بررسی هواوی نوا 2 پلاس - Huawei nova 2 Plus: مشخصات، طراحی، عملکرد فنی و قیمت

بررسی هواوی نوا 2 پلاس ؛ احضار یک روح پرچمدار در کالبد یک میان رده!

در بررسی هواوی نوا 2 پلاس (Huawei Nova 2 Plus) گوشی جدید هواوی را از نظر طراحی، عملکرد فنی، مشخصات سخت افزاری، دوربین، امکانات صدا و قابلیت‌های نرم افزاری بررسی ‌می‌کنیم تا ارزش خرید این اسمارت فون هیجان‌انگیز برایمان مشخص شود.

مدل پلاس سری دوم خانواده‌ی گوشی های نوا توسط هواوی به تازگی وارد بازار شده است و با توجه به قیمت مناسب آن، احتمالا بسیاری از کاربرانی که قصد خرید یک اسمارت فون اندرویدی جدید را دارند، این گوشی را در لیست خرید خود یادداشت خواهند کرد. کمپانی سازنده در رقابت با سامسونگ، هواوی نوا 2 پلاس را روانه‌ی بازار کرده است تا مدل‌های محبوبی نظیر سری A این برند کره‌ای را از میدان رقابت خارج کند. اما نکته‌ی جالب اینجاست که با  توجه به برخورداری از قابلیت‌های منحصر‌به‌فردی نظیر دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و فناوری پخش صدای سه بعدی، حتی پرچمداران دنیای موبایل نیز از تهدید این گوشی در امان نخواهند بود!

بنابراین اگر شما کاربران عزیز گجت نیوز هم فکر می‌کنید که احتمالا این مشخصات جذاب، شما را برای خرید محصول جدید هواوی وسوسه کرده است، در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی اختصاصی هواوی نوا 2 پلاس را انجام دهیم و امکانات آن را در میدان عمل آزمایش کنیم:

فهرست

با کلیک کردن بر روی هر عنوان می‌توانید به آن بخش از بررسی اختصاصی گوشی نوا 2 پلاس دسترسی پیدا کنید:

مشخصات فنی هواوی نوا 2 پلاس

لغت نوا (Nova) معانی متعددی دارد که شکل لاتین کلمه‌ی “New” به معنای «جدید» و البته «نوعی ستاره»، از جمله‌ی آنها هستند. در عبارت “innovation” به معنای «نوآوری» نیز می‌توانید لغت نوا را مشاهده کنید و جالب اینجاست که تمام اینها در واقع هدف اصلی عرضه‌ی سری گوشی‌های هواوی نوا را شرح می‌دهند. کمپانی سازنده تلاش کرده است در این خانواده، محصولات کارآمد و جدیدی را عرضه کند تا نسل جوان و پرانرژی که ستاره‌های جامعه‌ هستند، بتوانند از نوآوری‌ها و امکاناتی که در گجت‌های هوشمند سطح بالا یافت می‌شود، برای اجرا کردن خلاقیت‌های خود الهام بگیرند.

  • طول بدنه: ۱۵۳.۹ میلی‌متر (۶.۰۶ اینچ)
    ضخامت: ۶.۹ میلی‌متر (۰.۲۷ اینچ)
    عرض: ۷۴.۹ میلی‌متر (۲.۹۵ اینچ)
  • وزن: ۱۶۹ گرم
  • رنگ‌ها: آبی، مشکی و طلایی
  • جنس بدنه: فلز، پلاستیک و شیشه
  • پورت‌های ورودی: یو اس بی نوع سی و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
  • پردازنده: کایرین ۶۵۹ (هشت هسته‌ای به همراه پردازشگر گرافیکی Mali-T830 MP2)
  • فرکانس پردازنده: ۲.۳ گیگاهرتز
  • حافظه رم: ۴ گیگابایت حافظه‌ رم
  • ظرفیت داخلی: ۶۴ / ۱۲۸ گیگابایت با قابلیت ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت از طریق کارت حافظه جانبی
  • محتویات جعبه: گوشی نوا 2 پلاس، شارژر 9V/2A، کابل یو اس بی تایپ سی، هدفون تو-‌گوشی، قاب محافظ شفاف، سوزن سیم‌کارت، فرم خدمات پس از فروش و دفترچه راهنما
  • امکانات صدا: فناوری صدای سه بعدی HUAWEI Histen، چیپ های فای AKM4376A، تکنولوژی کاهش نویز میکروفون
  • ابعاد نمایشگر: ۵.۵ اینچ
  • تراکم پیکسلی: ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ
  • رزولوشن نمایشگر: ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • نسبت مساحت نمایشگر به بدنه: ۷۲.۳ درصد
  • دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل با f2.0
  • دوربین اصلی: ۸+۱۲ مگاپیکسل با f1.8
    فلش ال ای دی و سایز پیکسل 1.25 µm
    قابلیت‌های دوربین: فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص صحنه
    عکاسی با فرمت RAW، حالت عکاسی حرفه‌ای با تنظیمات دستی
    تگ‌گذاری جغرافیایی، فناوری تشخیص چهره و لبخند، پانوراما و HDR
  • باتری: ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعت، لیتیوم-پلیمری با قابلیت شارژ سریع
  • نرم افزار و سیستم عامل: اندروید ۷.۰ نوقا + رابط کاربری اختصاصی EMUI ۵.۱
  • امکانات ارتباطی: ۲ سیم‌کارت همزمان، 4G LTE ،4G TD-LTE، وای فای 802.11 b/g/n، وای فای دایرکت
    *سیم‌کارت دوم فقط برای تماس صوتی و پیام متنی قابل استفاده است و هر دو سیم‌کارت می‌توانند به عنوان سیم‌کارت اصلی یا دوم انتخاب شوند
  • سنسورها: سنسور اثر انگشت، ژیروسکوپ، سنسور تشخیص مجاورت، سنسور قدم شمار، تشخیص نور محیط، قطب‌نما، شتاب‌سنج

