اجراي سيستم آموزشي کتاب‌های درسی دیجیتال در کره جنوبي کنسل شد!

تابستان گذشته، وزارت آموزش کره جنوبی برنامه‌ای را اعلام کنید که براساس آن تصمیم داشت کتاب‌های درسی چاپی را تا پایان ۲۰۱۵ با کتاب‌ها و کتاب‌خوان‌های دیجیتال جایگزین کند. هزینه این کار ۲٫۴ میلیارد دلار اعلام شده بود. اما زمانی که آموزگاران کره‌ای نگرانی‌هایشان را درباره اثرات منفی استفاده طولانی مدت از صفحات‌نمایش بیان کردند، دولت این کشور برنامه دیجیتال کردن تمام و کمال آموزش و پرورش را متوقف کرده است.

به گزارش واشینگتن پست، دولت کره جنوبی تجهیز کلاس‌های اول و دوم ابتدایی به کتاب‌خوان‌های دیجیتال را متوقف کرده است. به این ترتیب کودکان ۶ و ۷ ساله هم‌چنان با کتاب‌ها و متون کاغذی سروکار خواهند داشت. دانش‌آموزان مسن‌تر انتقال به سیستم دیجیتال را تجربه خواهند کرد، اما آن‌ها هم به کتاب‌های کاغذی دسترسی خواهند داشت.
این تغییر رویه از آن جهت عجیب است که دولت مردان کره‌جنوبی درست مانند همتایان آمریکایی‌شان تطبیق با فناوری را از نشانه‌های مدارس موفق می‌دانند. اما این طرز تفکر درمورد معلمان صادق نیست. برخی معلمان آمریکایی در زمستان گذشته ترس خود از شیوع فناوری‌های جدید را در توییتر با هش‌تگ #PencilChat منتشر کردند.

بیشتر فناوری‌هایی که کودکان مورد استفاده قرار می‌دهند، جوان هستند و هنوز مطالعاتی درباره تأثیر آن‌ها و به‌ویژه استفاده طولانی‌مدت از صفحات‌نمایش بر رشد مغزی کودکان انجام نشده است. اما محققان نشان داده‌اند که به عنوان مثال دانشجویان کالجی که مجبور شدند ۲۴ ساعت را بدون دسترسی به رسانه‌ها (بدون تلویزیون، بدون بازی‌های دیجیتال، بدون اینترنت و بدون چت) سپری کنند، عوارضی شبیه عدم دسترسی به مواد مخدر را تجربه خواهند کرد. و به گفته روانشناسان ۱۰ درصد از کودکان کره جنوبی نشانه‌هایی از اعتیاد به بازی‌های ویدیویی را از خود نشان می‌دهند. این قبیل نگرانی‌ها باعث ایجاد واکنش‌های منفی در قبال استفاده از فناوری در مدارس شده است. حتی برخی از مدیران رده بالای دره سیلیکون، کودکان‌شان را به مدارس «بدون فناوری» والدورف (Waldorf) فرستاده‌اند که در آن‌ها تمرکز اصلی بر یادگیری از طریق بازی و داستان‌گویی است.

سیستم آموزشی کره جنوبی تنها سیستمی نیست که تصمیم گرفته است کلاس‌های درس را تماما دیجیتال کند. ایالت فلوریدای آمریکا هم همین تصمیم را تا سال ۲۰۱۵ عملی خواهد کرد. گرچه این تصمیم ممکن است با توجه به قیمت‌های نامعقول کتاب‌های درسی منطقی به نظر برسد، اما به هر حال نگرانی از تاثیرات منفی استفاده بیش‌ازحد فناوری ارزش توجه و بررسی را دارد.


منبع : good

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*