کنترل سنتر آی او اس 11

از کنترل سنتر آی او اس 11 نمی‌توان اتصالات بی‌سیم را خاموش کرد؛ خطر هک در کمین آیفون‌ها ؟

کنترل سنتر آی او اس 11 (iOS 11) مهمترین تغییر آن است. حال به نظر می‌رسد کاربران با سوییچ‌های بلوتوث و وای فای آن به مشکل برخورد کرده‌اند.

مهمترین بخشی که به طور کامل در آی او اس 11 تغییر پیدا کرده کنترل سنتر است. اگرچه پیش از این با ورود به تنظیمات این قسمت تنها دو گزینه وجود داشت، اما اپل اکنون آپشن‌های زیادی در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا دست وی برای سفارشی‌سازی کنترل سنتر آی او اس 11 به طور کامل باز باشد.

کنترل سنتر آی او اس 11

iOS 11 – iOS 10

خاموش نشدن اتصال در کنترل سنتر آی او اس 11 احتمال هک شدن را زیاد می‌کند

حال کارشناسان امنیتی درباره وجود یک مشکل در مرکز کنترل آی او اس 11 هشدار می‌دهند. وقتی کاربران در سیستم عامل موبایل جدید اپل بر روی سوییچ‌های مربوط به بلوتوث و یا وای فای در مرکز کنترل آن ضربه می‌زنند، به جای خاموش شدن کامل آن‌ها، تنها اتصالشان با سایر دستگاه‌ها قطع می‌شود. اما وای فای و بلوتوث خاموش نشده و در یک وضعیت آماده به کار با مصرف انرژی بسیار پایین، در پس‌زمینه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند. البته به عقیده اپل این یک مشکل نبوده و برای دسترسی سریع به برخی ویژگی‌ها در نظر گرفته شده است.

کنترل سنتر آی او اس 11

در آی او اس 11 و همچنین سیستم‌ عامل‌های بعد از آن، وقتی بر روی سوییچ بلوتوث و یا وای فای در کنترل سنتر به منظور قطع کردن آن‌ها ضربه می‌زنید، گوشی موبایل یا تبلت خیلی سریع اتصالش با سایر دستگاه‌ها را قطع می‌کند. با این حال آن‌ها همچنان در دسترس و آماده به کار باقی می‌مانند. به همین دلیل می‌توان از ویژگی‌های زیر خیلی سریع‌تر از حالت عادی استفاده کرد:

  • ایردراپ (AirDrop)
  • ایرپلی (AirDrop)
  • اپل پنسیل (Apple Pencil)
  • اپل واچ (Apple Watch)
  • ویژگی‌های دارای استمرار همچون هات اسپات سریع
  • سرویس‌های مربوط به موقعیت کاربر

حتی در حالت آماده به کار، باز هم پیام‌های رادیویی بلوتوث و وای فای وجود دارند. همین موضوع خطر هک شدن و دسترسی غیر قانونی به گوشی یا تبلت آی او اسی از طریق بلوتوث و یا وای فای را افزایش می‌دهد. برای جلوگیری از این مشکل و قطع کردن کامل اتصال‌ها کافی است به جای کنترل سنتر آی او اس 11 به قسمت Wi-Fi یا Bluetooth در تنظیمات سیستم عامل رفته و از آنجا اتصال مربوط به آن را خاموش کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اینم از امنیت بالای ios که دوستداران سیب گاز زده بهش مینازن
    الانم لایبد همگی هجوم میارن که حتما اپل بهتر میدونسته وبقیه دنیا حالیشون نیست واینم خودش نوآوری خواهد بود تو تکنولوژی توسط اپل