طراحی؛ کیفیت ساخت پرچمداران در قالب یک میان رده

بررسی هواوی نوا 2 پلاس - Huawei nova 2 Plus: مشخصات، طراحی، عملکرد فنی و قیمت

بدنه‌ی تمام فلزی، طراحی یک‌پارچه، ضخامتی کمتر از پرچمداران، حذف تمام دکمه‌های فیزیکی و استفاده از متریال مرغوب در ساخت بدنه، ویژگی‌هایی هستند که معمولا عادت نداریم آنها را بر روی یک اسمارت فون میان رده مشاهده کنیم. اما هواوی نوا 2 پلاس از تمام این موارد برخوردار است تا افرادی که علاقه دارند گوشی هوشمندشان علاوه بر کارایی، زیبایی نیز داشته باشد، گزینه‌ی مناسبی برای خرید پیش روی خود ببینند.

پنل فلزی یکپارچه‌ای که سطحی مات دارد، سراسر قسمت پشتی نوا 2 پلاس را پوشانده است و همین پنل با انحنای محدودی، به نمایشگر متصل می‌شود و خبری از فریم جداگانه در میان پنل جلویی و نمایشگر نیست. لبه‌های این گوشی پولیش خورده‌ تا کمی براق‌تر به نظر برسند و تضاد جالبی با پنل مات پشتی ایجاد کنند؛ این پنل فلزی تحت فناوری سند بلاست به عمل آمده است که باعث می‌شود جذب اثر انگشت آن کمتر از پنل‌های شیشه‌ای رقبا باشد. اولین بار که نوا 2 پلاس را در دستان خود می‌گیرید، وزن ۱۶۹ گرمی و فلز مرغوب آن که از منیزیم و آلومینیوم تشکیل شده، دو نشانه‌ای هستند که حس در دست داشتن یک گجت لوکس را در ذهنتان تداعی می‌کنند.

سنسور اثر انگشت دایره‌ای بر روی پنل پشتی قرار گرفته و با فرورفتگی ۰.۱ میلی‌متری که در ساخت آن در نظر گرفته شده، تشخیص آن آسان است. در کنار آن، دوربین‌های دوگانه با لنزهایی بیرون زده‌ جای گرفته‌اند که البته این بیرون‌زدگی اگر وسواس زیادی نداشته باشید، به حدی نیست که هارمونی سطح یک‌دست گوشی را از بین ببرد. سرعت این سنسور بسیار بالاست و از پرچمدارانی نظیر آیفون ۷ اپل نیز دقیق‌تر عمل می‌کند؛ همچنین ویژگی‌ جذاب این سنسور این است که می‌توانید از آن برای پیمایش رابط کاربری و گرفتن عکس سلفی نیز بهره ببرید.

تماشا در یوتیوب | دانلود با کیفیت 720p

 

در پنل جلویی و در پایین نمایشگر، تنها شاهد لوگوی هواوی خواهید بود و خبری از دکمه‌های فیزیکی نیست. تمام حرکات و ناوبری‌های نوا 2 پلاس از طریق دکمه‌های مجازی انجام می‌شود و کاربران می‌توانند به سلیقه‌ی خودشان و این که چپ دست یا راست دست هستند، ترتیب قرارگیری آنها را تغییر دهند.

دوربین سلفی، بلندگوی تماس و سنسورهای تشخیص مجاورت و نور در بالای نمایشگر، دکمه‌های پاور و تغییر میزان صدا بر روی لبه‌ی سمت راست و درگاه سیم‌کارت (به همراه خشاب کارت حافظه جانبی) نیز بر روی لبه‌ی سمت چپ جای گرفته‌اند؛ جالب است بدانید که چراغ ال ای دی نشانگر نوتیفیکیشن‌ها نیز داخل بلندگوی تماس قرار گرفته و از برخی زوایا دیدن آن سخت خواهد شد.

دکمه‌های پاور و تغییر ولوم صدا تقریبا کمی از وسط بدنه‌ بالاتر هستند و اگر به کار کردن با گوشی‌های بزرگتر از پنج اینچ عادت نداشته باشید، احتمالا نمی‌توانید تنها با یک دست، به آسانی تمام آنها را کنترل کنید؛ سطح دکمه‌ی پاور دارای بافت سه بعدی و متفاوتی است که باعث می‌شود تشخیص آن از دکمه‌‌های ولوم آسان‌تر شود.

پورت یو اس بی تایپ سی (از نوع Reversible)، جک هدفون و حفره‌های اسپیکر نیز آیتم‌هایی هستند که در لبه‌ی پایینی مدل پلاس نوا 2 به چشم می‌خورند و طراحی خلوت آن را تکمیل می‌کنند.

