نوار نوتیفیکیشن

امکان باز کردن نوار نوتیفیکیشن پرچمداران سامسونگ از هرجای صفحه فراهم شد

در جدیدترین رابط کاربری سامسونگ برای پرچمداران خود، گلکسی اس 8 و نوت 8، تغییر مهم و کاربردی در زمینه نحوه باز کردن نوار نوتیفیکیشن اعمال شده است.

نوار نوتیفیکیشن (Notification Bar) یکی از مهمترین بخش‌های دو سیستم‌ عامل محبوب موبایل، اندروید و iOS، به شمار می‌رود و کاربران در طول روز بارها آن را باز کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند. در گذشته گوشی‌های موبایل در ابعاد کوچکتری طراحی و روانه بازار می‌شدند و پایین کشیدن نوار نوتیفیکیشن از قسمت بالایی صفحه نمایش کار آنچنان دشواری نبود. اما با گذر زمان ابعاد صفحه پرچمداران بزرگ بیشتر شده‌اند و حالا کمتر کاربری می‌تواند با پرچمداران شرکتی همچون سامسونگ با یک دست کار کند.

مدت‌ها بود که فقدان یک قابلیت کلیدی در محصولات سامی حس می‌شود: امکان نمایش نوار نوتیفیکیشن از هرجای صفحه نمایش. قابلیتی که کاربران سیستم‌ عامل iOS به خوبی با آن آشنا هستند. اما حالا با رابط کاربری جدید سامسونگ برای گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8)، اس 8 پلاس (+Samsung Galaxy S8) و گلکسی نوت 8 (Samsung Galaxy Note 8) همه چیز عوض شده است. در تصویر متحرک زیر می‌توانید نحوه کاربرد این قابلیت جدید را مشاهده کنید:

نوار نوتیفیکیشن

حالا کاربران پرچمداران نسل هشتم چگونه می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند:

1- اگر هنوز آپدیت جدید برایتان ارسال نشده، آن را به صورت دستی دانلود کرده و پس از فعال کردن گزینه Unknown Sources در بخش تنظیمات نصب کنید.

2- به بخش Settings>Display>Home screen رفته و گزینه Quick-open notification panel را فعال کنید.

3- به بخش هوم اسکرین رفته و از هرجایی که دستتان می‌رسد اسلایدی به سمت پایین بکشید تا نوار نوتیفیکیشن نمایان شود. اسلاید دوم منوی کامل یا همان لایه دوم را باز خواهد کرد.

4- با اسلاید به سمت بالا نوار مربوطه مخفی خواهد شد.

به همین سادگی می‌توان از قابلیت مذکور استفاده کرد. قرار گرفتن این قابلیت را می‌توان به کاربرانی که مدت‌ها بود پیشنهادش را به توسعه‌دهندگان سامی می‌دادند مدیون باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه