داشتن انگشتان بزرگ مانعي براي خريد آيفون!

اکنون مدت‌هاست که مشخص شده است برخی فراهم‌کنندگان سرویس‌های شبکه سلولی، کارمندانشان را آموزش می‌دهند تا مشتریان را از خرید محصولات اپل منصرف کرده و به درعوض به خرید محصولات مبتنی بر اندروید یا ویندوزفون ترغیب کنند. دلیل آن ساده است: فروش محصولات اپل برای این شرکت‌ها هزینه بیشتر و حاشیه سود کمتری نسبت به دیگر دستگاه‌ها دارد و آن‌ها ترجیح می‌دهند در انتهای هر سه ماهه مالی بیشترین میزان سود را کسب کرده باشند.

اما اکنون یکی از خوانندگان سایت Tom’s Hardware گزارش داده است که فروشندگان شرکت اسپرینت (Sprint) این سیستم را به سطح جدیدی ارتقا داده و عملا افرادی را که به خرید محصولات اپل اصرار دارند، دست به سر می‌کنند.

وقتی که این مشتری به فروشنده اسپرینت اعلام کرده بود که می‌خواهد به عنوان جزیی از برنامه ارتقا یک آی‌فون ۴ قدیمی رایگان هم داشته باشد، فروشنده آن دستگاه را «یک تکه آشعال» نامیده بود که بسیار زود خراب می‌شود و برای بسیاری از کاربران خیلی کوچک است!

این فروشنده در عوض به او پیشنهاد کرده بود که یک گالاکسی اس ۳ محصول سامسونگ را خریداری کند. اما چون این مشتری باز هم به خرید آی‌فون اصرار کرده بود، فروشنده پا را از این هم فراتر گذاشته و به او گفته بود که انگشتانش برای کار با آی‌فون بسیار بزرگ هستند و او برای کار با تلفن‌های هوشمند به صفحه‌نمایش بزرگ‌تری نیاز دارد.

لازم به گفتن نیست که چنین شیوه خصمانه‌ای برای اجبار مشتری به خرید کالاهای خاص، همیشه هم موفق نیست و بسیاری از مشتریان با عصبانیت و بدون هیچ خریدی مغازه را ترک می‌کنند.

 پی‌نوشت: این موضوع آدم را به فکر تاکتیک‌های فروش و کسب سود در یکی از بزرگ‌ترین پاساژهای فروش موبایل ایران می‌اندازد که هر گوشی را با «برنامه اوریجینال» و «آنلاک» و «گارانتی» و «رجیستر» یک و نیم برابر قیمت اصلی به فروش می‌رسانند!


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*