نمایشگر هواوی نوا 2 پلاس (Huawei Nova 2 Plus)

بررسی هواوی نوا 2 پلاس - Huawei nova 2 Plus: مشخصات، طراحی، عملکرد فنی و قیمت

نمایشگر ۵.۵ اینچی این مدل دارای حاشیه‌های بسیار اندکی از طرفین است و البته وجود حاشیه‌های نسبتا زیاد در بالا و پایین، باعث شده است که نسبت مساحت نمایشگر به بدنه همچنان بر روی رقم ۷۲ درصد باقی بماند. شیشه‌ای دو و نیم بعدی بر روی نمایشگر Nova 2 Plus کشیده شده که باعث تسلط دیداری بهتری بر روی آیتم‌های نمایش داده شده بر روی صفحه می‌شود و البته جلوه‌ی جذاب‌تری نیز از نظر ظاهری ایجاد می‌کند.

پنل LTPS IPS هواوی نوا 2 پلاس روشنایی بالایی دارد و رنگ‌های زنده‌ای را به نمایش می‌گذارد. البته رزولوشن فول اچ دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ، تضمین خواهند کرد که همواره شاهد تصاویر شفاف و باکیفیتی باشید. علاوه بر این اعداد و ارقام، در قسمت تنظیمات مربوط به نمایشگر همواره می‌توانید ابعاد آیتم‌های داخل صفحه، اندازه‌ی فونت نوشته‌ها، فعال‌سازی اسکرین سیور، شدت روشنایی تصویر پس زمینه (در حالت قفل و هوم اسکرین)، دمای رنگ صفحه، چرخش خودکار و مدت زمان به خواب رفتن نمایشگر را کنترل کنید و البته قابلیت Eye Comfort را برای حذف ۵۰ درصد نور آبی صفحه فعال نمایید تا بتوانید در محیط‌های تاریک و کم‌نور، بدون این‌که آسیبی به چشمانتان وارد شود، از قابلیت‌های گوشی خود استفاده کنید.

البته قطعا با حذف دکمه‌های فیزیکی، بزرگترین تغییر در هواوی نوا 2 پلاس این است که دکمه‌های مجازی به شکل نواری در انتهای تاچ اسکرین قرار گرفته‌اند. با توجه به این که هنگام انجام بازی‌ها و برخی از اپلیکیشن‌های تمام صفحه، این دکمه‌ها به طور اتوماتیک ناپدید می‌شوند، شما می‌توانید از مساحت بیشتری برای تماشای محتوای مورد نظر خود لذت ببرید.

دوربین دوگانه؛ بزرگ‌نمایی اپتیکال و حالت پرتره

بررسی هواوی نوا 2 پلاس - Huawei nova 2 Plus: مشخصات، طراحی، عملکرد فنی و قیمت

در شرایطی که حتی تعدادی از برترین پرچمداران اندرویدی بازار از دوربین دوگانه برخوردار نیستند، هواوی تصمیم گرفته است که برای مدل پلاس نسل جدید خانواده‌ی نوا، دوربینی دوگانه در نظر بگیرد. دوربین هواوی نوا 2 پلاس از دو سنسور ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی برخوردار است که همین موضوع سبب می‌شود قابلیت‌های متنوعی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

سنسور ۱۲ مگاپیکسلی این دوربین از یک لنز واید ۲۷ میلی‌متری با گستره‌ی پوشش ۷۶.۳ درجه‌ای برخوردار است و برای تصویربرداری در حالت استاندارد از آن استفاده می‌شود. این سنسور از پیکسل‌های ۱.۲۵µm و اف استاپ ۱.۸ بهره می‌برد که به لطف این حد از گشودگی دریچه‌ی دیافراگم، قادر است سطح نوردهی را کاملا ارتقا دهد تا در مواقعی که نور محیطی به میزان کافی وجود ندارد، کیفیت تصاویر ثبت شده افزایش یابد. اما بخش دوم دوربین دوگانه هواوی نوا 2 پلاس از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنز ۵۲ میلی‌متری و سطح پوشش ۴۴.۵ درجه‌ای تشکیل شده است. این سنسور تله فوتو که تصاویر را با پیکسل‌های ۱.۱۲µm ثبت می‌کند، وظیفه‌ی فراهم کردن قابلیت‌های هیجان‌انگیز دوربین را بر عهده دارد و هنگام ثبت تصاویر پرتره با افکت بوکه، استفاده از زوم اپتیکال و قابلیت تغییر فوکوس بعد از عکاسی، به کار شما خواهد آمد.

دوربین‌‌‌های موبایل به سبب اینکه از فاصله‌ی کانونی ثابتی برخوردار هستند، هنگام زوم کردن، این کار را به شکل دیجیتالی انجام می‌دهند و در واقع از طریق جلوه‌های نرم افزاری، عملیات بزرگنمایی را شبیه‌سازی می‌کنند که باعث می‌شود افت فاحشی در کیفیت تصاویر ثبت شده به وجود بیاید. اما دوربین نوا 2 پلاس به سبب برخورداری از دو لنز جداگانه، می‌تواند زوم اپتیکال تا دو مرحله را در اختیار کاربران قرار دهد. در این حالت و به کمک ثبت تصویر متفاوتی توسط لنز تله فوتو و ترکیب آن با عکس دارای فاصله‌ی کانونی معمولی، تصویری که در نهایت ذخیره می‌شود، هیچ‌گونه افت کیفیتی را در خود نخواهد داشت.

بررسی هواوی نوا 2 پلاس - Huawei nova 2 Plus: مشخصات، طراحی، عملکرد فنی و قیمت

از مهمترین مزیت‌های دوگانه بودن این دوربین، حالت عکاسی مخصوص چهره است. هنگامی که حالت پرتره را از بالای صفحه فعال می‌کنید، دوربین با تشخیص چهره‌ی فرد، آن را به صورت سه بعدی پردازش می‌کند و از طریق الگوریتم‌های مخصوص، مناسب‌ترین تنظیمات برای ثبت آن چهره به زیبا‌ترین و طبیعی‌ترین شکل را فعال می‌کند.

در این حالت سوژه به شکل برجسته‌تری دیده می‌شود و با مات شدن پس زمینه، حالتی مشابه افکت بوکه در عکس نهایی ایجاد می‌شود. چیپست کایرین ۶۵۹ که توسط کمپانی زیر‌مجموعه‌ی هواوی توسعه یافته است، به لطف برخورداری از هشت هسته‌ی پردازشی، کمک شایانی به بهبود جزئیات تصویر می‌کند و قطعا کاربرانی که عکس‌های زیادی از دوستان و اعضای خانواده‌ی خود می‌گیرند، بسیار از آن لذت خواهند برد.

در ضمن به لطف قابلیت تغییر فوکوس تصاویر پرتره در دوربین هواوی نوا 2 پلاس، می‌توانید از سوژه‌ی مورد نظر خود عکس بگیرید و بعدا با مراجعه به گالری و لمس آیکون دیافراگم، فوکوس را در هر قسمتی که می‌خواهید، فعال کنید تا آن قسمت شفاف شود و بخش‌های دیگر تصویر حالتی مات به خود بگیرند؛ علاوه بر تغییر فوکوس، می‌توانید میزان گشودگی دیافراگم را نیز تغییر دهید تا میزان مات بودن پس زمینه تغییر کند.

هنگامی که وارد منوی تنظیمات دوربین می‌شوید، قادرید رزولوشن تصاویر (به همراه نسبت تصویر)، تگ‌گذاری جغرافیایی، صدای شاتر، تایمر دوربین، عملکرد دکمه‌های ولوم، وایت بالانس (تعادل رنگ سفید در تصویر)، ایزو (میزان حساسیت به نور)، فعال کردن حالت عکاسی با فرمت RAW و تغییراتی نظیر میزان رنگ‌دهی، کنتراست و روشنایی تصویر را کنترل کنید؛ البته برخی از این تنظیمات تنها در حالتی که عکاسی حرفه‌ای (Pro) را فعال کرده باشید، قابل ویرایش هستند و در این حالت می‌توانید تمام تنظیمات اصلی دوربین از جمله سرعت شاتر، میزان گشودگی دیافراگم و میزان حساسیت به نور (ایزو) را تغییر دهید.

برای زیباتر کردن تصاویر نیز از طریق بخش ادیت می‌توانید آنها را ویرایش کنید و از طریق گزینه‌هایی نظیر برش عکس، اعمال فیلترهای رنگی و نوری، چرخاندن تصویر، محو کردن (Blur)، افزودن واترمارک، نقاشی و طراحی کردن بر روی عکس، افزودن بافت‌های موزاییکی، رنگی کردن و یا حذف رنگ قسمت خاصی از تصویر، تغییر کنتراست، رنگ‌دهی، اصلاح سایه‌ها، شدت سایه‌روشن‌ها، شفافیت و روشنایی، تصویر نهایی را به سلیقه‌ی خود نزدیک‌تر کنید.

قطعا مشاهده‌ی نمونه‌ تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوشی جدید هواوی دید دقیق‌تری نسبت به قابلیت‌های آن به شما می‌دهد:

دوربین سلفی؛ ستاره‌ی ۲۰ مگاپیکسلی هواوی!

بررسی هواوی نوا 2 پلاس - Huawei nova 2 Plus: مشخصات، طراحی، عملکرد فنی و قیمت

هواوی نوا 2 پلاس از دوربین سلفی ویژه‌ای برخوردار است که سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی دارد. این سنسور، تصاویر را با رزولوشن ۵۱۲۰ در ۳۸۴۰ پیکسل ثبت می‌کند و خب این رقم برای یک گوشی موبایل، پیشرفت عجیب و غریبی محسوب می‌شود؛ رزولوشون هنگام فیلم‌برداری به ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل می‌رسد تا بتوانید کلیپ‌هایی فول اچ دی از سوژه‌های اطراف خود ضبط کنید.

با برخورداری از اف استاپ ۲.۰، کمپانی سازنده این اطمینان را به کاربران می‌دهد که دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی نوا 2 پلاس قادر به ثبت بهترین پرتره‌ها حتی در شرایط نوری نامناسب است. حالت مخصوص عکاسی پرتره یکی از ویژگی‌های مهم این دوربین قدرتمند است که در زندگی روزمره‌ شما می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. در این حالت پس زمینه محو می‌شود و با تمرکز ویژه بر روی چهره، می‌توانید پرتره‌های باکیفیتی بگیرید که حتی در رزومه‌‌ی شغلی شما نیز خواهند درخشید؛ الگوریتم‌های هوشمند در این بخش فعال هستند و با آنالیز شرایط نوری محیط، زوایای چهره و توناژ رنگی پوست شخص در فضای سه بعدی، به طور کاملا خودکار بهترین تنظیمات برای ثبت تصویری واقعی و زیباتر از چهره‌ی شما را انتخاب می‌کنند.

