ولوو ایکس سی 40

ولوو ایکس سی 40 معرفی شد؛ کوچکترین کراس اوور سوئدی‌ها در مهد فراری

ولوو ایکس سی 40 (Volvo XC40)، خودرو شاسی بلند جمع و جور سوئدی رسما معرفی شد. ولوو XC40 ایمن‌ترین خودرو در کلاس خود است و در ادامه می‌توانید بیشتر با آن آشنا شوید.

شرکت خودروسازی سوئدی ولوو سرانجام از کوچک‌ترین کراس اوور خود، یعنی ولوو ایکس سی 40 در میلان ایتالیا پرده برداری کرد. با توجه به تصاویری که پیش‌تر منتشر شده بودند، این خودرو از شباهت زیادی با مدل مفهومی 40.1 برخوردار است و همزمان بسیاری از ویژگی‌های دو مدل بزرگ‌تر ایکس سی 60 و ایکس سی 90 را نیز در خود جای داده است.

طراحی چشم نواز ولوو ایکس سی 40

پیشرفت همراه با حفظ اصالت

ولوو ایکس سی 40

از مهم‌ترین ویژگی‌های این شاسی بلند جمع و جور می‌توان به دی لایت‌های معروف به چکش تور، جلو پنجره بسیار زیبا، رینگ‌های 17 اینچی بزرگ و ترکیب رنگ مناسب بین بدنه و سقف اشاره کرد. بی‌تردید سبک طراحی که ولوو آن را برای تولید این خودرو همراهی کرده است، می‌تواند سطح گسترده‌ای از خریداران جوان را تحت پوشش قرار دهد و از ولوو ایکس سی 40 محصولی کاملا مناسب قشر فعال بسازد.

کابین

ولوو ایکس سی 40

وقتی وارد کابین زیبای ولوو ایکس سی 40 می‌شویم چشممان به طراحی جدید و بسیار مناسبی می‌افتد که می‌تواند با یک نگاه شما را جذب خودش کند. درست در وسط داشبورد جلویی یک نمایشگر 9 اینچی برای سیستم چند رسانه‌ای خودرو تعبیه شده است. یک نمایشگر 12.3 اینچی TFT نیز جهت استفاده برای صفحه آمپر پشت فرمان خودرو دیده می‌شود که شاهد حضور آن در کراس اوورهای بزرگ‌تر شرکت ولوو نظیر XC60‌ و XC90 نیز بودیم. به ادعای خودروساز سوئدی، آن‌ها از تفکر نو و تازه‌ای برای طراحی فضاهای موجود در کراس اوور کامپکت خود استفاده کرده‌اند. این فضاها شامل زیر صندلی‌ها، روی در‌ها، کیسه‌ای کوچک در داخل داشبورد و حتی تعبیه یک سطل زباله در قسمت تونلی کنسول مرکزی خودرو می‌شود. ولوو همچنین در کنسول وسطی جایگاهی مخصوص قرارگیری گوشی‌های هوشمند تعبیه کرده است که می‌تواند ارائه کننده شارژ القایی باشد و حتی با پشتیبانی از اندروید اتو و کار پلی اپل، سیستم سرگرمی خودرو را نیز جذاب‌تر از قبل سازد.

تجهیزات

در سمتی دیگر، ولوو XC40 ارائه کننده طیف گسترده‌ای از امکانات امنیتی و کمکی راننده است که می‌توان آن‌ها را شکل جدیدی از امکانات حاضر در دو مدل کراس اوور بزرگ‌تر ولوو، اما با رویکردی متفاوت جهت استفاده در داخل شهر دانست. یکی از مهم‌ترین این سیستم‌ها، “Pro Pilot Assist”‌ نام دارد که به نوعی رانندگی نیمه خودکار را به همراه دارد. سیستم پرو پایلوت اسیست تا حداکثر سرعت 120 کیلومتر بر ساعت عمل خواهد کرد و به صورت خودکار می‌تواند کنترل فرمان، شتاب گیری و ترمز گیری اتومبیل را در اختیار خود بگیرد. از دیگر سیستم‌های ایمنی خودرو جدید ولوو می‌توان به سیستم ایمنی شهری، حفاظت جاده‌ای، ترمز خودکار برای هشدار ترافیک، ترمز اضطراری همراه با تشخیص اتومبیل‌ها – دوچرخه‌ها و عابرین پیاده و همچنین یک دوربین 360 درجه‌ای برای دید کامل در اطراف خودرو اشاره کرد. تمامی این قابلیت‌ها، ولوو ایکس سی 40 را به ایمن‌ترین و مجهز‌ترین خودرو شاسی بلند جمع و جور گران قیمت بازار تبدیل کرده‌اند.

