نمایش دموی Directx 12 توسط اینتل : سریعتر و بهینه تر!

دو دسته از برنامه هایی که نیاز به قدرت پردازشی بالا دارند، ویرایشگرهای ویدئو و بازی ها می باشند. در سیستم عامل ویندوز یکی ازاجرای کلیدی پردازش گرافیک در بازی ها تکنولوژی Directx می باشد.  در حال حاضر حدود 70 در صد از سیستم های ویندوزی از DirectX 11 استفاده می کنند. شرکت اینتل اخیراً دمویی از DirectX12 را نشان داده است و ادعا کرده است که این نسخه بطور چشمگیری کارایی را افزایش داده و باعث مصرف بهینه انرژی می شود.

 این دمو بر روی یک Surface pro 3 با پردازنده Core i5 و پردازنده گرافیکی Intel HD 4400 اجرا شده است. همچنین برای مقایسه آن با DirectX 11 از بنچمارک 3DMark استفاده شده است.

DirectX12 در دو رمینه خیلی خوب عمل می کند. اول اینکه باعث توزیع بهتر بار کاری روی ترد های پردازشگر شده که خود موجب افزایش بهره وری از پردازشگر می شود. همچنین این نسخه باعث کاهش 50 درصدی مصرف توان می شود.

directx-2

در این تست هنگامی که از DirectX11 به DirectX12 سوئیچ شده است نرخ فریم بر ثانیه (fps ) از 19 به 33 fps افزایش داشته است که نشان دهنده افزایش 60 درصدی کارایی در این نسخه می باشد.

اما در مورد زمان عرضه DirectX12 مایکروسافت اعلام کرده است که قصد دارد این نسخه را بهمراه بازی هایی که در تعطیلات فصلی سال 2015 منتشر می شوند ارائه کند. نکته بد این است که مایکروسافت در مورد پشتیبانی ویندوز 7 از DirectX 12 به نکته ای اشاره نکرده است اگرچه این سیستم عامل بسیار محبوب تا سال 2020 توسط مایکروسافت پشتیبانی می شود. شاید تاخیر در عرضه تا سال 2015 بدلیل این است که این نسخه مخصوص ویندوز 9 ساخته شده است!

منبع :  digitaltrends

Intel demos DirectX 12, which looks faster and more efficient than DX11

Intel demos DirectX 12, which looks faster and more efficient than DX11

Two applications that never seem to have quite enough processing power are high-end multimedia editing, and gaming. In Windows, one of the key components of graphics processing in gaming is DirectX technology. Currently, about 70 percent of Windows machines are running DirectX 11. However, at its Siggraph 2014 booth, Intel recently demoed DirectX 12, and the chip-maker claims that it will significantly increase performance, power efficiency, scalability, and portability. You may be asking yourself why Intel was running the demo, though Microsoft was also part of the show. The test bed PC consisted of the original Surface Pro 3, which ran on Intel’s Core i5 CPU with integrated Intel HD 4400 graphics. DirectX 12 demoed Much of the DirectX 12 demo consisted of a customized version of Futuremark’s 3DMark, which is popular among gamers and enthusiasts. While there were many tests, most of them measured GPU and CPU loads while running highly resource-intensive routines that, during DirectX 11 trials,ran inefficiently and severely taxed both processors. Related: Surface Pro 3 news, review, and more When the demo switched from DirectX 11 to DirectX 12, there were massive improvements across the board in both efficiency and performance. How much faster is DirectX 12? After instructing the benchmarking software to use DirectX 12, the system began to perform better in two significant ways: improved distribution of work between threads, and a huge decrease in CPU use. Also, the Direct3D 12 driver used about 50 percent less power. When the benchmark switched from DirectX 11 to DirectX 12, and the software set to “unlocked” mode, the frame rate increased from 19 frames per second (fps), to 33 fps. That’s a performance spike of roughly 60 percent while using the same amount of power. When will we see DirectX 12? Not as soon as you might hope. Microsoft reportedly plans DirectX 12’s release to coincide with the barrage of games that will launch around the 2015 holiday season. However, the company is planning a preview of some sort later this year. As has usually been the case with DirectX updates, DirectX 12 will be backwards compatible with about 50 percent of hardcore PC hardware, which is about par for the course. It’s worth noting that Microsoft has said nothing about Windows 7 support for DirectX 12, despite the fact that the super-popular operating system will continue to be supported by Microsoft untl 2020. Actually, the company’s late 2015 launch might be targeted for Windows 9 (or whatever the next version of Windows turns out to be). Both major GPU makers, Nvidia and AMD, have publicly committed to deploying DirectX 12 in future products, and both companies have been and continue to be heavily involved in DX12′s developmental process. In any case, it’s about time. DirectX 12 will be the first generational update since DirectX11 showed up back 2008. We hope that the improvements demonstrated by Intel will translate into real-world performance. Either way, we can’t wait to get our hands on DirectX 12 ourselves.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*