حالت زیبا‌سازی خودکار (Beautification Mode) نیز با برخورداری از ۱۰ سطح، به شکل هوشمند تمام زوائد پوستی، جای جوش و زخم، چین و چروک‌ها و ناهم‌گونی‌های چهره را به طور خودکار از بین می‌برد و با افزایش شفافیت پوست و روشن کردن چشم‌ها، کاری می‌کند تا زیبایی شما در عکس‌های سلفی‌تان بهتر نمایان شود.

اگر بخواهید با نوا 2 پلاس در محیط‌های تاریک سلفی بگیرید، فلش ال سی دی به کار می‌افتد و با افزایش و تنظیم نور نمایشگر بر روی ۱۱ دمای رنگی متفاوت -بسته به رنگ پوست شما و نور محیط- نقش یک فلش مجازی را ایفا می‌کند. عکاسی خودکار هنگام لبخند زدن و یا تکان دادن دست مقابل دوربین، نیز قابلیت‌های جالبی هستند که حتی زمانی که دست‌تان روغنی و یا فشردن دکمه برایتان سخت است، نمی‌گذارند فرصت سلفی انداختن را از دست بدهید!

بررسی هواوی نوا 2 پلاس - Huawei nova 2 Plus: مشخصات، طراحی، عملکرد فنی و قیمت

علاوه بر طراحی مدرن و خلوت نرم افزار دوربین در رابط کاربری EMUI 5.1، امکانات متنوعی نظیر قابلیت تغییر سایز چشم‌ها، سفید کردن دندان‌ها، روشن و شفاف کردن پوست، تغییر چاقی و لاغری صورت و تغییر رنگ و کنتراست چهره نیز در اختیار کاربران خواهد بود؛ اینها را بگذارید در کنار امکان اضافه کردن واترمارک، نقاشی و طراحی، افزودن بافت‌های سرامیکی و اعمال فیلترهای رنگی حرفه‌ای تا متوجه شوید که چه مجموعه‌ی کاملی برای ویرایش عکس‌های شما فراهم شده است.

در مجموع نوا 2 پلاس یکی از بی‌نقص‌ترین تجربه‌های تصویربرداری سلفی با موبایل را ارائه می‌دهد و حالا بهتر است که تعدادی از سلفی‌های ثبت شده با دوربین آن را با هم مرور کنیم:

باتری؛ شارژ سریع برای زندگی‌های پرشتاب

باتری ‌هواوی نوا 2 پلاس از نوع لیتیوم – پلیمری است که یکی از بزرگترین مزایای آن نسبت به باتری‌های لیتیوم – یونی، امنیت بیشتر و مقاومت بالاتر در برابر آتش‌سوزی و حوادث ناشی از بالا رفتن حرارت است. علاوه بر برخورداری از شارژ سریع، این باتری ظرفیتی معادل ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعت دارد که با توجه به فناوری بهینه‌سازی مصرف در پردازنده و نمایشگر ۵.۵ اینچی فول اچ دی این گوشی، می‌تواند تا چندین ساعت‌ نیازهای کاربران را برطرف کند و اگر کاربری متوسطی داشته باشید، تنها یک بار شارژ کردن در هر روز برایتان کفایت خواهد کرد.

شارژر پرسرعت نوا 2 پلاس با شدت جریان ۲ آمپر، اختلاف پتانسیل ۹ ولت و توان ۱۸ وات، می‌تواند در عرض ۱۰۵ دقیقه، باتری را به طور کامل شارژ کند و البته با صرف ۳۰ دقیقه زمان، می‌توانید ظرفیت آن را از صفر به ۴۰ درصد برسانید. به گفته‌ی سازنده اگر شما گوشی خود را به مدت ۱۰ دقیقه به شارژر متصل کنید، انرژی لازم برای ۱.۶۷ ساعت پخش مداوم ویدیو و ۸.۵ ساعت پخش مداوم موسیقی در باتری ذخیره خواهد شد.

البته اگر این‌ها کافی نیست و شما به انرژی بیشتری برای روشن نگه داشتن دیوایس خود نیاز دارید، کمپانی هواوی ورژن ۵.۰ قابلیت Smart Power Saving را در این گوشی فراهم کرده است که در کنار بهینه‌سازی‌های نرم افزاری و ۴۰ فناوری بهینه‌سازی مصرف باتری دیگر نظیر کاهش رزولوشن نمایشگر به صورت داینامیک از فول اچ دی به اچ دی، بهره‌وری انرژی را تا ۷ درصد بالا می‌برد و این به معنای ۲ تا ۳ ساعت افزایش کارکرد باتری خواهد بود.

بنچمارک و عملکرد سخت افزاری

بررسی هواوی نوا 2 پلاس - Huawei nova 2 Plus: مشخصات، طراحی، عملکرد فنی و قیمت

هواوی در نسل جدید محصولات نوا به سراغ پردازنده‌‌های کایرین اختصاصی خود رفته است تا این سازنده نیز مشابه دیگر رقبا، پردازش مرکزی نوا 2 پلاس را به چیپست‌های اختصاصی خود بسپارد. کایرین ۶۵۹ دارای هشت هسته‌‌ی پردازشی است که چهار هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس ۲.۳۶ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتزی به ترتیب، مسئولیت «پردازش‌های سنگین» و «پردازش‌های روزمره برای حفظ بیشتر شارژ باتری» را بر عهده دارند. کلاک فرکانس ۲.۳ گیگاهرتزی باعث برتری قابل توجه نوا 2 پلاس نسبت به گوشی‌هایی نظیر سری A سامسونگ می‌شود که از چیپست‌های ۱.۹ گیگاهرتزی برخوردارند. ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار پردازشگر گرافیکی Mali-T830 MP2 نیز تمام انتظاراتی که از اجرای سریع بازی‌ها و برنامه‌ها در یک گوشی میان رده انتظار داشته باشید را برآورده خواهند کرد.

پردازنده‌ی کایرین ۶۵۹ با معماری ۶۴ بیتی و تحت فرآیند ساخت ۱۶ نانومتری تولید شده است که به سبب آن، از ۶۰ درصد توان پردازشی بالاتر، ۱۰۰ درصد توان گرافیکی بالاتر و ۷۰ درصد بهره‌وری بالاتری نسبت به سری کایرین ۶۲۰ که در محصولات قبلی هواوی به‌ کار رفته بود، برخوردار است.

به‌کار‌گیری سیستم عامل جدید گوگل و البته جدیدترین ورژن رابط کاربری EMUI که برای افزایش سرعت، تغییرات زیادی بر روی آن انجام گرفته است، در کنار این چیپست هشت هسته‌ای باعث می‌شود که تقریبا هیچ کندی و لگی را هنگام اجرای نرم افزارهای مختلف مشاهده نکنید. شما با خیال راحت می‌توانید بازی‌هایی نظیر آسفالت 8 و مورتال کمبت ایکس را بر روی هواوی نوا 2 پلاس نصب و اجرا نمایید؛ البته در مواقعی که صفحه شلوغ می‌شود، ممکن است افت فریم‌های موقتی را مشاهده کنید که البته برای اسمارت فونی در این رده، کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

در نهایت برای این‌که دید بهتری نسبت به عملکرد فنی این اسمارت فون به دست بیاورید، می‌توانید نتایج تست‌های بنچمارک‌ گرافیکی و پردازشی آن را در مقایسه با سه گوشی گلکسی A3 مدل 2017 از سامسونگ، اکسپریا ایکس ای اولترا از سونی و البته نوکیا ۶ از اچ ام دی گلوبال مشاهده کنید تا وضعیت امتیازات آن در برابر این رقبا را متوجه شوید:

صدا و موسیقی؛ از پخش سه بعدی لذت ببرید

بررسی هواوی نوا 2 پلاس - Huawei nova 2 Plus: مشخصات، طراحی، عملکرد فنی و قیمت

نوا 2 پلاس اسمارت فون مخصوص جوانان فعال و پر از شور و نشاطی است که گوش دادن به موسیقی با کیفیت بالا، یکی از ویژگی‌های مشترک همه‌ی آنهاست. الگوریتم انحصاری هواوی هیسن (HUAWEI Histen) که توسط هواوی در ساخت این گوشی به کار گرفته شده است، قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که پردازش صدا و پخش آن در فضایی سه بعدی، از جذاب‌ترین آنها به شمار می‌روند.

زمانی که هدفون خود را به گوشی نوا 2 پلاس متصل می‌کنید و پخش موسیقی آغاز می‌شود، با لمس آیکون مخصوص صدای سه بعدی می‌توانید وارد صفحه‌ی تنظیمات مربوط به این قابلیت شوید و آن را فعال کنید. در این صفحه شما قادر خواهید بود فضایی که موسیقی در آن پخش می‌شود را انتخاب کرده و از میان سه گزینه‌ی «نزدیک»، «جلو» و «واید»، یکی را انتخاب کنید. زمانی که حالت واید را انتخاب می‌کنید، صدا از فضایی دورتر از گوش‌هایتان پخش می‌شود و همان صدای فراگیری که هنگام حضور در سالن کنسرت تجربه می‌کنید را شبیه‌سازی می‌کند.

گوش کردن به موسیقی در این حالت مخصوصا اگر تا به حال آن را تجربه نکرده باشید، حس بسیار جالبی است و علاوه بر این که گوش‌هایتان دیرتر خسته می‌شوند، لذت بیشتری نیز از موسیقی‌های مورد علاقه‌تان خواهید برد. در این صفحه همچنین می‌توانید نوع هدفون خود را انتخاب کنید تا بسته به اینکه از هدفون تو-گوشی، رو-گوشی و یا ایرباد استفاده می‌کنید، پردازش صدای سه بعدی برایتان بهینه شود و تجربه‌ی دقیق‌تری داشته باشید.

