعه‌ای 300 ساله با جزئیاتی شگفت‌انگیز! با اولین کتاب جامع شناسایی رنگ های تاریخ آشنا شوید؛ مجموعه‌ای 300 ساله با جزئیاتی شگفت‌انگیز! با اولین کتاب جامع شناسایی رنگ های تاریخ آشنا شوید؛ مجموعه‌ای 300 ساله با جزئیاتی شگفت‌انگیز! با اولین کتاب جامع شناسایی رنگ های تاریخ آشنا شوید؛ مجموعه‌ای 300 ساله با جزئیاتی شگفت‌انگیز! با اولین کتاب جامع شناسایی رنگ های تاریخ آشنا شوید؛ مجموعه‌ای 300 ساله با جزئیاتی شگفت‌انگیز! با اولین کتاب جامع شناسایی رنگ های تاریخ آشنا شوید؛ مجموعه‌ای 300 ساله با جزئیاتی شگفت‌انگیز! با اولین کتاب جامع شناسایی رنگ های تاریخ آشنا شوید؛ مجموعه‌ای 300 ساله با جزئیاتی شگفت‌انگیز!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چجوری کشیدن؟
    این ترکیب رنگ رو چجوری بدست آوردن و رو کاغذ کشیدن؟؟؟
    خیلی جالب و زیباست !!!!

    • وقت بخیر،
      جزئیات زیادی در مورد روش به دست آوردن رنگ ها و دستور العمل های به کار رفته منتشر نشده ولی بخش بزرگی از متد های به کار رفته به ترکیب رنگ های اصلی مربوط میشه…