نمایشگر آیفون ایکس اپل

بررسی ابعاد و اندازه نمایشگر آیفون ایکس اپل؛ آیفون 10 چگونه تمام صفحه شد؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی ابعاد و اندازه‌های نمایشگر آیفون ایکس (Apple iPhone X) به عنوان نخستین گوشی تمام صفحه اپل بپردازیم.

آیفون ایکس اپل نام مدل ویژه دهمین سالگرد فروش گوشی‌های غول کوپرتینویی است که همراه با دو گوشی خانواده آیفون 8 رسما معرفی شد. این محصول از یک نمایشگر 5.8 اینچی برخوردار است. همانطور که شما هم در وب‌سایت رسمی اپل می‌توانید مشاهده کنید، جلوی اندازه‌ی نمایشگر آیفون ایکس 5.8 اینچ مربع ذکر شده است، اما این گوشی مربعی شکل نیست و از لبه‌هایی گرد برخوردار است! اما یک نگرانی کوچک وجود دارد، در بالای نمایشگر آیفون ایکس یک تکه برش خورده وجود دارد که سطح قابل استفاده را محدود می‌کند.

نسبت ابعاد نمایشگر سوپر رتینا این گوشی 19.5:9 است که حتی از نمایشگر 18.5:9 سامسونگ و 18:9 ال جی و شیائومی نیز عریض‌تر است، اما بار دیگر باید اشاره کنیم که تکه کوچک جدا شده از آن به معنای آن است که شما نمایشگر کوچکتری را در اختیار خواهید داشت.

نمایشگر آیفون ایکس اپل

نسبت نمایشگر آیفون ایکس به خاطر تکه بالایی آن کوچک‌تر خواهد بود

در حقیقت نادیده گرفتن بخش بالای صفحه،‌ باعث کوچکترش شدن نسبت ابعاد 18.5:9 آن می‌شود. اگر شما تنها مجبور به استفاده از نسبت 16:9 صفحه باشید، با فرمت‌های سنتی عریض که ویدیوهای تلویزیونی و یوتیوب از آن بهره می‌برند، یک نمایشگر 4.96 اینچی برای استفاده شما باقی خواهد ماند. بنابراین، نمایشگر آیفون ایکس به شما فضای در حدود 10 درصد کمتر از نمایشگر آیفون 8 را برای تماشای ویدیو خواهد داد. اما شما برای اپلیکیشن‌ها، وبگردی و ارسال پیام‌های متنی (به خصوص اگر از صفحه کلید عمودی استفاده کنید) فضای کافی و خوبی را در اختیار خواهید داشت.

نمایشگر آیفون ایکس اپل

بنابراین باید تصور کنید که آیفون ایکس حاوی یک نمایشگر 18.5:9 و یک نمایشگر ثانویه در قسمت بالای آن است. آنگاه قطر نمایشگر به 5.56 اینچ خواهد رسید. این نمایشگر کوچکتر از صفحه 5.8 اینچی گلکسی اس 8 به عنوان یک گوشی قد بلندتر اما کمی باریک‌تر است. چنین چیزی به خاطر اطراف منحنی‌وار گلکسی اس 8 است که برخی از قسمت‌های قاب را از بین می‌برد و باعث کاهش ضخامت دیوایس شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*