بررسی هواوی نوا 2 پلاس - Huawei nova 2 Plus: مشخصات، طراحی، عملکرد فنی و قیمت

شرکت سازنده برای ارتقای امکانات صوتی نوا 2 پلاس، به سراغ یکی از برترین متخصصان این حوزه رفته است و پروفسور رینر میلارد (Rainer Maillard) که در سال ۱۹۹۴ جایزه‌ی گرمی بهترین مهندسی صدا برای یک آلبوم کلاسیک را کسب کرده، مسئولیت تنظیم افکت‌های صوتی اصلی این گوشی را بر عهده داشته است. هواوی همچنین از چیپ های-فای سری AK4376A برای مدل پلاس نوا 2 استفاده کرده‌ که یک ویژگی فوق‌العاده در دنیای گوشی‌ های میان رده به حساب می‌آید و حذف هارمونی‌ها، اعوجاج، نویزها و دیگر موارد زائد فرکانس صوتی، نتیجه‌ی این تصمیم درست است. این تراشه که به صورت سفارشی توسط کمپانی AKM تولید شده است، از یک مبدل دیجیتال به آنالوگ ۳۲ بیتی با بازدهی بسیار بالا بهره می‌برد و حداکثر فرکانس نمونه‌برداری ۳۸۴ کیلوهرتز، از مشخصات اصلی آن محسوب می‌شود.

چیپ‌ های-فای (مخفف عبارت High Fidelity) صدای خروجی را به واقعی‌ترین حالت ممکن نزدیک می‌کند و در اسمارت فون جدید هواوی نیز این تراشه، افزایش سطح شفافیت، واقعی بودن و به اصطلاح حجم‌دار کردن صدا را بر عهده خواهد داشت. برخلاف برخی از رقبا، خوشبختانه نوا 2 پلاس همچنان از جک ۳.۵ میلی‌متر برخوردار است و آمپلی فایر هدفون در کنار نسبت سیگنال به نویز ۱۱۵ دسی‌بل نیز آن را تکمیل می‌کنند.

فناوری وایرلس aptX نیز از دیگر امکانات صوتی گوشی هواوی است که انتقال صدا از طریق بلوتوث را با کیفیت بالاتر و تاخیر کم‌تر به انجام می‌رساند. این به معنای آن است که هنگام تماشای فیلم و انجام بازی، کمترین ناهماهنگی بین صدا و تصویر را مشاهده خواهید کرد و قطعا هیچ‌کس دوست ندارد چند دقیقه بعد از اینکه نیروی دشمن را در مدرن کامبت ۵ از بین برده، صدای تیر خوردن او را بشنود!

سیستم عامل و رابط کاربری

بررسی هواوی نوا 2 پلاس - Huawei nova 2 Plus: مشخصات، طراحی، عملکرد فنی و قیمت

یکی از مهمترین مشکلات همیشگی اغلب گوشی های اندرویدی این بوده است که در مقایسه با آی او اس، آنها از رابط کاربری شلوغی برخوردار بوده‌ و بعد از گذشت مدتی، سرعت اجرای بخش‌های مختلف این رابط‌ کاربری پایین می‌آمده‌ است. اما با معرفی نسخه‌های جدید اندروید، این مشکل برطرف شده و رابط‌های کاربری مبتنی بر اندروید از نظر طراحی به قدری پیشرفت کرده‌اند که حتی حالا در بسیاری از قسمت‌ها، از زیبایی بیشتری نسبت به پلتفرم موبایل اپل برخوردار هستند.

کمپانی هواوی مدت‌هاست که رابط کاربری اختصاصی EMUI را معرفی کرده و بعد از چندین نسخه‌، حالا ورژن 5.1 EMUI در قالب رابط کاربری هواوی نوا 2 پلاس ، به بلوغ طراحی و اجرا رسیده است. تقریبا هیچ مورد زائدی در محیط نرم افزاری این گوشی دیده نمی‌شود و قابلیت‌های جذابی نظیر اپ دراور (پیمایش صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها به شکل عمودی)، حالت مخصوص کار در شب (Eye Comfort)، کلید‌های مجازی قابل سفارشی‌سازی، امکان باز کردن مرکز اعلانات و عکس گرفتن با لمس سنسور اثر انگشت، انتقال وایرلس و آسان اطلاعات به یک گوشی آی او اس یا اندرویدی دیگر (Phone Clone)، به‌اشتراک‌گذاری پرسرعت اطلاعات بین گوشی‌های هواوی (Huawei Share)، امکان ضبط ویدیو و ثبت اسکرین شات با دو بار ضربه زدن بر روی صفحه (Smart Screenshot)، مواردی هستند که در تلفیق با سیستم عامل اندروید 7 نوقا، که به صورت پیش‌فرض بر روی این گوشی نصب شده است، کارایی آن را از رقبای هم‌رده فراتر می‌برند.

دانلود با کیفیت ۷۲۰p | دانلود با کیفیت ۳۶۰p | تماشا در یوتیوب

 

بخش نوتیفکیشن‌ها، لاک اسکرین و منوی داخل اپلیکیشن‌های پیش‌فرض همگی دست‌خوش تغییراتی شده‌اند که آنها را به ریشه‌های اندروید خام گوگل نزدیک‌تر کرده است. به غیر از آیکون‌هایی که طراحی سه بعدی دارند، باقی محیط رابط کاربری دارای طراحی خلوتی است و اپلیکیشن‌های گوگل نیز درون یک فولدر مخصوص جمع‌آوری شده‌اند.

