قیمت خودروهای چینی

قیمت خودروهای چینی در بازار ایران چقدر با بازار چین متفاوت است؟

در این مطلب قصد داریم قیمت خودروهای چینی در بازار ایران و کشور مادر را با یکدیگر مقایسه کنیم. به همین بهانه به سراغ قیمت چهار مدل محبوب در بازار کشورمان رفته‌ایم.

امروزه در بازار خودروی ایران، محصولات چینی از جایگاه خاصی برخوردار هستند و شرکت‌های مختلف چینی با ورود به بازار کشورمان توانسته‌اند به فروش بسیار خوبی دست پیدا کنند. هر از چند گاهی شاهد ورود یک خودروی جدید از چین به کشورمان هستیم و هر روزه به تنوع این خودروها افزوده می‌شود.

یکی از دلایل موفقیت خودروهای چینی، ارزان‌قیمت بودن آن‌ها به خصوص در خود چین و حتی سایر کشورهای جهان است، اما متاسفانه این محصولات با قیمتی بسیار بالاتر از ارزش واقعی در بازار ایران به فروش می‌رسند. به همین بهانه در این مطلب قصد داریم قیمت خودروهای چینی را در بازار ایران با کشور مادر مقایسه کنیم. برای این مقایسه، قیمت فروش نهایی به مشتریان در بازار چین بر مبنای نرخ یوآن در بازار آزاد ایران یعنی 590 تومان به ازای هر یوآن در نظر گرفته شده است.

مقایسه قیمت خودروهای چینی در ایران و کشور مادر

 جک جی 5 (JAC J5)

این سدان چینی، اولین محصول موفق خودروسازی JAC در بازار ایران بود. طراحی ظاهری قابل قبول در کنار آپشن‌های نسبتا مناسب باعث شده تا این خودرو به یکی از محبوب‌ترین سدان‌های چینی در بازار کشورمان تبدیل شود. جک جی 5 مدل اتوماتیک از پیشرانه 1.8 لیتری با قدرت 140 اسب بخار و گیربکس 4 سرعته استفاده می‌کند و مشتریان ایرانی برای خرید آن باید مبلغ حدود 63 میلیون تومان بپردازند. بالاترین تیپ این خودرو در بازار چین 86 هزار و 800 یوآن معادل 51 میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت خودروهای چینی

چری تیگو 5 (Chery Tiggo 5)

شرکت خودروسازی چری یکی از اولین برندهای چینی بود که وارد بازار ایران شد و در آغاز، خودروی جمع و جور ام وی ام 110 پای خود را به بازار کشورمان باز کرد. شاسی بلند چری تیگو 5 اولین تلاش این شرکت برای تولید محصولات لوکس بود. این خودرو در چین و ایران با پیشرانه 2 لیتری و گیربکس CVT عرضه می‌شود. قیمت چری تیگو 5 در بازار ایران حدود 100 میلیون است اما بالاترین مدل این شاسی بلند با تمام آپشن‌ها و امکانات در چین قیمتی معادل 150 هزار و 900 یوآن یعنی حدود 89 میلیون تومان دارد.

قیمت خودروهای چینی

بی وای دی اس 6 (BYD S6)

بی وای دی S6 در بازار ایران هنوز یک ساله نشده و نخستین تلاش این خودروساز چینی برای ورود به کلاس شاسی بلندهاست. در طراحی این خودرو، الهام گرفتن از لکسوس RX به وضوح قابل مشاهده است. اس 6 در چین به فروش خوبی دست پیدا کرد و در مدت کم حضور در ایران نیز با استقبال نسبتا مناسبی مواجه شد. این خودرو در چین با دو موتور 2 و 2.4 لیتری و گیربکس‌های دستی و اتومات به فروش می‌رسد اما نمونه مخصوص بازار ایران تنها دارای پیشرانه 2.4 لیتری و گیربکس اتوماتیک دو کلاچه و البته سطح کاملی از امکانات رفاهی است. خریداران ایرانی باید برای این شاسی بلند چینی 98 میلیون و 700 هزار تومان پرداخت کنند در حالی که بالاترین مدل این خودرو در چین 123 هزار و 900 یوآن یعنی حدود 73 میلیون تومان قیمت دارد. مدل پایین‌تر این خودرو نیز در چین با قیمت حدود 53 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای چینی

فاو بسترن بی 50 (Besturn B50)

در ادامه مقایسه قیمت خودروهای چینی در ایران و کشور مادر به خودروی بسترن بی 50 می‌رسیم. این خودرو بر پایه پلتفرم و قوای محرکه مزدا تولید شده و یکی از خوش‌ترکیب‌ترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران محسوب می‌شود. استفاده از شاسی مزدا باعث شده کیفیت سواری این محصول نیز دلچسب باشد. فاو بسترن بی 50 در ابتدا با پیشرانه 1.6 لیتری وارد بازار ایران شد و مدتی بعد نمونه 1.8 لیتری برای آن ارائه شد. هم‌اکنون این خودرو با موتور 1.8 لیتری و گیربکس اتوماتیک و قیمت حدود 77 میلیون تومان در ایران عرضه می‌شود. بسترن B50 در کشور چین تنوع بیشتری دارد. قیمت بالاترین تیپ این خودرو با تمامی آپشن‌ها 122 هزار و 800 یوآن معادل 72 میلیون و 400 هزار تومان است و تیپ لاکچری آن که به نمونه موجود در ایران نزدیک‌تر است با قیمت 110 هزار و 800 یوآن معادل 65 میلیون و 300 هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت خودروهای چینی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*