اگر ظاهر خودرو شما را به این فکر می‌اندازد که پلتفرم قدیمی ولوو بار دیگر با این خودرو تکرار شده است، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. خوشبختانه خودروساز سوئدی از پلتفرم جدیدی به نام CMA در زیر بدنه ی این خودرو استفاده کرده است که حاصل همکاری مشترک ولوو و شرکت مادر آن یعنی جیلی است و می‌توانیم ما آن را در تمامی نسخه‌های خودروی ولوو ایکس سی 40 بیابیم.

پیشرانه‌ها

گفته می‌شود در حال حاضر این اتومبیل با سه پیشرانه متفاوت روانه بازارهای جهانی خواهد شد که دو مدل آن سوخت فسیلی هستند و دیگری یک موتور دیزلی است. پیشرانه نخست T4 نام دارد و به صورت دیفرانسیل جلو همراه با قیمت پایه 33.200 دلار وارد بازار ایالات متحده خواهد شد. دومین مدل بنزینی T5 نام دارد که از نوع Drive-E‌ است، قادر به تولید 255 اسب بخار بوده و همراه سیستم چهارچرخ متحرک با قیمت پایه 35.200 دلار به فروش خواهد رسید. اما سومین مدل که در اصل یک موتور دیزلی به نام D4 است، قادر به تولید 188 اسب بخار خواهد بود.

ولوو ایکس سی 40

گفته می‌شود  اوایل سال 2018 میلادی یک مدل جدید 3 سیلندر بنزینی به نام T3 نیز آماده‌ی عرضه خواهد شد که می‌تواند 156 اسب بخار را تولید کرده و همراه با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک، نیرو‌های تولیدی را به چرخ‌های جلویی منتقل کند. همچنین ولوو در نظر دارد نسخه‌های هیبریدی و الکتریکی کراس اوور جمع و جور خود را نیز در آینده‌ای نه چندان دور به تولید برساند، اما هنوز زمان عرضه آن‌ها مشخص نشده است.

عرضه در دو تیپ

وولو ایکس سی 40 ابتدا در دو تیپ “R-Design”‌ و “Momentum” به عرضه درخواهد آمد و سپس دو تیپ دیگر نیز به مجموعه مدل‌های آن اضافه می‌شود. مدل Momentum‌ به صورت پیشفرض مجهز به امکانات خوبی از جمله کنترل دو منطقه‌ای سیستم تهویه، صفحه آمپر تمام دیجیتالی، چراغ‌های جلویی ال ای دی، سیستم کمک در پارک پشتی، گرمکن صندلی‌های جلو، روکش چرم صندلی‌های جلو و همچنین رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی خواهد بود. تیپ R-Design‌ نیز شامل تریم داخلی چرمی / آلومینیومی، تریم بیرونی مشکی، سراگزوزهای دوقلو و همچنین سیستم تعلیق اسپورت با ارتقاعی کمتر است.

ولوو ایکس سی 40

از جمله رقبای سرسخت ولوو ایکس سی 40 در بازار می‌توان به بی ام و X1، آئودی Q3 و همچنین مرسدس بنز GLA اشاره کرد. چند مدتیست که پذیرش سفارش خرید این خودرو آغاز شده است. تولید این محصول نیز از ماه نوامبر آغاز خواهد شد تا نخستین دستگاه‌های به تولید رسیده در اوایل سال 2018 میلادی به دست مشتریانشان برسند. قیمت این خودرو در اروپا برای مدل T3 حدود 31.350 یورو بوده که تا حداکثر 40 هزار یورو برای مدل‌های فول افزایش پیدا خواهد کرد.

ویدیو معرفی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*