میان‌بر دوربین علاوه بر چند ابزار دیگر نظیر چراغ قوه، ماشین حساب، اسکنر کد QR و تایمر درصفحه‌ی لاک اسکرین قرار گرفته‌اند. در قسمت نوتیفیکیشن سنتر علاوه بر ابزارهای پیشفرض، می‌توانید خودتان دست به کار شوید و به آسانی یک کشیدن و رها کردن، آیتم‌های جدیدی را به این بخش اضافه کنید. قابلیت جست‌جوی فایل‌های داخل گوشی نیز از هر صفحه‌ای که باشید، با سوایپ کردن به سمت پایین و باز کردن کادر جست‌جوی هوشمند امکان‌پذیر است و می‌توانید از این طریق، اپ‌ها، مخاطبان، پیام‌های متنی، فایل‌ها و ایمیل‌ها را به سرعت پیدا کنید.

در مجموع می‌توان گفت که سرعت اجرای قابلیت‌های نرم افزاری نوا 2 پلاس در حد قابل قبولی قرار دارد و با در نظر گرفتن پشتیبانی مناسبی که پردازنده‌ی هشت هسته‌ای و رم ۴ گیگابایتی از نرم افزار آن انجام می‌دهند، تجربه‌ی کاربری ایده‌آلی را خواهید داشت. در ضمن امکاناتی نظیر فضای ذخیره‌سازی محرمانه، اسکن لینک‌های داخل پیام‌ها به صورت خودکار و آنتی ویروس فعال برای جست‌جو و حذف فایل‌های مخرب نیز کمک می‌کنند که حفاظت بالاتری از اطلاعات مهم شما انجام شود.

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی مدرن و بدنه‌ی بسیار مرغوب
  • ضخامت کم بدنه
  • اسکنر اثر انگشت فوق سریع
  • دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی
  • پخش موسیقی سه بعدی
  • دوربین دوگانه با بزرگ‌نمایی اپتیکال
  • دکمه‌های مجازی قابل سفارشی‌سازی
  • قیمت مناسب و ارزش خرید بالا
  • امکان ثبت تصاویر با فرمت RAW

معایب

  • عدم برخورداری دوربین اصلی از OIS
  • عدم برخورداری از پوشش محافظ نمایشگر
  • عدم مقاومت در برابر نفوذ آب
  • عدم امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 4K

جمع بندی؛ هواوی نوا 2 پلاس را چه کسانی بخرند؟

در نهایت اگر بخواهیم بررسی هواوی نوا 2 پلاس را در دو جمله خلاصه کنیم، می‌توانیم بگوییم که این گوشی ۵.۵ اینچی دارای طراحی مدرن و کیفیت ساخت بسیار بالایی است و در بخش فنی نیز عملکرد مناسبی از خود بر جای می‌گذارد. اگر به دنبال این هستید که گوشی جدیدی خریداری کنید که دارای نمایشگر بزرگی باشد، از متریال مرغوب ساخته شود و از پس تمام نیازهای روزمر‌ه‌‌تان بدون مشکل بربیاید، نوا 2 پلاس گزینه‌ای است که می‌تواند به راحتی در لیست خرید شما جای بگیرد؛ به خصوص اگر بخواهید از قابلیت‌های منحصر‌به‌فردی نظیر صدای سه بعدی، سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و اندروید ۷.۰ نوقا لذت ببرید و در عین حال، لازم نباشد که هزینه‌ی خرید یک گوشی پرچمدار را بپردازید!

loading…!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بنظر منم بیش از حد دارین رو این گوشی مانور میدین

  2. ممنون از برسی خوبتون.گوشی خوبیه مبارک خریداراش?

  3. نمیدونم شما چرا اینقد ازین گوشی تعریف می کنین در حالی که آنچنان برتری خاصی نسبت به نسل اول سری Nova نداره، بجز اینکه فقط تو حافظه و دوربین سلفی رو کاغذ نشون میده پیشرفت کرده، دیگه تو هیچ موردی پیشرفت که نداشته هیچ، عقب گرد هم داشته! استفاده از پردازنده 16 نانومتری در حالی که نسل قبلش از یکی از بهترین پردازنده های میان رده ی snapdragon با لیتوگرافی 14 نانومتری استفاده می کنه و جی پی یو آدرنو 506 که کاملا تو بنچمارک ها از ملی 830 برتری داره. در زمینه دوربین هم دوربین نوا پلاس از OIS و PDAF و فلش دوگانه بهره می بره در حالی که دوربین این گوشی فاقد هرگونه لرزش گیره. تو مقایسه نوا پلاس و نوا 2 پلاس فقط کافیه همین نکته رو ببینیم که نوا پلاس از پردازنده ای استفاده میکنه که قابلیت ضبط 4k رو فراهم میکنه، در حالی که پردازنده ای که برا نسل دوم نوا استفاده شده ضعیف تر شده و حداکثر فول اچ ذی با نرخ 30 فریم بر ثانیه رو پشتیبانی میکنه. این گوشی با بزرگ کردن یک سری عدد مثل حافظه داخلی و … قصد عوام فریبی داره و از نظر نقاط اساسی نسبت به سال گذشته افت کرده. خواهشا دیگه ازین گوشی مطلب نزارین!!!!!