بلک بری موشن

بلک بری موشن معرفی شد؛ نخستین گوشی ضد آب بلک بری همراه با یک باتری قدرتمند

بلک بری موشن (BlackBerry Motion)، نخستین گوشی ضد آب بلک بری معرفی شد. این گوشی موبایل جدید همچنین حاوی یک باتری قدرتمند و امکانات امنیتی متنوع است. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت بلک بری Motion آشنا خواهید شد.

دقایقی پیش گوشی موبایل بلک بری موشن در دبی معرفی شد. این محصول که توسط کمپانی چینی TCL ‌و تحت لیسانس بلک بری به تولید رسیده است، چندین نکته‌ی جالب را در بر می‌گیرد. اولین نکته، حضور یک باتری قدرتمند 4.000 میلی‌آمپر ساعتی است که حجیم‌ترین باتری استفاده شده تا بدین لحظه در یک گوشی برند بلک بری است. همچنین این محصول را باید نخستین گوشی بلک بری بدانیم که در برابر آب مقاوم است.

در واقع بلک بری موشن موفق به دریافت تاییدیه IP67 شده است که به لطف آن گوشی می‌تواند تا عمق 1 متری و به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت کند. با این حال توصیه نمی‌شود از هیچ گوشی ضد آبی در آب دریاها استفاده کنید.

مشخصات فنی بلک بری موشن

نخستین گوشی ضد آب بلک بری از یک نمایشگر 5.5 اینچی ضد خش با وضوح Full HD بهره می‌برد. این درحالیست که زیر قاب گوشی ما شاهد حضور چیپستی قدرتمند نیستیم؛ همانطور که شایعات پیشتر ادعا می‌کردند، تی سی ال از یک چیپست اسنپدراگون 625 برای قدرت دهی به این گوشی استفاده کرده است. این چیپست حاوی یک پردازنده 8 هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی آدرنو 506 است و یک رم 4 گیگابایتی نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داشت. باتری موشن نیز از تکنولوژی شارژ‌ سریع پشتیبانی می‌کند که به لطف آن شما می‌توانید گوشی‌تان را در عرض 40 دقیقه، 50 درصد شارژ‌ کنید. یک فریم مقاوم آلومینیومی اطراف گوشی را پوشانده است و قسمت پشتی نیز از متریال نرم برخوردار است. در راس بخش نرم افزاری نیز اندروید 7.1 نوقا قرار دارد و سال 2018 آپدیت اندروید 8 اوریو در اختیار کاربران بلک بری موشن قرار می‌گیرد.

بلک بری موشن

امکانات بلک بری موشن

ظاهرا گوشی جدید بلک بری که تحت نام Motion روانه بازار خواهد شد، محصولی با امنیت بسیار بالا است. کاربران قادر خواهند بود به لطف حالت “Locker” در این گوشی‌ها، اسناد و تصاویر خود را در قسمتی از حافظه داخلی ذخیره کند که جهت دسترسی به آن نیازمند پین کد و یا اسکنر اثر انگشت هستند. حالت Locker تصاویر را به جای حافظه حافظه ابری، در بخشی از خود حافظه داخلی گوشی ذخیره می کند. همچنین قابلیت “Convenience Key” نیز اینک با 4 پروفایل قابل سفارشی سازی «خانه»، «اتومبیل»، «محل کار» و «کاربر»‌ در دسترس کاربران است. این حالت‌ها در استفاده از یک وای فای خانگی، بلوتوث داخل اتومبیل، قرارهایی که توسط BlackBerry Hub‌ تنظیم شده‌اند و یا اپلیکیشن‌هایی که بیشتر توسط کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرند تاثیرگذار خواهند بود.

“Alain Lejeune” مدیرجهانی بلک بری موبایل در مورد این گوشی می‌گوید:

رونمایی از بلک بری موشن به ما اجازه خواهد داد تا محصولات جدید خود را متنوع‌تر از همیشه ارائه کنیم، تجربیات جدیدی را در حالی که به حفظ حریم خصوصی ادامه می‌دهیم ارائه کنیم و همچنین به قابل اطمینان بودن بلک بری طی سالیان اخیر ادامه دهیم. در حالی که راه اندازی نسخه اولیه گوشی‌های جدید بلک بری محدود خواهد بود، این یک هیجان مضاعف برای رشد گوشی‌های هوشمند ما، تنظیم یک پایه قوی برای محصولات آینده و همچنین رشد در بازار در سالیان پیش رو خواهد بود.

قیمت بلک بری موشن

بلک بری موشن از همین ماه روانه بازارهای انتخاب شده‌ای از سراسر جهان خواهد شد. لازم به ذکر است قیمت این گوشی نیز 463 دلار برآورد شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سلام واقعا من تا امسال بلک بری نداشتن ولی امسال برای اولین بار بلک بری موشن خریدم که فکر نکن با هیچ گوشی قابل مقایسه باشه از امنیت تا باطری محکمی گوشی مهشره

  2. گوشی های بلکبری واقعا عالی هستند و همیشه قشر خاصی خریدار گوشی های این برند هستند باتری گوشی واقعا عالیه اما نمیدونم چرا بلکبری همیشه از چیپست های میانرده برای گوشیاش استفاده میکنه

    • خوب نیازی به چیپ ست های قوی هم نیست، مشتریان بلک بری معمولا از سنین نسبتن بالا یا میشه گفت کسایی هستن که کاره بیزینسی براشون مهتره تا بازی گرافیکی با یک گوشی همچنین باتری هم برای این قشر مهم تره که چون چیپ ست های قوی تر باتری بیشتری هم مصرف میکنن بهتره از رم بالا برای سرعت گوشی و چیپ ست مناسب تری استفاده بشه.