کامیون های آینده

خودروهای سنگین خودران از راه می‌رسند؛ آشنایی با اتوبوس ها و کامیون های آینده

به نظر شما اتوبوس ها و کامیون های آینده به چه شکلی خواهند بود؟ در این مطلب قصد داریم دو مورد از کانسپت‌های ارائه شده برای خودروهای سنگین در آینده را معرفی کنیم.

با ایده‌ها و طراحی‌های قدیمی خداحافظی کنید. در آینده، خودروهای سنگین کاملا با خودروهای امروزی متفاوت خواهند بود و اکنون شاهد ایده‌های جذاب و زیبایی در این مورد هستیم. در ادامه می‌توانید دو مورد از این طرح‌های مفهومی را مشاهده کنید. یکی از آن‌ها کانسپت حامل خودران ولوو است که توسط کان کاراگوز (Kaan Karagoz)، طراح مشهور و کاربلد ایجاد شده است.

کامیون های آینده

گسترش مفهوم حمل و نقل خودران در کامیون های آینده

این طرح مفهومی بیان‌گر کامیون های آینده بوده و باعث گسترش مفهوم حمل و نقل خودران با استفاده حداکثری از فضا می‌شود. در کانسپت خودران ولوو، بخش‌های مربوط به لاستیک‌ها جدا و به طور مستقل از بدنه حمل اشیا قرار گرفته است. موضوعی که با تریلرهای مرسوم متفاوت بوده و موجب به حداقل رسیدن محفظه لاستیک و افزایش قدرت مانور وسیله می‌شود. خودران بودن این حامل و نبود راننده باعث جادارتر شدن فضای جلو و همچنین بهبود آیرودینامیک خودرو شده است. این مدل، یکی از کانسپت‌هایی است که می‌تواند دیدی از کامیون های آینده را به ما بدهد.

در ادامه می‌خواهیم یکی از اتوبوس های آینده را معرفی کنیم. نئوپلان اومنی 2.0 (Neoplan Omni 2.0) یک اتوبوس دو عرشه است که برای حمل هر نوع سرنشینی طراحی شده و البته درک چنین کانسپتی در حال حاضر برای ما خیلی آسان نیست. در این طرح مفهومی، کابین اتوبوس به دو بخش تقسیم شده و بخش پایینی یا کف خودرو برای فرست کلاس‌ها (مشابه هواپیماها) و بخش بالایی برای اقتصادی‌ها در نظر گرفته شده است.

اتوبوس های آینده

دسترسی به بخش پایینی این اتوبوس از طریق رمپ پایینی یکپارچه در جلو ممکن می‌شود و برای معلولان نیز فضای رفت و آمد مجزا تعبیه شده است. در بخش بالایی اتوبوس نیز دید 260 درجه‌ای از فضای بیرون در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد.

اتوبوس های آینده

این‌ها تنها دو مورد از طرح‌های ایجاد شده برای خودروهای سنگین خودران آینده بودند و اگر همه چیز به همین زیبایی پیش برود، احتمالا همه ما می‌خواهیم روزی راننده چنین خودروهایی باشیم یا حداقل در آن‌ها سوار شویم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*